Citat:
Ursprungligen postat av
thelindgrennhero
Att rapportera om kravaller i centrala Stockholm är en självklarhet även om det inte hade haft något att göra med nationalism,
Ja, naturligtvis, och det rapporterade vi ju om också, samma kväll som det inträffade.
Citat:
att realisten var sena på att rapportera om det tyder bara på usel journalistik.
Nja, jag skrev ju en text samma kväll som demon hade varit, det tycker jag är helt okej med tanke på att det var lördag och vi alla jobbar ideellt. Texten tyckte jag dessutom var ganska saklig och ingenting att lipa över.
Citat:
I övrigt var det visserligen rätt kort inpå, men ni hade två dagar att skriva om detta,
Vi skrev ju om demonstrationen. Du får tala i klarspråk, du hade velat se någon form av banner eller annonsartikel som gjorde reklam för demonstrationen, inte sant? Sådant brukar vi inte göra, och om någon vill att vi ska göra undantag för en god sak så får de naturligtvis kontakta oss först så att vi kan diskutera det hela.
Det är klart att jag hade kunnat jaga tag i Emil Hagberg eller vem som nu var ansvarig för demon och ställa lite frågor till honom om den, hur man resonerar, varför man gör det man gör och så vidare, men under den korta stunden som jag känt till demon har jag varit upptagen med annat än med Realisten. Hur övriga medarbetare resonerat, om de alls har resonerat får du fråga dem om.
Citat:
jag tycker det visar på att ni inte offentligt ville stödja manifestationen.
Hur menar du offentligt stödja manifestationen? Vi tycker naturligtvis att allt konstruktivt nationalistiskt arbete är positivt. Gyllene gryning stödjer vi ju också, vilket vi har visat många gånger. Jag skrev själv i tråden att jag tyckte att det var ett bra och viktigt initiativ.
Citat:
Vi behöver en stark enad rörelse för att nå slutsegern, då kan inte onödigt organisationstillhörighetstjaffs komma emellan.
Jag ägnar mig inte åt något organisationstillhörighetstjafs alls, tvärtom tycker jag att jag har en sundare inställning och relation till olika svenskvänliga organisationer och projekt än de flesta
I övrigt tror jag inte att Nordfront skrev artiklar inför varken "Stå upp för våra blågula band" eller "Pengarna till folket". Inte heller Nationell Idag uppmärksammade den i förväg, osäkert om Nationell.nu gjorde det. Vårt agerande är alltså på inget sätt konstigt eller märkligt på något sätt, och jag förstår inte riktigt tjafsandet.