Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-09, 21:12
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Att det inte kom något "inför-reportage" kanske inte är så vansinnigt märkligt när det hela utannonserades mindre än 48 timmar innan demon faktiskt gick av stapeln, vi har såvitt jag förstår heller inte mottagit något pressmeddelande eller liknande.

Fast helt seriöst, det borde inte vara så svårt att skriva en artikel på 48 timmar att SMR ska ha en demo.
Citera
2013-11-09, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QM
Fast helt seriöst, det borde inte vara så svårt att skriva en artikel på 48 timmar att SMR ska ha en demo.
Nej, det är klart att det inte är svårt. Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv och jag har haft fullt upp med annat och inte skrivit några artiklar alls den senaste tiden för Realisten. Varken om Motståndsrörelsen eller om annat. Hade jag inte loggat in på Skype en kortis hade jag inte ens känt till att det skulle hållas någon demo.

Hur övriga medarbetare resonerat och om de ens känt till demon i förväg vill jag inte spekulera i, det bästa tipset är som sagt att använda sig av redaktionsmailen och skicka iväg någon form av pressmeddelande i den här typen av situationer.
Senast redigerad av Straybullet 2013-11-09 kl. 21:56.
Citera
2013-11-09, 22:00
Bannlyst
Nu finns månadssammanfattningen även i video-format, kan vara kul för sympatisörer och nyfikna som undrar vad partiet har för sig.
http://www.youtube.com/watch?v=bIvu-JDarSw
Citera
2013-11-09, 22:56
Medlem
fintnirs avatar
Citat:
Nu finns månadssammanfattningen även i video-format, kan vara kul för sympatisörer och nyfikna som undrar vad partiet har för sig.

Inspirerande och roligt att höra, Jacobsson är riktigt skicklig. Kul att han även tog upp den internationella uppmärksamheten som åstadkommits via The White voice som Dan Eriksson medverkade i.
Citera
2013-11-09, 23:17
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:

Självfallet finns det nyhetsvärde i att uppmärksamma en dylik aktion, och jag ska kika på det ikväll om ingen annan håller på och skriver om det.

För övrigt har Realisten en egen tråd här på Flashback som kan passa bättre att använda i framtiden för den här typen av diskussioner/invändningar.

Letade efter en sådan tråd men hittade inte så postade här. PM'a mig om du vill ha info från idag.
Citera
2013-11-09, 23:44
Bannlyst
Citat:
Nej
Ja, det är nog många medlemmar som ser Hitler som en stor statsman en av de största europeiska ledarna de senaste seklen.

Knäppt att gilla Hitler om man inte vill se en ny förintelse.......
Citera
2013-11-10, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulsalami.
Knäppt att gilla Hitler om man inte vill se en ny förintelse.......
Vilka var det som förintades menar du?

I övrigt är det väl inte konstigt alls, man behöver inte nödvändigtvis hålla med om precis allting en person har gjort och förespråkat för att se upp till och respektera denne om det nu skulle vara så.

Att många nationalister respekterar Hitler är ju inte på grund av några påstådda gasugnar utan för att han offervilligt och kompromisslöst kämpade för sitt folks överlevnad, frihet och självbestämmande och ville skapa ett oändligt mycket bättre samhälle än den dåvarande Weimarrepubliken.
Citera
2013-11-10, 06:52
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Intressant! Men varför knackar han in orden med högernäven. Det blir lite irriterande i längden faktiskt, men borde gå att arbeta bort.
Citera
2013-11-10, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Inte ett ord om demonstrationen eller kravallerna på Realisten.se ? Vad är det för värdelös publicering? Att det inte gjordes reklam för manifestationen var egentligen illa nog men att inte skriva om den alls? Hoppas för deras skull att dyker upp i efterhand.

I övrigt creds till alla SVPare som deltog idag.

Det är för att SvP inte vill blandas ihop med SMR.. Därför var det ingen reklam eller rapportering på Realisten.
Citera
2013-11-10, 12:21
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Det är för att SvP inte vill blandas ihop med SMR.. Därför var det ingen reklam eller rapportering på Realisten.
Är du blind? Staybullet har redan svarat på frågan och sa att det var för att de inte haft tid att skriva, och nu finns det ju faktiskt en artikel om det på Realisten.
https://www.realisten.se/2013/11/10/antinationalistiska-motdemonstrationer-urartade/
Citera
2013-11-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Är du blind? Staybullet har redan svarat på frågan och sa att det var för att de inte haft tid att skriva, och nu finns det ju faktiskt en artikel om det på Realisten.
https://www.realisten.se/2013/11/10/antinationalistiska-motdemonstrationer-urartade/
Om man kollar på Realisten ser man ju att de från och med att demonstrationen utannonserades till att den hölls hann skriva en jävla massa saker. Så det handlar inte om tid, utan om prioriteringar. Men det är inte så konstigt att konkurrerande organisationer inte gör reklam för varandras tillställningar i förväg utan nöjer sig med understödjande rapportering i efterhand.
Citera
2013-11-10, 16:09
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Om man kollar på Realisten ser man ju att de från och med att demonstrationen utannonserades till att den hölls hann skriva en jävla massa saker. Så det handlar inte om tid, utan om prioriteringar. Men det är inte så konstigt att konkurrerande organisationer inte gör reklam för varandras tillställningar i förväg utan nöjer sig med understödjande rapportering i efterhand.
Handlar nog mera om vilken inriktning verksamheten har. Realisten är i första hand ett nyhetsorgan och i andra hand en megafon för Svenskarnas parti, vilket innebär att man fokuserar på nyheter inte att göra reklam för kommande nyheter såvida det inte rör Svenskarnas parti. Men när väl demonstrationen var av stapeln så föll det inom verksamhetsområdet att rapportera om den.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in