Jag har en svart laddtrycksmätare installerad i min Audi 1.8t som jag köpt på biltema och har inte märkt av något problem med själva mätaren, min bil är original och mätaren visar det laddtryck som den ska (kollat med andra över nätet). Jag tror inte det är någon större skillnad på dom billigare mätarna oavsett vart du köper dom ifrån. Bara kolla upp på nätet innan så det inte är något bluff & båg.
Ska du ha exakta värden får du ha en givare vid insuget och någon mätare/dator som loggar eller en sån där vattenfylld tryckmätare, men det är lite överkurs att ha om du inte byggt något jävligt avancerat men framförallt dyrt. Det värsta som kan hända med biltema mätaren är att lampan ska gå sönder eller att skiten börja läcka tror jag. Har aldrig hört någon som haft en mätare som visat såpass mycket fel att dom skruvat upp laddtrycket tills motorn spikat.
Edit: Skulle föredragit en svart mätare från biltema istället för den epa blå, den ser förjävlig ut och är svår att få den att smälta in. Om du nu inte har neon, blåa pedaler och blått drakeöverdrag på stolarna.
Edit2: Manometer heter den vätskefyllda tryckmätaren och används mycket i industrin.