Citat:
Ursprungligen postat av
GrottNeger
Nu har jag ju tittat i slasken, så det finns inget på MB där av värde.
Givetvis finns det alltid inofficiellt misstänkta, men det är ju inte skäl att göra tekniska sök.
Polisen borde på goda grunder hålla det som möjligt att MB var sist att se VB i livet då man hade sms-kontakt och MB hade alla möjligheter i världen att plocka upp henne efter vittnets iakttagelse 21:30.
Det valde man dock att utesluta och bestämde sig för att VB förmodligen mördades när skriken hördes, vilket vi ju nu kan anse som osannolikt då lägenheten inte är mordplats och 21:30-vittnet håller.
Det är helt enkelt en tabbe.
Den 23:e maj när man tog in KJ borde man även plockat in MB och genomsökt bådas ägodelar.
Att man så tydligt fick tunnelseende kan ha kraschat hela utredningen.
Den 23:e fanns det egentligen minst lika mycket på MB som på KJ.
min fetning: Dar haller jag inte med. Det fanns kanske tekniska bevis lika mycke = noll, men det fanns en helt annan indiciekedja. KJ saknade aven alibi,och hade aven "ljugit" eller glomt den viktiga detaljen att han efter VB enligt egen utsago,lamnat hans lgnht,tagit bilen och kort till foraldrahemmet.
Att han aven hade traffat VB utan tvivel denna kvall,stallt mot att MB fornekade,hade alibi,och kvitton som styrkte detta, vager absolut inte jamnt,speciellt inte for en utredande polis.
Inte ens idag med allt som framkommit vager det ens nara jamnt.
Lagg sedan till detta ett underligt beteende,han ringer till polisen och sager "alla i boden vet att gula huset varit oppet i minst 10 ar, och jag vet att ni misstanker mig"
VBs mobil har aldrig lamnat omradet kring hans hem,innan den slagits av antingen av kortslutning eller att den slagits i bitar,eller dylikt.
alltsa,det ar sa tydligt nar du staller det mot varandra,att KJ och MB vagde inte ens nara like mycke den 23e maj.
Jag ar av asikten att MB borjat vaga lite mer sedan dess,men KJ ar supertungviktare och MB ar typ latt latt fjadervikt,snudd pa dvarg-boxning!