2013-11-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
https://www.flashback.org/sp46075853
https://www.flashback.org/sp46075990
https://www.flashback.org/sp46076138

MrFold

Hjälp mig förklara för Clinder.

Det som Clinder menar hade väl varit tjänstefel av åklagare?

tror bara det blivit missforstand.

Jag har aldrig talat om att det ska ha gjorts nagon teknisk undersokning,men det borjade inte heller sa att polisen hade tillrackligt att ga pa for att fa gora detta hos NAGON,och nar man val hade det sa fick man traff pa forsta forsoket,sa nagon slags koll maste dom haft,mer an vad som gar att utlasa fran FUP.
Dom gar inte bara runt o far en kansla som pa film,och tar in nan bara pa kannsla.
Om det finns 4 personer som statistiskt ar mojliga,och 3 av dom har haft motiv,men bara en saknar alibi,och har rapporterats fran flera oberoende kallor ha uppvisat ett underligt beteende efter VBs forsvinnande,och detta ar den person som teknisk bevis(telefontrafik,facebook etc) visar var den sista kanda personen att se henne vid liv,ja vem skulle du da forst ga pa???
Citera
2013-11-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Slasken är stor, så jag har inte läst den ord för ord.
Däremot har jag tittat i den vad som finns på MB. Det är inte något som jag skulle benämna som att man undersökt honom.

var har du fatt tag pa slasken?

Vad fanns atergivet pa MB da? Dela med dig.
Citera
2013-11-10, 15:02
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
I tändningslåset var den när polisen beslagtog bilen. Olåst och med nyckeln i. Antagligen har han problem att komma ihåg var han lägger nycklar.

Precis vad han själv hävdar i förhör. Det öppnar också för möjligheten att vem som helst, förutom ägaren, kan ha använt bilen. Fram tills det datum han flyttade hem till sina föräldrar. KJ påstår även att bagageutrymmet skulle ha varit tomt vid tiden för VB:s försvinnande.
Boden är en liten ort och det enda en alternativ gärningsman har behövt ha vetskap om är vem VB hade besökt den aktuella kvällen.
Citera
2013-11-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
du missar det jag skriver.

Jag vet att dom inte haft husransakan hos MB,eftersom han aldrig delgivits misstanke.
Men att han kan enda ha varit misstankt,och haft span pa sig.

Sorry om jag var osammanhangande i tidigare inlagg,jag tenderar att skriva med tvara hopp i den roda traden,eller va man ska saga.

Samma med span. Om det funnits span på MB hävdar jag att Åklagarna hade varit tvungna ha med det i FUP eftersom dom tar upp MB överhuvudtaget. Att lämna "blindspår" åt försvaret som arbetshypotes och sen "HAHA vi har haft span på MB så tji fick du som börja tjafsa om det spåret".

Det hävdar jag aldrig kan vara tillåtet att åklagare gör.
Citera
2013-11-10, 15:10
Medlem
Citat:
Nu har jag ju tittat i slasken, så det finns inget på MB där av värde.
Givetvis finns det alltid inofficiellt misstänkta, men det är ju inte skäl att göra tekniska sök.
Polisen borde på goda grunder hålla det som möjligt att MB var sist att se VB i livet då man hade sms-kontakt och MB hade alla möjligheter i världen att plocka upp henne efter vittnets iakttagelse 21:30.

Det valde man dock att utesluta och bestämde sig för att VB förmodligen mördades när skriken hördes, vilket vi ju nu kan anse som osannolikt då lägenheten inte är mordplats och 21:30-vittnet håller.

Det är helt enkelt en tabbe.

Den 23:e maj när man tog in KJ borde man även plockat in MB och genomsökt bådas ägodelar.
Att man så tydligt fick tunnelseende kan ha kraschat hela utredningen.

Den 23:e fanns det egentligen minst lika mycket på MB som på KJ.

min fetning: Dar haller jag inte med. Det fanns kanske tekniska bevis lika mycke = noll, men det fanns en helt annan indiciekedja. KJ saknade aven alibi,och hade aven "ljugit" eller glomt den viktiga detaljen att han efter VB enligt egen utsago,lamnat hans lgnht,tagit bilen och kort till foraldrahemmet.

Att han aven hade traffat VB utan tvivel denna kvall,stallt mot att MB fornekade,hade alibi,och kvitton som styrkte detta, vager absolut inte jamnt,speciellt inte for en utredande polis.
Inte ens idag med allt som framkommit vager det ens nara jamnt.

Lagg sedan till detta ett underligt beteende,han ringer till polisen och sager "alla i boden vet att gula huset varit oppet i minst 10 ar, och jag vet att ni misstanker mig"

VBs mobil har aldrig lamnat omradet kring hans hem,innan den slagits av antingen av kortslutning eller att den slagits i bitar,eller dylikt.

alltsa,det ar sa tydligt nar du staller det mot varandra,att KJ och MB vagde inte ens nara like mycke den 23e maj.

Jag ar av asikten att MB borjat vaga lite mer sedan dess,men KJ ar supertungviktare och MB ar typ latt latt fjadervikt,snudd pa dvarg-boxning!
Citera
2013-11-10, 15:13
Medlem
Jeremiahs avatar
Det blir intressant om KJ:s googling på kroppens anatomi tas upp i rättegången och om det då framgår vilket datum den sökningen gjordes.
Är den googlingen gjort runt ikring dagarna för VB:s försvinnande är det synnerligen försvårande för KJ.
Citera
2013-11-10, 15:14
Medlem
Citat:
var har du fatt tag pa slasken?

Vad fanns atergivet pa MB da? Dela med dig.

Den är läsbar på plats i Luleå. Det finns en massa slaskade förhör, bland annat på Kurirens fotograf som iakttog en Terrano vid ödehuset och en jävla massa på skallgångsvandrare och vänner till VB.

Jag kan inte påstå att det finns något av värde på MB.
Citera
2013-11-10, 15:15
Medlem
Citat:
Den är läsbar på plats i Luleå. Det finns en massa slaskade förhör, bland annat på Kurirens fotograf som iakttog en Terrano vid ödehuset och en jävla massa på skallgångsvandrare och vänner till VB.

Jag kan inte påstå att det finns något av värde på MB.

det ar det jag sager ocksa,det finns saker pa MB i slasken,men inget av varde.

Kan du aterge lite mer detaljerat,det du minns om MB i slasken? Typ ar det tips,eller span,eller telefontrafik...vad ar det som finns?
Citera
2013-11-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det blir intressant om KJ:s googling på kroppens anatomi tas upp i rättegången och om det då framgår vilket datum den sökningen gjordes.
Är den googlingen gjort runt ikring dagarna för VB:s försvinnande är det synnerligen försvårande för KJ.

Han har googlat pa "hundens anatomi" och da kommer det automatiskt upp "handens anatomi" och sakerligen aven "anatomi" och da lar det aven komma bilder pa en mansklig kropps anatomi.
Citera
2013-11-10, 15:19
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Han har googlat pa "hundens anatomi" och da kommer det automatiskt upp "handens anatomi" och sakerligen aven "anatomi" och da lar det aven komma bilder pa en mansklig kropps anatomi.

Det är sant, men vi vet inte om det gjorts ytterligare sökningar i ämnet runt VB:s försvinnande.
Citera
2013-11-10, 15:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Han har inte gjort någon sådan googling. Han googlade "hund annatomi" samma natt som hans hund dog. Frågan togs upp i fredags. Han ljög då och sa att googlingen gjorts vid ett annat tillfälle för att han ville hjälpa nån kompis som hade en valp. Det bevisar väl dock inte mycket annat än att han är kapabel att ljuga.

Om du tänker på bilden på handen så har utredning i tråden visat att den kommer upp vid precis den bildsökning som KJ gjorde. Så den härstammar från detta tillfälle och kan inte sättas i direkt samband med styckningen av händerna.

EDIT: Pucktvåa, ursäkta.
Citera
2013-11-10, 15:21
Medlem
Citat:
Det är sant, men vi vet inte om det gjorts ytterligare sökningar i ämnet runt VB:s försvinnande.

Det borde framga i FUP.
Men jag ar ganska saker pa att om han har googlat pa just Manniskans anatomi, i narheten av mordet pa VB,sa kommer det att stallas fragor kring det vid rattegangen. Det vore riktigt konstigt annars.
Tycker isf som du att det kommer bli mycket intressant att hora vad han har att saga om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in