2013-11-10, 01:56
Medlem
Drar snart igång en kur och är inte säker på hur jag ska sätta ihop den så därför önskas hjälp helst av de som tränar kampsport eller andra som vet vad kampsportare preppar.

- Fettminskning
- Leanbodymass
- Styrka
-Kondition
- Explosivitet

Ska upp en viktklass men är i dagsläget lite ur form men vill slipa bort fettet samt öka i muskelmassa. Vill inte ha någon bloat heller utan en kvalitiv och långsam ökning i lbm är det som gäller.

Har kikat på

Eq
Anavar
Proviron
Test p
Clen
primo

Men är inte säker på hur jag ska sätta ihop det hela. Korta estrar är det som gäller. Spårningstiden på eq är lång såvitt jag vet men har ett halvår på mig så det viktigaste är bra och snabb återhämtning efter kur så jag kan behålla mina ökningar och inte gå runt seg och deppad efter. Låg påverkan på hpta är därför viktigt så vet inte om testo är optimalt. Kanske en mix av eq/anavar/proviron är det bästa? Vad säger ni?

Tren hade ju varit optimalt för fettförbränning/lbm men tyvärr förstör den kondisen så det är uteslutet.
Citera
2013-11-10, 09:21
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag är ingen kampsportare men tänker direkt på testo p only. Har du några tidigare erfarenheter av AAS?
Citera
2013-11-10, 12:15
Medlem
proteinftws avatar
EQ är helt otroligt, man hinner återhämta sig mellan sparringsrundor, bättre cardio, starkare leder m.m.

Sen lite testo för muskelåterhämtning och styrka och du är i mål.

Se till att hålla det så lågt som möjligt så att du inte får jobbig pump bara.

Jag körde 250mg testo och 400mg EQ e4d och det funkade galant.

Kör sen HCG som PCT så går det snabbt tillbaks till normalt
Citera
2013-11-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag är ingen kampsportare men tänker direkt på testo p only. Har du några tidigare erfarenheter av AAS?

Jag har kört ett par tidigare kurer med kombination av anavar,testo,primo,hgh och deca. Men som sagt är jag ute efter fett förbränning men även lbm så vet inte om testo endast räcker. Är nästan helt säker att jag ska ha eq och anavar men är lite osäker på om jag ska ha clen eller något för fettförbränningen.
Citera
2013-11-10, 13:36
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag har kört ett par tidigare kurer med kombination av anavar,testo,primo,hgh och deca. Men som sagt är jag ute efter fett förbränning men även lbm så vet inte om testo endast räcker. Är nästan helt säker att jag ska ha eq och anavar men är lite osäker på om jag ska ha clen eller något för fettförbränningen.
Prepp förbränner inte fett, kcalunderskott gör.
Citera
2013-11-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
EQ är helt otroligt, man hinner återhämta sig mellan sparringsrundor, bättre cardio, starkare leder m.m.

Sen lite testo för muskelåterhämtning och styrka och du är i mål.

Se till att hålla det så lågt som möjligt så att du inte får jobbig pump bara.

Jag körde 250mg testo och 400mg EQ e4d och det funkade galant.

Kör sen HCG som PCT så går det snabbt tillbaks till normalt

Är lite inne på samma kur+ anavar. Jag kommer träna enormt mycket konditionsträning så finns det någon risk för att hjärtat växer till sig på eq med tanke på att det är en muskel?
Citera
2013-11-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Prepp förbränner inte fett, kcalunderskott gör.

Det är klart jag vet det men är ute efter att bygga muskler på kaloriunderskott och det går knappast ren.
Citera
2013-11-10, 14:08
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Jag skulle skippat clen. Jag har kört det en hel del och gillade det inte alls. Kan vara att jag svarade dåligt på det också, men men...

Hur sugen på du är orala? Personligen undviker jag det helst. Kan testo p + EQ vara en idé? Eller möjligvis testo p + tren a?
Citera
2013-11-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag skulle skippat clen. Jag har kört det en hel del och gillade det inte alls. Kan vara att jag svarade dåligt på det också, men men...

Hur sugen på du är orala? Personligen undviker jag det helst. Kan testo p + EQ vara en idé? Eller möjligvis testo p + tren a?

Anavar är nog den enda orala jag gillar. Winstrol hade varit ett alternativ om det inte pajjade lederna och mördade blodfetterna men tänker nog slänga in anavar. Tren är nog inte heller optimalt för kondisen.

Tänker

V. 1-6 Anavar 40 mg ed
V.1-10 Eq boldenone 400 mg ew
V.1-12 Testo p 75 mg eod
V. 9-12 Hcg 1000 iu e3d

Med ett kcal underskott på ca 300 kcal per dag.
Senast redigerad av jarrelka 2013-11-10 kl. 14:22.
Citera
2013-11-10, 14:45
Medlem
Fenjal888s avatar
Tycker det ser ut som en stabil kur. Lagom längd, du är bekant med alla preppen och lagom doser. Kör hårt!
Citera
2013-11-10, 19:22
Medlem
Tror jag kör på Anavar och proviron istället blir för komplicerad kur annars och orkar inte sticka mig 4 gånger i veckan och gå runt och halta på träningarna.
Citera
2013-11-10, 21:11
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Tror jag kör på Anavar och proviron istället blir för komplicerad kur annars och orkar inte sticka mig 4 gånger i veckan och gå runt och halta på träningarna.

Förstår inte varför du ska köra testo p med EQ.

Winstrol kan du köra om du kör EQ samtidigt.

Min optimala kampsportskur vore:
500mg EQ e5d
250mg testo e5d

eller om du vill göra det ännu simplare (och höja doserna lite):

4-500mg EQ + 250mg testo som du sticker 2 ggr i veckan, t.ex. mån/tors

En väldigt simpel kur som fungerar absolut galant.
I kampsport gör inte prepp särskilt mycket prestationsmässigt utan det är återhämtning som gör det väldigt effektivt. Att kunna träna 2-3 pass om dagen utan att slita ut sig, och med EQ också kunna hålla ett sjukt tempo under hela passet, att det dessutom smörjer dina leder är helt underbart.

Finns ingen poäng i att krångla till det om man inte har specifika anledningar till att göra det.

Om spårtiden krisar skulle jag kört testo p + anavar

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här