Citat:
Ursprungligen postat av
jarrelka
Tänkte fan vad konstigt att min gamla tråd för två år sedan låg så högt upp. Efter mina tre år av diverse kurer säger jag till dig och din man att peptider är det optimala. Du ska aldrig som kvinna röra testo eller tren ALDRIG. Köp ipamorelin. Googla läs på i ett par dar och kör. Det är så milt att det i princip är riskfritt. Det passar båda era mål utan några biverkningar. Peptider är samma som hgh men skillnaden är att ipamorelin är en GHRP som står för Growth Hormone Releasing peptide. Skillnaden är att ipamorelin gör så att din kropp själv producerar mer hgh medans vanligt hgh tillförs till din kropp. Vanligt hgh kan hämma din naturliga produktion vilket peptider inte gör. Så mitt tips till dig som sagt är ipamorelin.
-Starkare skelett och leder
- Fettminskning
-Bättre hy och hår
- Muskelökning
- Snabbare återhämtning
- Bättre välmående i övrigt
Finns säkert en massa potentare saker men ni är inga elitidrottare så varför riskera sin hälsa för sporten då? Lågdos ipamorelin räcker för det lilla extra ni söker. Möjligtvis lågdos testo för din man på det om han ska ligga på året runt annars är det inte värt det. Anledningen till att jag ens tar mig tiden till att skriva så mycket då jag knappt hänger på flashback längre är för att ipamorelin är guds gåva till mänskligheten. Kör det nästan året runt nu och det har påverkat mitt liv till det positiva på så många plan. Ghrp är också bra men ipamorelin är i princip ghrp minus bieffekterna.
Mvh
Ursäkta om jag bryter mig in men jag måste påpeka felaktigheter i ditt påstående.
Det finns inga studier som visar på att tillförsel av exogent tillväxthormon på sikt hämmar den endogena utsöndringen av tillväxthormon.
Däremot så skapar förhöjda nivåer av IGF-1 (samt några andra värden) en negativ återkopplingsslinga, vilket dämpar utsöndringen. Denna effekt avtar inom några timmar pga hormonets korta halveringstid. Det fungerar i praktiken som en backventil ungefär och tillser att kroppen inte får för mkt av hormonet.
Om ipamorelin är en tillväxthormonsutlösande peptid precis som GHRP med dess analoger så betyder det att även ipamorelin ger en negativ återkopplingsslinga. Så tricket är att tajma sticken för att inte störa ut den naturliga GH-pulsen.
I övrigt så kommer inte ipamorelin eller GHRP i närheten av testo/EQ/primo effektmässigt, för att inte tala om tillväxt..
Men det ena behöver ju inte utesluta det andra; kör på ipamorelin också! (Dock onödigt om ni får tag på äkta tillväxt).
Mvh
/aKAY