2013-11-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
I Italienska har du Guarin och Marchisio som är riktiga slitvargar och grymma all-round, lite dyrare finns även Vidal. I BPL har du Dembele som även han är sjuk allround, Sissoko är helt okej han också, Sandro om du vill ha en snäppet defensivare pjäs. Spanien är svårare, skulle rekommendera ett mittfält med Song och Modric om du kör 2-manna.

Tack kompis!
Citera
2013-11-10, 02:22
Medlem
max02s avatar
Jag vet klockan är mycket men flera är säkert uppe. Jag vill på allvar starta en liten diskussion, och nej det handlar inte om hur bra eller dåligt spelet är.

Jag har än så under FIFA 14 kör 2 spelare på fut (jag och min brorsa) och man kan ju tycka det är fördel att spela 2. Men vårt spel har inte klickat så bra på sistone så passade på att köra själv ikväll när han inte var hemma, resultatet? Vann 6 av 6 matcher, alla i guldcupen. Det var lite ovant att spela själv måste jag säga men gick bra och jag spelade faktiskt stundtals riktigt bra (Martinho, Ibarbo, Cuadrado, Iturbe, Naingolan vilka spelare herregud vad bra dom är!...). Så till frågan, är det bättre att spela 2 tillsammans eller 1 själv? Och hur många av er här spelar 2? Antar dom flesta kör 1? Hur som helst är det ju mycket roligare att spela 2 då man kan snacka med varandra och så. Har svårt att sitta och spela helt själv men snackade i headsetet med min kusin som också lirade så var lugnt.
Citera
2013-11-10, 02:26
Medlem
http://www.futhead.com/14/squads/2287983/

Kan någon göra klart denna??
Citera
2013-11-10, 02:38
Medlem
osnolssons avatar
Har verkligen suttit hela kvällen och försökt få in alla spelare jag vill ha i en och samma uppställning och fick äntligen ihop det här som känns stabilt :

http://www.futhead.com/14/squads/2288209/

kom gärna med synpunkter om något ser galet ut
Citera
2013-11-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnolsson
Har verkligen suttit hela kvällen och försökt få in alla spelare jag vill ha i en och samma uppställning och fick äntligen ihop det här som känns stabilt :

http://www.futhead.com/14/squads/2288209/

kom gärna med synpunkter om något ser galet ut
Luiz är för offensiv för trebacks. Casemiro är ju uppenbarligen svaga länken.
Citera
2013-11-10, 02:46
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Bakade ihop ett Serie A lag som substitut till mitt PL (http://www.futhead.com/14/squads/987159/ )lag.

Serie A: http://www.futhead.com/14/squads/2264404/

Har 90k kvar i nuläget att bygga för. Kom gärna med förbättringar!!

Citerar mig själv och konstaterar att Balotelli är en riktig kung!
Citera
2013-11-10, 02:48
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Jag vet klockan är mycket men flera är säkert uppe. Jag vill på allvar starta en liten diskussion, och nej det handlar inte om hur bra eller dåligt spelet är.

Jag har än så under FIFA 14 kör 2 spelare på fut (jag och min brorsa) och man kan ju tycka det är fördel att spela 2. Men vårt spel har inte klickat så bra på sistone så passade på att köra själv ikväll när han inte var hemma, resultatet? Vann 6 av 6 matcher, alla i guldcupen. Det var lite ovant att spela själv måste jag säga men gick bra och jag spelade faktiskt stundtals riktigt bra (Martinho, Ibarbo, Cuadrado, Iturbe, Naingolan vilka spelare herregud vad bra dom är!...). Så till frågan, är det bättre att spela 2 tillsammans eller 1 själv? Och hur många av er här spelar 2? Antar dom flesta kör 1? Hur som helst är det ju mycket roligare att spela 2 då man kan snacka med varandra och så. Har svårt att sitta och spela helt själv men snackade i headsetet med min kusin som också lirade så var lugnt.
Nu för tiden spelar jag nästan alltid själv när jag lirar Ultimate Team, men under en period på Fifa 13 så spelade jag och en kompis tillsammans väldigt ofta. Om det är bättre att lira tillsammans eller ensam beror helt på vilka som sitter bakom kontrollerna och hur bra ni kan samarbeta. Vad kan jag minnas så hade jag och min polare jävligt bra samarbete, när vi försvarade t.ex. så gick den ena framåt och försökte få tag i bollen samt pressa motståndaren, medan den andra försökte täppa igen eventuella luckor samt markera spelare som tar löpningar. Detta gjorde att vi stängde igen helt och hållet i försvaret, det blev väldigt få lägen om ens några för motståndaren.

Sen ska vi inte snacka om anfallet, man kan ju ta gudomliga löpningar, något som npc'n aldrig hade gjort. Ett väldigt effektivt sätt att göra mål faktiskt, samtidigt som den ena tar löpet så tajmar den andra passningen perfekt, jämfört med om man hade spelat ensam.

Även fasta situationer är vääldigt OP om man spelar med en kompanjon. På inkast t.ex. så finns det alltid passningsalternativ. På hörnor kan den som inte tar hörnan stöka runt i straffområdet, eller på frisparkar långt ifrån kan man tajma löpningar galant. Likaså på motståndarens insparkar så kan man markera fler spelare i dennes backlinje om han nu tänkt att göra en kortpassning till någon utav sina backar.

Men sen finns det ju vissa som inte har något samarbete överhuvudtaget, ta t.ex. dom som switchar spelare hela tiden i hopp om att lyckas få tag på bollen, vilket resulterar till att det inte finns en enda spelare kvar bakåt efter ett tag.

Om den bästa Fifa-spelaren i världen hade mött dom två som tillsammans spelar bäst i världen, så tror jag garanterat att dom som spelar tillsammans hade vunnit enkelt, utan tvekan. Men det är ju som sagt vad jag tror.
Citera
2013-11-10, 02:50
Medlem
osnolssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Luiz är för offensiv för trebacks. Casemiro är ju uppenbarligen svaga länken.

Ja casemiro är ju inte superbra men vem vet? han kanske överraskar och spelar bra.

Luiz behöver jag ha för att få upp willians kemi till 9 så får förlita mig på hans pace att han hinner hem om han driver uppåt.

Offensiven känns ju riktigt dödlig ialf
Citera
2013-11-10, 02:51
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Tycker jag inte, utveckla va du menar. Ta det gärna PM så undviker vi OT.

ganska obv varför du skämmer ut dig. Idiot.
Citera
2013-11-10, 03:03
Medlem
Jessicaffss avatar
Har ni lust att dela med er av era mest över-och underskattade spelare. Och jag ber er att inte bara gå på känsla utan underbygg det med argument utifrån spelarnas faktiska statistiska värden.

Jag kan nämna Kaka och Oscar eftersom jag kör bla ett brasse-lag. Fyfan vad värdelösa båda två är. Långsamma, dålig pass och dålig skott. Och Oscar har M/M i arbetskapacitet? Inte i närheten värda sina marknadspriser.

På andra sidan har vi Felipe Santana. Kanske FUT mest underskattade spelare? Kostar bara ~1k och har 77 i rank. Han är 194cm lång, sjuk räckvidd. Snabb är han också för sin storlek, 81 i temp, att jämföra med Silva som har 80. Hans huvudspel är 84 att jämföra med Silvas 83. Hans försvar är endast 77 men pga hur stor han är så verkar det inte stämma, han stoppar allt med sin räckvidd, snabbhet och huvudspel.
Citera
2013-11-10, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Har ni lust att dela med er av era mest över-och underskattade spelare. Och jag ber er att inte bara gå på känsla utan underbygg det med argument utifrån spelarnas faktiska statistiska värden.

Jag kan nämna Kaka och Oscar eftersom jag kör bla ett brasse-lag. Fyfan vad värdelösa båda två är. Långsamma, dålig pass och dålig skott. Och Oscar har M/M i arbetskapacitet? Inte i närheten värda sina marknadspriser.

På andra sidan har vi Felipe Santana. Kanske FUT mest underskattade spelare? Kostar bara ~1k och har 77 i rank. Han är 194cm lång, sjuk räckvidd. Snabb är han också för sin storlek, 81 i temp, att jämföra med Silva som har 80. Hans huvudspel är 84 att jämföra med Silvas 83. Hans försvar är endast 77 men pga hur stor han är så verkar det inte stämma, han stoppar allt med sin räckvidd, snabbhet och huvudspel.

Underskattad: Sinclair (används som vänster yttermittfältare). Oförskämt billig spelare som är som handen i handsken för oss med mindre pengar. Lika snabb och rörlig som världsspelarna. Perfekt djupledsspelare som låter motståndarens ytterbackar sällan gå trygga. Han kan göra det lilla extra i perioder då man blivit bra tillbaka pressat. Ett bra genombrott kan låta hela laget surfa på självförtroende boosten som uppkommer efter en bra individuell prestation.

Jag har köpt in några nya bra spelare som har högra värden än honom. Men jag låter fortfarande han stå som första val.
Citera
2013-11-10, 04:26
Medlem
osnolssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs

överskattad enligt mig är Özil, sjukt klen och tycker inte han leverar alls mycket. Även Iniesta är jag ganska tveksam för.

Underskattad vet jag inte direkt, Gibbs kanske? Jag tycker han är grym som vänsterback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in