Citat:
Ursprungligen postat av
max02
Jag vet klockan är mycket men flera är säkert uppe. Jag vill på allvar starta en liten diskussion, och nej det handlar inte om hur bra eller dåligt spelet är.
Jag har än så under FIFA 14 kör 2 spelare på fut (jag och min brorsa) och man kan ju tycka det är fördel att spela 2. Men vårt spel har inte klickat så bra på sistone så passade på att köra själv ikväll när han inte var hemma, resultatet? Vann 6 av 6 matcher, alla i guldcupen. Det var lite ovant att spela själv måste jag säga men gick bra och jag spelade faktiskt stundtals riktigt bra (Martinho, Ibarbo, Cuadrado, Iturbe, Naingolan vilka spelare herregud vad bra dom är!...). Så till frågan, är det bättre att spela 2 tillsammans eller 1 själv? Och hur många av er här spelar 2? Antar dom flesta kör 1? Hur som helst är det ju mycket roligare att spela 2 då man kan snacka med varandra och så. Har svårt att sitta och spela helt själv men snackade i headsetet med min kusin som också lirade så var lugnt.
Nu för tiden spelar jag nästan alltid själv när jag lirar Ultimate Team, men under en period på Fifa 13 så spelade jag och en kompis tillsammans väldigt ofta. Om det är bättre att lira tillsammans eller ensam beror helt på vilka som sitter bakom kontrollerna och hur bra ni kan samarbeta. Vad kan jag minnas så hade jag och min polare jävligt bra samarbete, när vi försvarade t.ex. så gick den ena framåt och försökte få tag i bollen samt pressa motståndaren, medan den andra försökte täppa igen eventuella luckor samt markera spelare som tar löpningar. Detta gjorde att vi stängde igen helt och hållet i försvaret, det blev väldigt få lägen om ens några för motståndaren.
Sen ska vi inte snacka om anfallet, man kan ju ta gudomliga löpningar, något som npc'n aldrig hade gjort. Ett väldigt effektivt sätt att göra mål faktiskt, samtidigt som den ena tar löpet så tajmar den andra passningen perfekt, jämfört med om man hade spelat ensam.
Även fasta situationer är vääldigt OP om man spelar med en kompanjon. På inkast t.ex. så finns det alltid passningsalternativ. På hörnor kan den som inte tar hörnan stöka runt i straffområdet, eller på frisparkar långt ifrån kan man tajma löpningar galant. Likaså på motståndarens insparkar så kan man markera fler spelare i dennes backlinje om han nu tänkt att göra en kortpassning till någon utav sina backar.
Men sen finns det ju vissa som inte har något samarbete överhuvudtaget, ta t.ex. dom som switchar spelare hela tiden i hopp om att lyckas få tag på bollen, vilket resulterar till att det inte finns en enda spelare kvar bakåt efter ett tag.
Om den bästa Fifa-spelaren i världen hade mött dom två som tillsammans spelar bäst i världen, så tror jag garanterat att dom som spelar tillsammans hade vunnit enkelt, utan tvekan. Men det är ju som sagt vad jag tror.