Citat:
Ursprungligen postat av
Macca2013
Det är ju han själv som i ett tidigt skede berättar för en person från Missing People att han är den sista som har sett henne i livet.
Det känns också som om han tänkt innan och övat in att säga att han är ditsatt. För det blir hans första reaktion när han konfronteras på blodet i bagageluckan.
Jag försöker utgå från mig själv, borde han inte blivit förvånad över fyndet först och sagt tex "är ni säkra på att det verkligen finns blod just min bil, det kan inte stämma" och så...
Han säger direkt att han är ditsatt.
Jag håller fullständigt med dig. Han är ju inte förvånad över att alla dessa indicier dyker upp utan han "följer bara med". Istället för att ifrågasätta så drar han igång sin historia om att någon annan måste gjort detta mot honom, allt känns oerhört OERHÖRT iscensatt av honom. Han vet att blodet någon gång kommer hittas och därför vet han redan vad han ska säga. Han VET att blodet finns i bagaget innan polisen ens nämner det men försöker efteråt reparera sitt misstag genom att säga att han "antar" att det måste ju var där det hittats. Där gör förhörsledaren ett stort misstag, han skulle upprätthållts sig vid KJs felsägning och pressat livet ur honom på den punkten. Istället köper man hans oerhört tama förklaring om att han sett så mycket CSI så han förstår att det är klart det är i bagaget blodet hittats.
KJ är oerhört mycket smartare än vad han ger sken av och det lyser igenom så oerhört under förhören i tinget när han minns alla detaljer som kan hjälpa honom men tappar fullständigt både minne och tidsuppfattning när det bli besvärande. Det han håller på med under förhören skadar bara honom själv och det är på vippen till patetiskt, domstolen har genomskådat det för längesen.