2013-11-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Plastpåsen i KJs bil har undersökts. Vad hittar man där bortsett från VBs blod? Fingeravtryck som indikerar att KJ burit påsen i handtaget - som man gör när man handlat.

Sedan hittar man en mängd fingeravtryck - vars ägare inte går att fastställa. Man har ju endast tagit fingeravtryck från KJ.

Märkligt är bara Förnamnet.
Har inte VBs fingeravtryck fastställts? Borde ju bara vara prova ett antal saker i hennes rum som ger matchande avtryck så borde man kunna vara säker på att dom är hennes. Efter att man uteslutit föräldrarna då via prov jämnförelse?
Citera
2013-11-10, 00:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Ser verkligen fram emot resultatet av ditt tips till BF om detta! Och intressant också att ovetandes om vad det är som du har hittat, har andra i tråden tydligen hittat intressanta saker som stödjer ditt fynd.

Ja, och jag förmodar att BF kommer att lägga fram dessa fynd nästa vecka
Citera
2013-11-10, 00:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Har inte VBs fingeravtryck fastställts? Borde ju bara vara prova ett antal saker i hennes rum som ger matchande avtryck så borde man kunna vara säker på att dom är hennes. Efter att man uteslutit föräldrarna då via prov jämnförelse?

Om inte VB fingeravtryck finns på påsen så är det osannolikt att det är den påse KJ påstod att han gav henne för att bära böckerna i.
Citera
2013-11-10, 00:11
Medlem
2. Hallå! har ni tänkt på en sak, han som skickade ett sms till VB sa i det sms:et -ha ha ha nu är det du som dissar mej! plugga på. eller nånting sånt!
det betyder ju att det är han som har tagit kontakt med henne och att han måste ha vetat att hon pluggade, och säkert har hon också talat om vart hon pluggade! i samma veva tröttnar KJ på hennes sms:ande ock tar av henne, och förstör hennes telefon (tror han)! men hon lyckas slå 112, men stjärnan råkar komma med, och telefonen krossas av KJ. ett nytt bråk gör att hon bestämmer sig för att svara på MB:s sms in live och börjar knalla iväg mot MB:s bostad!. KJ är arg och upprörd och bestämmer sig för att försöka hindra VB att gå dit och följer efter henne i bilen sen....ja, vad hände sen?.
Citera
2013-11-10, 00:12
Medlem
En sak till jag funderat mycket på är hur KJ kan vara så säker på att han kommer bli misstänkt för mord som han säger till brodern. HUR vet KJ att det är just han som var den sista person som såg VB i livet? Om VB lämnade KJs bostad i glatta livet och var på väg någon annanstans, till någon annan. Varför tar han för givet att det är han som är den sista kända personen som träffade henne?

Det är möjligt att han läst i media att han är "den sist kände" men han kan ju omöjligt veta om detta stämmer innan ett enda förhör med honom har hållits. Han tar bara för givet att han kommer bli huvudmisstänkt. Hade VB sagt till KJ att (t,ex) "jag ska träffa MB snart så nu måste jag gå härifrån" så hade ju självklart KJ nämnt detta i förhör. Men det gör han inte, han vet att det är han som senast såg den stackars flickan i livet.
Citera
2013-11-10, 00:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Sid 340:
Citat:
Fingeravtryck framkallat med Ninhydrin - Säkrat från G46
Skolböcker
Det står inte att det är VB:s avtryck, men man kan nog utgå från det.
Citera
2013-11-10, 00:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Teorin om en "sovande galning" skulle absolut kunna vara trolig, till och med sannolik. Men varför vill alla eventuella gärningsmän sätta dit just KJ för detta mord? Hur kan det komma sig att både blod OCH likdoft (vilket betyder att en död kropp funnits i KJs bagagelucka) påträffats hos den person som är den sista kände person som sett henne i livet? Jag har skrivit det förr och skriver det igen. KJ ÄR på något sätt inblandad i mordet, om han är mördaren eller om han bara "hjälpt till" med styckning och transport av liket vet jag inte men att han skulle vara helt oskyldig och ovetandes av detta mord är fullständigt osannolikt. Bortom allt rimligt tvivel skulle jag säga. MEN tingsrätten ska bedömma om det är bevisat att det är just KJ, och bara KJ som mördat VB.. Det vet jag inte om man kan göra, iaf inte just nu.

Om annan GM, feks. "sovande galning", MB eller annan alternativ GM, sparat lite blod från VB, efter att hon var död, och sedan planterat det KJs bil bagage lucka, då vil lik-hunden UNO senn markera lik i bagageluckan.

Altså... VBs lik behöver aldrig att ha varit i bagageluckan om blod, tagit från henne EFTER att hon var död, placerat där.
Citera
2013-11-10, 00:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Plastpåsen i KJs bil har undersökts. Vad hittar man där bortsett från VBs blod? Fingeravtryck som indikerar att KJ burit påsen i handtaget - som man gör när man handlat.

Sedan hittar man en mängd fingeravtryck - vars ägare inte går att fastställa. Man har ju endast tagit fingeravtryck från KJ.

Så var tar man del av att fingeravtryck sitter där man håller i påsen då man handlar?
Blodet från VB på påsen är graverande.

Du när du ändå håller på så kan du eller någon annan förklara det här med planteringen och varför man duttar hit och dit och inte skickade in ett ben i lgh eller bil?

1966
Fh1: I bilen då, så fanns det en plastpåse också som det då var blod på.
KJ: Mm, ja
Fh1: Där har det ju också anträffats dina fingeravtryck på den plastpåsen.
KJ: Ja
Fh1: Vad säger du om det?
KJ: Plastpåsen är min och jag har stoppat den där. Och sen när de har hällt ner blodet i min
bil, så kan det ju ha kommit på plastpåsen också
Citera
2013-11-10, 00:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Har man hittat ANDRA fingeravtryck på påsen???
MYCKET interessant. Det hadde jag inte läst i FUP, kan du vara snäll att ange sida i FUP där det står?
Citera
Moderator
OYs avatar
Hur var det nu, har ME åkt med KJ till eftersöken? Ett ypperligt tillfälle att plantera bevis skulle jag vilja säga, och dessutom vara den förste som hittar benen han placerat i huset. Det kan ju inte vara han som är mördaren därför att det var han som hittade benen, känns det igen?

En vän till KJ som dessutom kan ha lagt tejprullen på KJ badrumsskåp. KJ körde bilen, därför inget blod på ratt eller växelspak. Han tog intryck av mitt propsande i tråden om att leta på platser som KJ har anknytning till genom sitt spelande, det gula huset var en bra plats.

Kirurgtejp borde finnas inom vården, kanske även på ett äldreboende, gamla människor ramlar ofta och behöver plåstras om.

Först in i huset och peta på benen med sin kniv, det var smart gjort. En sak jag inte förstår bara, de oidentifierade skoavtrycken.

Frågan är, ensam eller tillsammans med KJ. Det geocachande radarparet?

Nu har jag spårat ur totalt, skit samma, en teori att fundera på, var bara tvungen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om inte VB fingeravtryck finns på påsen så är det osannolikt att det är den påse KJ påstod att han gav henne för att bära böckerna i.
Jo men har ens polisen brytt sig om att ta fram VBs fingeravtryck?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
En sak till jag funderat mycket på är hur KJ kan vara så säker på att han kommer bli misstänkt för mord som han säger till brodern. HUR vet KJ att det är just han som var den sista person som såg VB i livet? Om VB lämnade KJs bostad i glatta livet och var på väg någon annanstans, till någon annan. Varför tar han för givet att det är han som är den sista kända personen som träffade henne?

Det är möjligt att han läst i media att han är "den sist kände" men han kan ju omöjligt veta om detta stämmer innan ett enda förhör med honom har hållits. Han tar bara för givet att han kommer bli huvudmisstänkt. Hade VB sagt till KJ att (t,ex) "jag ska träffa MB snart så nu måste jag gå härifrån" så hade ju självklart KJ nämnt detta i förhör. Men det gör han inte, han vet att det är han som senast såg den stackars flickan i livet.

Det är ju han själv som i ett tidigt skede berättar för en person från Missing People att han är den sista som har sett henne i livet.

Det känns också som om han tänkt innan och övat in att säga att han är ditsatt. För det blir hans första reaktion när han konfronteras på blodet i bagageluckan.
Jag försöker utgå från mig själv, borde han inte blivit förvånad över fyndet först och sagt tex "är ni säkra på att det verkligen finns blod just min bil, det kan inte stämma" och så...
Han säger direkt att han är ditsatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in