Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Du besvarade ju själv din fråga i ett av dina första inlägg;
Du är utgallrad på grundval av psykologtestet. Men du gjorde väl intelligenstestet före? Iaf så är det mycket sällan enbart psykologens åsikt som avgör, du lyckades säkert med att göra intryck på fler personer på antagningsteamet.
Edit; skitsamma, du ville ju bara ha inlägg som var ryggdunkande eller positiva. Återkom gärna då du blivit antagen.

Ja, jag gjorde det testet innan, jag hade dock inte med mig mina betyg dit, hon frågade efter dem men jag sa att de försvunnit i flytten jag nyligen gjorde vilket är sant. När jag gick ut genom dörren sa hon, något jag kan skicka med dig här ifrån som ett tips är att ta med dig betyg om du söker igen.
Och nej jag sökte inte ryggdunkade eller uppmuntrande svar, jag sökte efter svar från folk som möjligtvis hade insyn i ämnet och hur ofta en överklagan möjligtvis kan gå igenom, inte någon som tror sig veta om jag är lämpad eller ej över ett forum på internet. Jag är inte i behov av din psykologiska analys då du troligtvis sitter och dömer folk över internet dagarna i ända som du inte har några som helst konkreta fakta om alls. Att du är MOD på FB gör dig tyvärr inte till någon allvetare, ledsen om jag spräcker din världsbild. Skall jag döma dig likadant som du dömt mig nu skulle jag säga att du ska låsa in dig i ett rum och aldrig komma ut då du verkar va missanpassad för ett socialt umgänge, men vad vet jag, kanske så du redan lever. Återkommer med info om hur det går.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlwaysAllIn
Jag är böjd att instämma med scheele här. Systemet funkade nog fullständigt korrekt här.
På den gamla goda tiden när mönstringen var två dagar och systemet plöjde igenom hela årskullar av ungdomar så finslipades den här tekniken till yppersta världsklass. Ville du ha en Kvartermästare så fick du en perfekt profil för det uppdraget. Ville du ha en Pansarskytteknekt så fick du en med en perfekt profil för det jobbet.
Jag tror och hoppas att lite finns kvar av det här i systemet så man sorterar bort de olämpliga.
Det roliga i din text är hur kom du på idén att börja ljuga för psykologen?
Det är ju som en direktbiljett ut.
Du kunde ha räddat situationen och förklarat hur du upplevde din "test" i grundskolan och vad den syftade till. Även att alla blev "testade" då.
Jag tror nog att det var bäst det som skedde. Fundera på något annat istället.
Skit i att stånga dig blodig mot en redan etablerad uppfattning och erkänn att du slarvade bort den här möjligheten på grund av klantighet och kanske en släng av brist på intelligens och känsla för den rådande situationen och vad som krävdes där.
Ryck upp dig, skärp dina förmågor i en annan verksamhet och gör ditt bästa där.
"Förvånad"
Så om detta system nu fungerade felfritt och jag söker igen om ett år och kommer in, betyder det då att systemet har fallerat?