2013-11-09, 23:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
FUP s. 61

Michx Engrunx gick runt huset från andra hållet. När Marix-Louisx kom
runt knuten, och fram till den sidan av huset med rampen upp till det trasiga fönstret, var
Michx inte där, han hade redan klättrat in i huset. Marix-Louisx uttrycker att hon inte kan
begripa hur fort Michx kom in
. Marix-Louisx uppger att Marix vid något tillfälle gick förbi
henne och klättrade upp för rampen. Michx uttalade då något till Marix, liknande: "jag har
hittat något intressant". Marix har berättat att Michx log på ett underligt sätt då han lugnt sade
detta till henne.

Vi ska kanske plocka fram allt som går om den här Mona-Mi*ha, skadar ju inte att gå till botten med vederbörande. Leendet var tydligen underligt, vore kul att veta varför.
Citera
2013-11-09, 23:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Hamilkar idag någon censurerat ett av mina inlägg i tråden om just SKL:s DNA-tests låga säkerhet map. Y-kromosomen. Vem är det som har gjort det?

2. Nej jag menar en population bestående av personer från alla världens hörn så menar jag: multikultur, united nations, vita, svarta, gula you-name-it och det är med. Hela jordklotet är alla. (Akademiker borde veta det där).

3. Det har jag inte gjort heller. Y-kromosomtesten har vissa begränsningar map. mutation och inställningar i projektionen sedd som siffror. Så det är alltså ett matematiskt faktum som jag hänvisar till och inte något annat. Därefter påpekar jag att detta faktum inte är realistiskt men att beviset i bästa fall innebär att sannolikheten för att KJ är skyldig är kring 5-6% och annars säkerligen mycket mycket lägre. Sett till +1 beviset som han ändå kan förklara utan problem, genom sitt sex.

4. Det där är ett nonsens argument inom genealogi och genetik. Det är förövrigt väldigt liten skillnad på en Svensk västerbottning eller norrbottning och en Österbottnisk finne. Det enda sättet att hitta en same på idag är väl ifall denne bär folkdräkt.

5. När jag pratar om inavel så var det inte meningen att såra folks känslor utan bara ett konstaterande av att roteringssystemet i värnplikten bland annat avsåg just till att snurra runt folk för att motverka just genetiska skador pga. inavel, dock är inte Boden särskilt utsatt i det avseendet utan samma argument kan anföras mot vilken annan ort i resten av landet utom möjligtvis de stora städerna. Det är alltså ett medicinskt faktum, med belägg från sjukjournaler.

Imponerande välformulerat OT-svammel. Men svammel är det likafullt.
Citera
2013-11-09, 23:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Oh, sorry, missade det totalt. Jo, den där M visste kanske mer än vi trott. Finns det någon M i KJ bekantskapskrets?

Hittar inget intressant, men IP-adressen hade varit desto mer.
Citera
2013-11-09, 23:13
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Då vet vi.
Du tycker inte "IN SUPPORT OF HELLS ANGELS" bör kopplas till vare sig HA eller RWC.

Jag tror iofs. inte att dessa organisationer har något med topic att skaffa.
Dock tror jag såväl AN som MB har goda känningar i dom båda.

Det finns väll ca. 20 000+ wannabes som går med i sådana grupper på nätet, utan direkt samröre med HA. Vill du bli ännu tuffare än internetsupportrarna, så säljs det supporter tröjor till vem som helst. Det betyder fortfarande inte att personerna i fråga har något samröre med HA. Varken RL som framkom tidigare eller MB.
Citera
2013-11-09, 23:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Det där leendet minns jag att jag hajade till på när jag läste det där i FUP. Efter detta fynd i ödehuset, ser man i FUP hur polisen skriver flera gånger att MPS önskar debriefing och att hela upplevelsen var otäck och obehaglig osv - så varför ett leende som första reaktion från denne?

Är herrn möjligen bekant med att leenden och nervösa skratt är inte helt ovanlig chockreaktion?

http://en.wikipedia.org/wiki/Nervous_laughter

Den citerade neurologen Ramachandran har för övrigt skrivit flera mycket intressanta böcker om olika neurologiska syndrom och sjukdomar som varmt kan kan rekommenderas till den som är intresserad av sånt och fixar att läsa populärvetenskaplig litteratur på engelska. Helt OT, men ändå.
Citera
2013-11-09, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe

Bor på Prästholmen iaf, nära karatelokalen på Prinsgatan.
Citera
2013-11-09, 23:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Vi ska kanske plocka fram allt som går om den här Mona-Mi*ha, skadar ju inte att gå till botten med vederbörande. Leendet var tydligen underligt, vore kul att veta varför.
Han kanske hade fått tips av dig på tråden att söka där? Antagligen därför som han log.

Rimligtvis var det pga chocken som han log. Vid chock kan det uppstå sk reaktionsbildningar.
Citera
2013-11-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är herrn möjligen bekant med att leenden och nervösa skratt är inte helt ovanlig chockreaktion?

http://en.wikipedia.org/wiki/Nervous_laughter

Den citerade neurologen Ramachandran har för övrigt skrivit flera mycket intressanta böcker om olika neurologiska syndrom och sjukdomar som varmt kan kan rekommenderas till den som är intresserad av sånt och fixar att läsa populärvetenskaplig litteratur på engelska. Helt OT, men ändå.

Absolut medveten om det!
Citera
2013-11-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Då borda man ju gå ut, fortare enn kvickt, och ta reda på den påsen och se vad som finns i den påsen; händerna? och om inte det finns något i påsen längre, fingeravtryck, DNA etc etc

Läs FUP'en så förstår du att det område som denna plastkasse fanns är avsökt nästan med förstoringsglas, flertalet hundsök har genomförts och man har funnit en plats förutom FP2 i terrängen där hundar (2 st av varandra oberoende) markerat, platsen finns utmärkt på Q's karta.
sen finns markering i och vid en av gluggarna korvvärnet vid gammelängsfortet (finns på Q's karta).
Sen är området välbesökt med vovvar och strövare och inte har fynden gjort området mindre intressant för nyfikna.

Det är knappast troligt att händer/redskap/ryggsäck etc. finns inom dessa markerade och avsökta områden, de borde ha hittats eller hittat sådan förändring i naturen där något skulle vara nedgrävt.

Han har dumpat på en plats han väl känner till och den finns förslagsvis någonstans mellan Norra S-byn (f-hemmet) och avsökta områden men kan även finnas ut mot väderkvarnshöjden/aldersjön/svartsjön.. har en stark känsla av att platsen finns i förhören fast med lite omvänd logik. Ett spel, ett sätt för honom att vara commander och mig kommer ni inte åt.
Citera
2013-11-09, 23:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det som är intressant är kontrasten med uttalandet och språket när man söker upp MN på fejjan. Från dåre till vettig på sex dagar.
Citera
2013-11-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Imponerande välformulerat OT-svammel. Men svammel är det likafullt.

Du kanske önskar det.

Men du i verkligheten behövs verkligen den verksamhet som ni pysslar med?

I övrigt kan du titta på den på flashback censurerade sidan här:
http://www.familytreedna.com/faq/

Se särskilt svaren på fråga 25 och neråt i faqen där skillnaden på SKL:s 17 kromosom test jämförs med modernare test om 37, 44 och 111 delar av DNA strängen. Samt ännu bättre hur man tolkar dessa test och varför Sannolikheten att KJ är oskyldig map. +1 DNA testet nog är närmare 99% än 1%.
Citera
2013-11-09, 23:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Bor på Prästholmen iaf, nära karatelokalen på Prinsgatan.
Har BOTT på Prästholmen. Inte numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in