2013-11-09, 10:48
Medlem
Detta har jag inte hört nåt om, vad handlar detta om? Nån som vet?
Från bloggen:

"Jag har blivit beskylld för mordförsök på en av mina äldsta vänner som hoppade i ett självmordsförsök."
Citera
2013-11-09, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Detta har jag inte hört nåt om, vad handlar detta om? Nån som vet?
Från bloggen:

"Jag har blivit beskylld för mordförsök på en av mina äldsta vänner som hoppade i ett självmordsförsök."

Det är ju Elisa. Det skrevs mycket på skvallerbloggen innan, tror också att Elisa själv nämnde det i kommentarer som hon senare tog bort.
Citera
2013-11-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är ju Elisa. Det skrevs mycket på skvallerbloggen innan, tror också att Elisa själv nämnde det i kommentarer som hon senare tog bort.

Aha, var det hon....
Ja, jag har sett på skvallerbloggen att hon skrivit men raderat en massa och jag hann inte läsa innan det togs bort... Men då vet jag, tack för info.
Citera
2013-11-09, 13:12
Medlem
Kardnialvokals avatar
Tänkte berätta vad jag hört för nu har jag hört pretty much samma story från så pass många av varandra oberoende källor att det uppenbarligen redan är "out there". Vad jag hört så hoppade Elisa efter att ha blivit prylad av en torsk som Berny uppmanade henne att träffa för att Berny ville de skulle köpa mer sprit eller något i den stilen. Sen fann Berny Elisa på marken efter hoppet men sket i att ringa 112 utan gick hem och surade istället. Om där är minsta sanning i det så gör det Berny till en av världens mest ruttna människor i fucking världshistorien. Dessutom var det ju i samma veva hon och Elisa blev ovänner så uppenbarligen har ju något hänt.
Citera
2013-11-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Tänkte berätta vad jag hört för nu har jag hört pretty much samma story från så pass många av varandra oberoende källor att det uppenbarligen redan är "out there". Vad jag hört så hoppade Elisa efter att ha blivit prylad av en torsk som Berny uppmanade henne att träffa för att Berny ville de skulle köpa mer sprit eller något i den stilen. Sen fann Berny Elisa på marken efter hoppet men sket i att ringa 112 utan gick hem och surade istället. Om där är minsta sanning i det så gör det Berny till en av världens mest ruttna människor i fucking världshistorien. Dessutom var det ju i samma veva hon och Elisa blev ovänner så uppenbarligen har ju något hänt.

Om det gick till så är Berny verkligen ett arsel. Berny kan inte anklagas för mordförsök i och för sig, möjligtvis koppleri om det var hon som uppmanade E till prostitution vid det tillfället och fixade "affären", men om torsken smällde på E är det inte Bernys fel, inte heller att E hoppade.

Men om Berny såg vad som hänt och bara sket i det och drog är det fan ett brott, att bara lämna sin polare i en situation där hon med stor sannolikhet riskerar att dö.

Men hur "vet" man att Berny verkligen lämnade henne bara, fanns det vittnen till händelsen? Eller var E vid medvetande så pass att hon själv berättat att Berny bara drog?

EDIT. Att Berny menar att hon blivit "anklagad för mordförsök" kan ju vara en överdrift från Bernys sida för att hon vill få det till att alla hoppar på henne hela tiden. Det kan ju däremot vara så att folk (med allt rätt) ifrågasatt att hon bara drog därifrån, men inte att det för den skull anklagar henne för mord.... Fast jag vet ju inte vem som sagt vad. Men Berny överdriver ju ofta själv saker.
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-11-09 kl. 14:21.
Citera
2013-11-09, 15:06
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Men hur "vet" man att Berny verkligen lämnade henne bara, fanns det vittnen till händelsen? Eller var E vid medvetande så pass att hon själv berättat att Berny bara drog?

Ingen aning men tar för givet att Elisa själv berättat det för massa människor.
Citera
2013-11-09, 15:43
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ingen aning men tar för givet att Elisa själv berättat det för massa människor.

hon nämnde ju det i skvallerbloggen förut, att hon och B gått igenom så mycket men det fanns en sak hon "aldrig skulle förlåta henne för".. och så berättade hon kort om hur hon försökt begå självmord och att B inte stoppade henne. men sånt ansvar kan man ju inte lägga på andra, speciellt inte andra som är labila själva

undrar varför B nämnde det nu, det hände ju för flera år sedan och hon lär väl veta hur Elisa klandrar henne så det är ju ingen "nyhet" :s
Citera
2013-11-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
hon nämnde ju det i skvallerbloggen förut, att hon och B gått igenom så mycket men det fanns en sak hon "aldrig skulle förlåta henne för".. och så berättade hon kort om hur hon försökt begå självmord och att B inte stoppade henne. men sånt ansvar kan man ju inte lägga på andra, speciellt inte andra som är labila själva

undrar varför B nämnde det nu, det hände ju för flera år sedan och hon lär väl veta hur Elisa klandrar henne så det är ju ingen "nyhet" :s

Ja, man kan ju undra då varför just den grejen kommer upp just nu, då...?
För övrigt har hon minsann tagit sig tid att typ svara på alla kommentarer i senaste blogginlägget, nåt som hon ytterst sällan gör annars. Fast sista kommentaren om utvecklingsstörning har hon inte svarat på. (Hittills i alla fall.)
Citera
2013-11-09, 21:58
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Att Berny menar att hon blivit "anklagad för mordförsök" kan ju vara en överdrift från Bernys sida för att hon vill få det till att alla hoppar på henne hela tiden. Det kan ju däremot vara så att folk (med allt rätt) ifrågasatt att hon bara drog därifrån, men inte att det för den skull anklagar henne för mord.... Fast jag vet ju inte vem som sagt vad. Men Berny överdriver ju ofta själv saker.

Så tror jag att det ligger till. Mig veterligen har ingen anklagat henne för något jävla mordförsök, utan det "värsta" som skrivits på skvallerbloggen är insinuationer om att B på något sätt varit inblandad i omständigheterna kring Elisas hopp. Det stod typ att hon framförallt hade en del att göra med vad som INTE gjordes efteråt, eller liknande. Att B nu hårdrar detta till anklagelser om moooordförsök tyder snarare på att hon vill flytta ansvarsfokus från hela händelsen, som antagligen är helt sann.
Citera
2013-11-10, 15:08
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Så tror jag att det ligger till. Mig veterligen har ingen anklagat henne för något jävla mordförsök, utan det "värsta" som skrivits på skvallerbloggen är insinuationer om att B på något sätt varit inblandad i omständigheterna kring Elisas hopp. Det stod typ att hon framförallt hade en del att göra med vad som INTE gjordes efteråt, eller liknande. Att B nu hårdrar detta till anklagelser om moooordförsök tyder snarare på att hon vill flytta ansvarsfokus från hela händelsen, som antagligen är helt sann.

Antagligen helt korrekt analys. "Mordförsök" är så kraftigt överdrivet att det enbart kan komma från Berny.
Citera
2013-11-10, 20:33
Medlem
Littlepaw13s avatar
Jag har börjat tycka lite synd om Bjärny igen.

Ni som har läst här ett tag vet min hållning till vad hon håller på med men när hon skriver om "värdighet" så är det något som slår an i mig.

Hon var extremt ung och extremt förstörd när hennes böcker kom ut. hon hade redan då i flera år visat upp sig offentligt på nätet så fort hon kom åt och jag kan inte tro att det blev bättre när man helt plötsligt hade massa fans att svara inför och en persona att upprätthålla.
Berny har ju själv erkänt ett tungt missbruk vid den här tiden (som fortsatte utom all kontroll i flera år) och, som vi har nuddat vid, hon har ju stannat i utvecklingen.
Visst, lätt för oss att säga (missförstå mig rätt nu) att "Väx upp! Snart 30 för FAN!" när vi började ta tag i vår skit då hon mådde som sämst, och när hennes karusell snurrade som fortast så kunde vi ha all den där ångesten utan några krav eller någon insyn från omvärlden.
Dock hade Berny, leader of the pack i Änglafamiljen, internetfans, IRL-fans och förlag som i stort sett var beroende av att björny mådde dåligt för att det skulle säljas böcker (grovt nu). För det var BERNY!

Vi kunde sakta men säkert kravla oss upp ur det där bottenlösa hålet, lära oss hur man lever som en riktig människa med allt vad det innebär räkningar, disk och att hantera alkohol utan mer än att de närmaste visste vad vi höll på med. Nu sitter vi här, med universitetsutbildningar, jobb och lägenheter sedan flera år tillbaka och säger åt henne att agera sin ålder.
Vi får nog komma ihåg att det handlar inte om att försöka vara Kvinna 30 för berny utan snarare försöka bli 20 för att sedan, om hon har tur bli 25.

Detta är bara den rent biologiska aspekten, dvs vad droger faktiskt gör med en människa sen motsätter jag mig inte argumentet att det handlar om egenansvar för det gör det ALLTID när det kommer ner till the nitty gritty men jag tror ingen av oss var speciellt ace när vi var 20. Jag vet att jag absolut inte var det.

Bernys biologiska ålder har inget med berny att göra, det har hon sumpat dagen heroin blev hennes älskarinna. Dock ska hon försöka göra det bästa hon kan av situationen som den ser ut. Och visst, det SUGER att sitta hemma en lördagkväll för att man inte kan hantera alkohol (eller något annat man rent fysiskt eller psysiskt inte klarar av), det SUGER att man måste handla mat istället för nagellack och det är fittigt som fan att man måste betala sina räkningar först innan man kan göra roliga saker men det är livet. Inte för en del, inte för många men för ALLA då alla har sina ok att bära.

När berny kan inse detta tror jag att vi kommer uppfatta henne so mer sympatisk, mer ärlig. Dock måste det där banala språket bort hon använder sig av. Visst, det var ett stilistiskt grepp som fungerade för 20 år sedan men även det måste förändras och mogna. ALla kan inte vara dom vackraste bästaste underbaraste fiiiinaste människorna på planeten.

Det jag vill ha sagt är nog att vi inte kan döma hennes agerande från vad en "vanlig", icke sjuk eller icke missbrukande 30-årig kvinna skulle ha gjort. VI får snarare se det som att hon kanske är 20 nu på sin höjd och där passar hennes beteende perfekt. Dock är det också i den åldern man får börja inse att handlingar har konsekvenser och att man alltid måste gå den där sista milen själv, utan vare sig glitter eller piller.
Citera
2013-11-10, 21:27
Medlem
Proximals avatar
Från bloggen:
"Dessutom har jag en massa egenskaper som tar mig framåt i livet. Jag får till och med gratis tandvård."

Åh, jag dör... Det här var till och med bättre än det där om att vem som helst har väl haft tre labradorer som alla har hetat Leo. Jo, att få gratis tandvård är en fin egenskap som tar en framåt i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in