Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Tänkte berätta vad jag hört för nu har jag hört pretty much samma story från så pass många av varandra oberoende källor att det uppenbarligen redan är "out there". Vad jag hört så hoppade Elisa efter att ha blivit prylad av en torsk som Berny uppmanade henne att träffa för att Berny ville de skulle köpa mer sprit eller något i den stilen. Sen fann Berny Elisa på marken efter hoppet men sket i att ringa 112 utan gick hem och surade istället. Om där är minsta sanning i det så gör det Berny till en av världens mest ruttna människor i fucking världshistorien. Dessutom var det ju i samma veva hon och Elisa blev ovänner så uppenbarligen har ju något hänt.
Om det gick till så är Berny verkligen ett arsel. Berny kan inte anklagas för mordförsök i och för sig, möjligtvis koppleri om det var hon som uppmanade E till prostitution vid det tillfället och fixade "affären", men om torsken smällde på E är det inte Bernys fel, inte heller att E hoppade.
Men om Berny såg vad som hänt och bara sket i det och drog är det fan ett brott, att bara lämna sin polare i en situation där hon med stor sannolikhet riskerar att dö.
Men hur "vet" man att Berny verkligen lämnade henne bara, fanns det vittnen till händelsen? Eller var E vid medvetande så pass att hon själv berättat att Berny bara drog?
EDIT. Att Berny menar att hon blivit "anklagad för mordförsök" kan ju vara en överdrift från Bernys sida för att hon vill få det till att alla hoppar på henne hela tiden. Det kan ju däremot vara så att folk (med allt rätt) ifrågasatt att hon bara drog därifrån, men inte att det för den skull anklagar henne för mord.... Fast jag vet ju inte vem som sagt vad. Men Berny överdriver ju ofta själv saker.