2013-11-07, 00:13
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Han är ju inte så hiskeligt ful egentligen, utan det är mer hans jävla ryssfrisyr som gör det... Skulle säga att Delonte West är den fulaste spelaren i NBA (även om han är osignad för tillfället)

Debatterar med några idioter som menar att Michael Jordan, Wilt Chamberlain, Larry Bird, Julius Erving, Kobe Bryant, Karl Malone, Moses Malone, Magic Johnson, Shaquille O'Neal, Kareem Abdul-Jabbar, Dominique Wilkins, Oscar Robertson och Bill Russell är bättre än LeBron James all-time. Hur jävla korkade är folk egentligen? Jag kan köpa att Michael Jordan är bättre än LeBron medan Magic och Shaq är ungefär lika bra - Men att säga att de andra är bättre än LeBron är idiotiskt. Karl Malone och Kobe Bryant är ganska nära dock. Vad tycker ni?

Kom ihåg att ligan har utvecklats sedan exempelvis säsongen då Wilt snittade över 50 poäng per match, eller de säsongerna Celtics vann ledda av Russell.

Det är ganska meningslöst att jämföra över tid. Magiskt transportera wilt från 60-talet till dagens NBA och han platsar inte.

Vad man kan göra är jämföra hur de dominerade sin respektive era och hur stor talangpoolen är idag. Gör man en sådan bedömning tycker jag i princip bara MJ, LBJ och Shaq 98-04 har ett case.
2013-11-07, 00:24
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det är ganska meningslöst att jämföra över tid. Magiskt transportera wilt från 60-talet till dagens NBA och han platsar inte.

Vad man kan göra är jämföra hur de dominerade sin respektive era och hur stor talangpoolen är idag. Gör man en sådan bedömning tycker jag i princip bara MJ, LBJ och Shaq 98-04 har ett case.

Håller med till fullo, det är helt meningslöst och säga "ja men Lebron dominerar nu, alla är mycket bättre nu".

Precis som alla hade samma förutsättningar då har alla spelare samma förutsättningar nu. Så avancerad träning och kostkunskap blivit nu så höjer sig alla spelare som vill ett par snäpp. På den tiden, vilken tid man än väljer, så fanns det ju också en viss kunskap som var det bästa tillgängliga och alla spelare kunde ta del av den.

Lebron har dominerat ligan ett tag nu och har två titlar, tar han en tredje i år och sedan ett till med ett annat lag så är han definitivt den som kommit MJ närmst.
2013-11-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Det beror på din ekonomi och hur många matcher du tänkt se osv. Jag gillar league pass starkt och skulle kunna tänka mig att betala mycket mer än vad det kostar för det MEN jag ser å andra sidan sett flera matcher i stort sett varje natt.

Okej, tack för svar. Är det så att man kan testa en månad med league pass och sedan säga upp det eller binder man upp sig för säsongen?
2013-11-07, 18:36
Medlem
KickAss-1337s avatar
Shit alltså, längtar inte efter att möta Indiana! Kollat matchen mot Bulls nu, fullständig utklassning. Rose slarvig
2013-11-07, 19:31
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Shit alltså, längtar inte efter att möta Indiana! Kollat matchen mot Bulls nu, fullständig utklassning. Rose slarvig

Man fick ju upp hoppet i 1st Q iaf med Rose (= Alltid skönt att bli teasad.
2013-11-09, 15:46
Medlem
Bara jag som älskar vad jag ser från Kevin Love? Kommer tillbaka efter skada bättre än någonsin. 32 Pts 15 Reb och 8 Ast, inte dåligt.
2013-11-09, 16:03
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Derrick Rose som jag trodde skulle beasta är ju helt värdelös nu i inledningen.
2013-11-09, 16:25
Medlem
robinkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoopstar
Bara jag som älskar vad jag ser från Kevin Love? Kommer tillbaka efter skada bättre än någonsin. 32 Pts 15 Reb och 8 Ast, inte dåligt.
Kevin Love > Larry Bird

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Derrick Rose som jag trodde skulle beasta är ju helt värdelös nu i inledningen.
Hade han återvänt i februari som Iman Shumpert (som slet av korsbandet samma slutspelsomgång som Rose) hade han varit i form nu, tror nästan han hade snittat runt 20 poäng på med ett FG % på 42 eller liknande.

Förresten, typ Sobofied eller någon som är bra på det här med PER. Förstår inte riktigt hur det fungerar. Kolla på exempelvis Kevin Durant; han har sitt bästa PER-snitt i sin karriär nu i början av den här säsongen trots att han har skjutit sämre, har fler turnovers, färre rebounds, färre assist och fler fouls än exempelvis förra året. Det enda han har höjt är sitt PPG. Hur går det ihop att han har ett bättre PER den här säsongen än tidigare? Sedan så har exempelvis Steven Adams (59.1 FG %, 12 ppg, 12 rpg, 2.1 bpg, 1.1 spg, 0.4 turnovers per match, 5.7 fouls per match per 36 minuter) ett mycket bättre PER än Dwight Howard (54.7 Fg %, 15.4 rpg, 18.0 ppg, 0.4 spg, 1.4 bpg, 3.7 turnovers per match och 3.9 fouls per match per 36 minuter). Förstår att Adams PER höjs lite i och med att han har ganska bra defensiv statistik. Men samtidigt är ju Howard överlägsen när det gäller PPG och RPG, även när det gäller fouls är han mycket bättre. Hur går det ihop? Finns bättre exempel på när PER är jävligt konstigt men det var just Durant och Adams vs. Howard jag kom att tänka på nu.

Kom även att tänka på Carmelo Anthony och PER nu. Han har ett PER på dryga 20 den här säsongen trots att han har skjutit ungefär lika bra som Ricky Rubio. När han gjorde fler PPG på bättre FG % exempelvis säsongen 04-05 hade han ett PER på 16.7. Nog för att han hade fler turnovers och färre RPG då, men ändå - Så mycket sämre statistik hade han inte. Kan förstå att han bara hade ett PER på 16.7 då, däremot kan jag INTE förstå hur han kan ha hela 20.7 i år. Tänk även på att Durant har sänkt sig i alla statistikkategorier i år förutom just FG % och PPG men har ett högre PER ändå, så då borde ju rimligtvis Carmelo ha haft ett bättre PER 04-05 än i år, eller?
Senast redigerad av robinkung 2013-11-09 kl. 16:50.
2013-11-09, 17:02
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Kevin Love > Larry Bird
Jämför du dessa två på någon annan basis än att båda är vita, och att du gillar Love mer (förmodligen för att du aldrig sett Larry spela)?

Career stats:
Bird : 24.3p, 10.0r, 6.3a, 1.3b, 0.8s
Love: 17.3p, 12.2r, 1.9a, 0.5b, 0.6s

Du pratar alltså om en kille som kom till playoffs alla år (utom ett då han spelade 5 matcher och skadade sig), och har vunnit 3 NBA championships (med 2 NBA Final MVPs), mot en kille som aldrig tagit sig till playoffs? Kom igen, "LBJ mot MJ"-debatten är ju i alla fall lite befogad.
2013-11-09, 17:11
Medlem
Rotselleris avatar
Gilllar också Kevin Love men nån bird är han ju inte men bästa PF i ligan just nu måste han ju vara.

Fan vilken kass sits Jonas är i just nu. Monroe är beast och Josh Smith är så jävla dyr så han måste spela. Läge att försöka komma bort från Mo-town kanske? Sen så är ju Indiana en riktig contender just nu, herrejävlar vad bra de är. Kanske är värt att försöka stanna uppe halva natten för att se matchen?
2013-11-09, 17:24
Medlem
Citat:
Kevin Love > Larry Bird

Hade han återvänt i februari som Iman Shumpert (som slet av korsbandet samma slutspelsomgång som Rose) hade han varit i form nu, tror nästan han hade snittat runt 20 poäng på med ett FG % på 42 eller liknande.

Förresten, typ Sobofied eller någon som är bra på det här med PER. Förstår inte riktigt hur det fungerar. Kolla på exempelvis Kevin Durant; han har sitt bästa PER-snitt i sin karriär nu i början av den här säsongen trots att han har skjutit sämre, har fler turnovers, färre rebounds, färre assist och fler fouls än exempelvis förra året. Det enda han har höjt är sitt PPG. Hur går det ihop att han har ett bättre PER den här säsongen än tidigare? Sedan så har exempelvis Steven Adams (59.1 FG %, 12 ppg, 12 rpg, 2.1 bpg, 1.1 spg, 0.4 turnovers per match, 5.7 fouls per match per 36 minuter) ett mycket bättre PER än Dwight Howard (54.7 Fg %, 15.4 rpg, 18.0 ppg, 0.4 spg, 1.4 bpg, 3.7 turnovers per match och 3.9 fouls per match per 36 minuter). Förstår att Adams PER höjs lite i och med att han har ganska bra defensiv statistik. Men samtidigt är ju Howard överlägsen när det gäller PPG och RPG, även när det gäller fouls är han mycket bättre. Hur går det ihop? Finns bättre exempel på när PER är jävligt konstigt men det var just Durant och Adams vs. Howard jag kom att tänka på nu.

Kom även att tänka på Carmelo Anthony och PER nu. Han har ett PER på dryga 20 den här säsongen trots att han har skjutit ungefär lika bra som Ricky Rubio. När han gjorde fler PPG på bättre FG % exempelvis säsongen 04-05 hade han ett PER på 16.7. Nog för att han hade fler turnovers och färre RPG då, men ändå - Så mycket sämre statistik hade han inte. Kan förstå att han bara hade ett PER på 16.7 då, däremot kan jag INTE förstå hur han kan ha hela 20.7 i år. Tänk även på att Durant har sänkt sig i alla statistikkategorier i år förutom just FG % och PPG men har ett högre PER ändå, så då borde ju rimligtvis Carmelo ha haft ett bättre PER 04-05 än i år, eller?

PER suger.

Fouls per game har ingen betydelse i PER, Adams har mer BPG, SPG, FG% 0,4 vs 3,7 TO och dessutom bättre FT% vilket också är Dwights största svaghet.

Durant har sitt högsta PER för att han har kommit till linjen 14 ggr per match.

04-05 satte Melo inte in lika många treor färre steals, returer, fler TO på mindre minuter, sämre FT%.

PER är konstigt här är formeln i alla fall.

(1 / MP) *
[ 3P
+ (2/3) * AST
+ (2 - factor * (team_AST / team_FG)) * FG
+ (FT *0.5 * (1 + (1 - (team_AST / team_FG)) + (2/3) * (team_AST / team_FG)))
- VOP * TOV
- VOP * DRB% * (FGA - FG)
- VOP * 0.44 * (0.44 + (0.56 * DRB%)) * (FTA - FT)
+ VOP * (1 - DRB%) * (TRB - ORB)
+ VOP * DRB% * ORB
+ VOP * STL
+ VOP * DRB% * BLK
- PF * ((lg_FT / lg_PF) - 0.44 * (lg_FTA / lg_PF) * VOP) ]

Där

factor = (2 / 3) - (0.5 * (lg_AST / lg_FG)) / (2 * (lg_FG / lg_FT))
VOP = lg_PTS / (lg_FGA - lg_ORB + lg_TOV + 0.44 * lg_FTA)
lg= League
2013-11-09, 17:46
Medlem
Har några lediga timmar nu skall titta på Kansas mot OLM och Duke mot Davidson. Spelades igår men nerladdade och redo

För er som inte har koll spelar Jabari Parker för Duke och Wiggins för Kansas.

BTW #LoveMVP

Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
Haha, ja eller hur!

Med tanke på hur du har skrivit tidigare så har man ju inte fått uppfattningen om att du är något stjärnskott direkt. Du kan ju skriva som att du är född i farstun först, och sen tro att folk ska förstå när du är sarkastisk. Men visst, jag borde ha vetat bättre än att ens svara på en av dina postar. My bad.

Ta din attityd och försvinn till dina "amerikanska forum" är du snäll!

Var länge sedan vi hade beef här, skall följas intensivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in