2013-11-09, 03:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Om man vill vara elak (jag känner mig elak just nu ) så valde Josef pengarna/bidraget före sin älskade mormor. Googla "krokodiltårar".

Elak, nää du säger ju bara sanningen ....
Citera
2013-11-09, 05:13
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Jag vill inte direkt kalla honom "idiot"... Bara fegis och "omanlig". Varför åkte han inte till sin mormors begravning? Tillstånd/intyg eller ej! I en sådan situation (om han nu bryr sig så mycket om sin hädangångna mormor) så följer man sin övertygelse i första hand (jag vill hedra min mormor), och regler och förordningar i andra hand (får jag bidrag?).

Själv skulle jag aldrig ha tvekat. Om en närstående hade dött, och begravningen sker i ett annat land - så hade jag åkt dit. Det kanske hade ställt till med andra problem, med bidragsregler och liknande. Men det hade jag tagit efteråt. Inte suttit och grinat i massmedia att "jag fick inte närvara vid min mormors begravning!". Någon jävla ordning får det väl ändå vara?

Om man vill vara elak (jag känner mig elak just nu ) så valde Josef pengarna/bidraget före sin älskade mormor. Googla "krokodiltårar".

Du har rätt där. Men å andra sidan så brukar man få brev om man ska på möte osv nån vecka innan.
Det är inte så att dom ringer och prackar på folk jobb idag liksom...
Så han hade säkert kunnat vara borta en hel vecka utan att arbetsmarknaden hade saknat honom.

En vän till mig som är arbetslös skulle bli bjuden på en resa till Cuba av sin farsa.
Han ringde arbetsförmedlingen och frågade om det var okej att vara borta en vecka.
De sa nej.
Han åkte inte pga rädsla att de skulle kolla upp honom men inget möte eller samtal under den veckan resan var eller nästkommande vecka...

Jag sa till honom att han skulle hållt käften och bara åkt istället. Bett någon vän kolla posten och ringa och sjuka sig om något möte nu skulle varit aktuellet.
Citera
2013-11-09, 09:19
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Pappa, mamma och Mattias, 9 år gråter ut över att glassbilschauffören blev arg när Mattias "råkade" sikta på honom med ljussiktet på ett leksaksvapen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17805184.ab

Såg överläkaren, psykiatern och författaren David Eberhard i i fyran i morse. Det han skriver och säger är direkt applicerbart på föräldrarna till ”laserskytten” Mattias.

Och inte bara dom, utan en helvetes massa föräldrar

http://www.bokus.com/bok/9789187371080/hur-barnen-tog-makten/
Citera
2013-11-09, 10:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Du har rätt där. Men å andra sidan så brukar man få brev om man ska på möte osv nån vecka innan.
Det är inte så att dom ringer och prackar på folk jobb idag liksom...
Så han hade säkert kunnat vara borta en hel vecka utan att arbetsmarknaden hade saknat honom.

En vän till mig som är arbetslös skulle bli bjuden på en resa till Cuba av sin farsa.
Han ringde arbetsförmedlingen och frågade om det var okej att vara borta en vecka.
De sa nej.
Han åkte inte pga rädsla att de skulle kolla upp honom men inget möte eller samtal under den veckan resan var eller nästkommande vecka...

Jag sa till honom att han skulle hållt käften och bara åkt istället. Bett någon vän kolla posten och ringa och sjuka sig om något möte nu skulle varit aktuellet.

Just AF är notoriska att medela sina möten i sista sekunden (ibland ham man tom fått brevet EFTER att mötet varit).

Dock så hade han ju en praktik som han skulle börja på och ville skjuta upp starten en vecka så att han kunde åka och troligtvis så sa hans handläggare att visst kan han väl det, men då får han inga pengar för dom dagar han är borta.
Citera
2013-11-09, 15:50
Medlem
theodor.busses avatar
"Nu anmäls rasistisk färg - Vithetsnorm råder i samhället, enligt anmälaren". Länk: "http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17808222.ab".

DO-anmälan är gjord, men ingen är arresterad ännu...

Det som saknas (tyvärr) är en bild på 14-åriga Thyra med plutande läppar och en tår i ögonvrån. Enligt pappa (mjukiskläder och fjunskägg?) så har Thyra ett "starkt rättspatos". Och gissningvis också en god kundskap om att man kan få mycket pengar av DO, om man har tur.

Citat:
När Thyra skulle använda textilfärger i skolan fick hon en chock. Av färgerna brun, beige och svart har nämligen den beiga färgen fått namnet "hudfärg".

Observera AB:s återhållsamma ton i artikeln. "Chock" tar de ju bara till när det är verkligen nära att folk dör eller tar skada - som när Carola sydde fast en j-a nallebjörn eller vad f-n det var på bakfickan, och nästan tog livet av samtliga besökare på "Alzheimer på Skansen".
Senast redigerad av theodor.busse 2013-11-09 kl. 16:08.
Citera
2013-11-09, 17:25
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
"Nu anmäls rasistisk färg - Vithetsnorm råder i samhället, enligt anmälaren". Länk: "http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17808222.ab".

Det som saknas (tyvärr) är en bild på 14-åriga Thyra med plutande läppar och en tår i ögonvrån. Enligt pappa (mjukiskläder och fjunskägg?) så har Thyra ett "starkt rättspatos". Och gissningvis också en god kundskap om att man kan få mycket pengar av DO, om man har tur.

Observera AB:s återhållsamma ton i artikeln. "Chock" tar de ju bara till när det är verkligen nära att folk dör eller tar skada - som när Carola sydde fast en j-a nallebjörn eller vad f-n det var på bakfickan, och nästan tog livet av samtliga besökare på "Alzheimer på Skansen".

"Thyras lillasyster har färgen brun på huden men enligt färgtillverkaren har hon ingen hudfärg, säger han."
Jag undrar vilken hudfärg Thyras lillasyster har på handflatorna. Kan de möjligen vara... hudfärgade
Citera
2013-11-09, 17:47
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Pappa, mamma och Mattias, 9 år gråter ut över att glassbilschauffören blev arg när Mattias "råkade" sikta på honom med ljussiktet på ett leksaksvapen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17805184.ab

Mentalt friska föräldrar hade bett om ursäkt till chauffören och och sagt åt ungen att låta bli det där i fortsättningen.
Citera
2013-11-09, 17:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Berättade denna för en bekant i ett spel, han trodde inte på mig förens jag skickade länken och han övesatte artikeln...
Citera
2013-11-09, 17:58
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Mentalt friska föräldrar hade bett om ursäkt till chauffören och och sagt åt ungen att låta bli det där i fortsättningen.

…men det gör dom inte. Dom går över skämsgränsen, tar kontakt med Aftonbladet och visar aningslöst upp för svenska folket hur olämpliga föräldrar dom är.
Citera
2013-11-09, 20:02
Medlem
Citat:

Misstänker starkt att Thyra är aktiv i något politiskt ungdomsförbund och gör detta inte av att hon bryr sig utan att det ger henne poäng och bättre chans att klättra politiskt.
Citera
2013-11-10, 01:10
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Misstänker starkt att Thyra är aktiv i något politiskt ungdomsförbund och gör detta inte av att hon bryr sig utan att det ger henne poäng och bättre chans att klättra politiskt.

Det är klart, man kanske kollar lite underligt på beskrivningen men inte fan går man till DO för att man själv blivit kränkt, det handlar bara om poäng.
Citera
2013-11-10, 15:35
Medlem
Woopiis avatar
Citat:

Dags att skriva ut svart som hudfärgat också då, för det kan väl inte bli rubriker av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in