2013-11-04, 17:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Och folk som inte tanker brukar vi i dagligt tal kalla idioter. Case closed.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Och där ligger idiotismen för är man lite med så bör man åtskilliga gånger ha hört att bl.a nässpray inte är bra för långvarigt bruk och det står även på förpackningen.
Om tiotusentals svenskar råkat ut för nässpraysberoende så har jag svårt att tro att alla dessa skulle vara idioter. Men börja i så fall med att definiera en "idiot". Kan vi dra en gräns vid någon speciell IQ eller utbildningsnivå? Själv tror jag att det finns alla kategorier människor bakom dessa nässpraysberoende, såväl högskoleutbildade som vanliga arbetare. Det känns inte som det enbart drabbar idioter, men jag kan ha missförstått definitionen i det här delforumet.
Citera
2013-11-04, 18:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men börja i så fall med att definiera en "idiot".
Att omdömeslöst använda nässpray utan att bry sig om instruktionerna som följer med medicinen, både nasin och nezeril står det uttryckligen att den inte ska användas längre än 10 dagar och att lång tids användning kan ge nästäppa, står också att det är för korttidsbehandling.
Citera
2013-11-04, 19:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Att omdömeslöst använda nässpray utan att bry sig om instruktionerna som följer med medicinen, både nasin och nezeril står det uttryckligen att den inte ska användas längre än 10 dagar och att lång tids användning kan ge nästäppa, står också att det är för korttidsbehandling.
Men det har inget med intelligens att göra?
Citera
2013-11-05, 14:06
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcyou
Jag kontaktade dem. Och jag snyfta inget alls. Det började med en vadslagning med några vänner som spårade ur. "Försten som lyckas få en helsida i Aftonbladet" och gissa vad.. jag vann. Folk får gärna skratta högt eller sitta och skriva dumma kommentarer på flashback. Men jag är fan nöjd. Jag vann vadslagningen

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det här känns så jävla påhittat.

Det är för att det är påhittat. "Jag vann vadslagningen". Bullshit.
Citera
2013-11-08, 11:02
Medlem
Pappa, mamma och Mattias, 9 år gråter ut över att glassbilschauffören blev arg när Mattias "råkade" sikta på honom med ljussiktet på ett leksaksvapen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17805184.ab

Citat:
- De var inne i sin lek och då råkade Mattias rikta sitt gevär så att det lyste mot hytten. Han tänkte sig inte för.

Citat:
Hon berättar att chauffören gick ur bilen - men inte för att sälja glass.

- Han blev jättearg, slet upp dörren och rusade efter pojkarna. De var helt förskräckta och sprang och gömde sig.
Citera
2013-11-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Pappa, mamma och Mattias, 9 år gråter ut över att glassbilschauffören blev arg när Mattias "råkade" sikta på honom med ljussiktet på ett leksaksvapen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17805184.ab

Men för helvete.....

Det där hände ju hela tiden när jag växte upp!

Busade man så någon vuxen blev arg så fick man en utskällning.
Gick jag hem och gnällde om det så var det första mina föräldrar gjorde att fråga mig vad JAG hade gjort för att förtjäna utskällningen. De var liksom inget snack.

Mattias har ju knappast "råkat" belysa bilföraren, han har garanterat siktat på honom.
Och att bli bländad när man kör bil, det är inte så jävla kul.

Helt rätt av glassbilsföraren!
Föräldrarna lipar väl för att någon annan skäller ut deras barn, de skäms väl för att någon annan ska behöva göra det!

Det finns för många i det här landet som bara behöver ett par örfilar tills de håller käften...
Citera
2013-11-08, 15:07
Medlem
cece123s avatar
Josef, bidragstagare snyftar ut i pressen
Han känner sig kränkt över att kommunen krävde ett intyg för att han
ville åka till Serbien på en begravning och har nu JO anmält kommunen.
Han skyller dessutom på kommunen att han inte vågade åka på begravningen.

http://www.expressen.se/nyheter/missade-mormors-begravning-efter-krav/
Citera
2013-11-08, 15:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Är väl inget konstigt att man måste ha intyg för att styrka sin frånvaro om man vill vara frånvarande med bibehållen "inkomst". Drygt som fasen ibland men det är så det funkar om man har försörjningsstöd, sjukintyg från dag 1, intyg/dokument/kvitton på precis allt och lite till, välkommen till verkligheten för alla oss som går på soc...
Citera
2013-11-08, 16:23
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Jag vill inte direkt kalla honom "idiot"... Bara fegis och "omanlig". Varför åkte han inte till sin mormors begravning? Tillstånd/intyg eller ej! I en sådan situation (om han nu bryr sig så mycket om sin hädangångna mormor) så följer man sin övertygelse i första hand (jag vill hedra min mormor), och regler och förordningar i andra hand (får jag bidrag?).

Själv skulle jag aldrig ha tvekat. Om en närstående hade dött, och begravningen sker i ett annat land - så hade jag åkt dit. Det kanske hade ställt till med andra problem, med bidragsregler och liknande. Men det hade jag tagit efteråt. Inte suttit och grinat i massmedia att "jag fick inte närvara vid min mormors begravning!". Någon jävla ordning får det väl ändå vara?

Om man vill vara elak (jag känner mig elak just nu ) så valde Josef pengarna/bidraget före sin älskade mormor. Googla "krokodiltårar".
Senast redigerad av theodor.busse 2013-11-08 kl. 16:25.
Citera
2013-11-08, 16:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Men för helvete.....

Gick jag hem och gnällde om det så var det första mina föräldrar gjorde att fråga mig vad JAG hade gjort för att förtjäna utskällningen. De var liksom inget snack.

Mattias har ju knappast "råkat" belysa bilföraren, han har garanterat siktat på honom.

Föräldrarna lipar väl för att någon annan skäller ut deras barn, de skäms väl för att någon annan ska behöva göra det!

Det finns för många i det här landet som bara behöver ett par örfilar tills de håller käften...
Det där med "råkade" sikta på chauffören är jag lite nyfiken på. Om han bara råkade svepa förbi så hade nog inte chauffören reagerat, men om man får en röd prick i ögonen och upplever att pojken siktade med flit så är det naturligt att reagera. Vem tusan har inte blivit tagen i kragen som liten? Nästa gång var man lite mer försiktig bara. Det kallas att lära sig. Hur ska dagens curlingbarn lära sig något om deras föräldrar i varje läge försvarar dem och anser att de gör rätt?
Citera
2013-11-08, 17:39
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Pappa och mamma gör bort sig själva och den lille ”laserskytten”.

Chauffören skulle ha gjort stor nytta i MIF-direktören Percy Nilssons kvarter i somras.
Citera
2013-11-08, 21:23
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Men för helvete.....

Haha underbar läsning för håller med 100%...

Vill inte ens veta vad mina föräldrar hade sagt om jag siktat ett vapen på en främling när jag va i den åldern.. Hade "sluppit" äta glass resten av året iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in