Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Lägg till detta:
FUP 997 Förhör med MB:
Den 26 april så skriver Ploy "är det på riktigt att du vill döda mig, hata mig" Micke tror inteatt han har sagt ngt sådant till henne. Han är ganska säker på att han inte har sagt detta till
henne. Han tvivlar starkt på att han sagt detta men han kan ha sagt "att han vill ha bort henne
från sitt liv". Micke har sagt detta till Ploy när de har träffats och han velat göra slut. Han har
aldrig hotat att döda Ploy.
Med tanke på att MB ju raderade bort sina SMS till VB så är det ju omöjligt att veta omm MB talar sant när han påstår att han aldrig hotat VB.
VBs SMS fins ju kvar i allafall och där kan vi ju läsa vad hon skrev nämligen :
"är det på riktigt att du vill döda mig"
Att rycka saker ur sitt sammanhang är ett fult trick. Så här skrev VB:
Citat:
menade du på riktigt att du vill döda mig? Hoppas du inte skojade mig. Hatar är starkt ord lika stark som du, om hatar då vill man döda någon.
Okej, du har inte svenska som modersmål. För alla andra så måste det vara tydligt vad som menas. Han har skrivit eller sagt att han hatar henne och då gör hon kopplingen att om man hatar någon så vill man också döda den. Hata är f.ö. ett ord som återkommer väldigt ofta i deras FB-konversation. Hon hatar honom, hon hatar vad hon gjort, hon undrar om han hatar henne nu.
Det finns absolut inga bevis på att han skulle ha framfört dödshot mot henne. Utom i din fantasi förstås, och den känner vi ju alla till hur fantasifull den är