2013-11-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, på vristen fanns DNA som talar i någon mån för att det är KJ:s. Det är fel att påstå att det är KJ:s DNA.
Ja inte är det MB:s i alla fall
Citera
2013-11-08, 23:52
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Har jag inget minne av heller. Känns som påhitt av någon som vill påtala skillnaderna mellan denne HärnösandGM och vår BodensareGM när det i själva verket inte finns så många.
Kan ha fel iofs.

Du har inte fel. De båda unga männen har mycket gemensamt. Ålder, diagnos(er), vapenintresse, isolering, ej kända av polis etc. Ragnar upplevs som mer sjuk, och han dömdes ju till RPV med SU. Han var mer borta från verkligheten, och upplevde att offren levde efter att han hade dödat dem. Därav massor av skändning av kropparna (om det nämnda/listade Fryshusmordet här i tråden räknas som styckmord räknas även Ragnars dåd som det). Fastän de var dödade "flera gånger om" och till sådan igenkänlighet att man först utgick från att GM var det vuxna offret, frågar RN ändå polisen om alla dog i första förhöret.
Citera
Bannlyst
[quote=J.R.|46055303]Som jag förstod det så hade den aldrig markerat fel förut. För mig är detta ett ett väldigt viktigt bevis även om advokat Bodström inte tyckte att det var så starkt.[/Q

oavsett om starkt eller ej...ingen av oss vet ju vem som satt dit blodet?? sist jag läste juridikkartan
krävs det ju 99 procent för att åka dit för mord, 1 st degree.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Eh, det är väl inte testat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Där ingår:
●Intervju om uppväxt, vuxenliv och aktuell situation.
●Kartläggning av socialt nätverk.
●Intervju med bl a vårdcentral, psyk och liknande.
●Socialregistret, där alla kontakter med sociala myndigheter listas.
●Rekommendation om RPU. S k P7:a.
●Rekommendation om påföljd.

Undrars om Frivården har blivit kontrakterad i fallet; de gör väl sina utredningar på begäran av TR/domstol och TR kanske (?) bedömt det som obehövligt. Med tanke på brottets straffvärde lär det inte kunna bli tal om någon frivårdspåföljd och KJ kommer sannolikt (?, ja om han bedöms vara skyldig) att genomgå den stora psyksökningen och blir då utredd i grunden.

Tror TR vill involvera så få aktörer som möjligt, utredningen är ju om inte annat den mest omfattande i Norrbottens historia (har jag för mig åkl uppgav).
Borde ju gå att ta reda på om TR begärt ngn utredning av Frivården iofs.
Citera
2013-11-08, 23:53
Medlem
Att KJ inte är helt oskyldig som han själv påstår är jag helt säker på. Att åtalet leder till en fällande dom i tingsrätten är jag dock inte lika säker på, även fast det är troligt. Blir han friad i tinget tror jag han blir fälld i hovrätten då åklagarna nog inser sitt eventuella misstag att man inte utrett andra tänkbara gärningsmän (MB) tillräckligt noga vilket även är det enda försvaret bygger sitt mål på. Hovrättsförhandling blir det nog i vilket fall som helst men är det pga en friande dom så är nog alla eventuella hål i utredningen tilltäppta och KJ har många år att vänta på en sluten psykiatrisk avdelning någonstans i sverige för fängelse blir det nog inte frågan om.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Nån som minns regnumret på terranon?MB:s polare Jörgen Luttu hade den som omslagsbild tidigare, men nu har han tagit bort den från facebook..
NKH695
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
https://imageshack.us/a/img13/7974/5...3372999193.jpg

Om någon skulle gå in på Gms Facebook var detta en av fyra bilder han kallade sig själv här för jätteglad?
Citera
2013-11-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja men du missuppfattar mig, jag svarade på varför motivet till att han kan ha dödat V, kan ha varit att han fantiserat om att stycka en kropp. Inte att han gjort det med hunden.

Finns det något - förutom att han googlat lite oprecist - som talar för att det har varit någon form av intresse för honom. Snarare har han - efter ledande frågor - pratat om alla andra "oblodiga" sätt att göra av sig med någon. Som han hämtat från CSI och Dexter.

KJ är en kille med begränsat socialt liv, håller på med plastgevär och leker krig i skogen - och sedan tittar han på kriminalserier på TV. Tämligen andefattigt. Blandar dag och natt - allt bara flyter ihop.

Att helt plötsligt ur detta, resa sig upp och mörda en kvinna (som bor i hans hjärta), rationellt stycka henne i skogen mm - inte särskilt troligt.
Citera
2013-11-08, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hur är han utesluten?
Citera
2013-11-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Eh, det är väl inte testat?
Inte om det är som FUP säger att det är +1 alltså kan vara ngn släkting också...MB är väl inte släkt med vederbörande eller?
Citera
2013-11-08, 23:56
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundföraren är mycket stolt över sin hund. Jag kommer inte att betvivla det beviset den dagen hunden svär eden och vittnar i domstol.
Du går på spåret en hund är inte en människa och därför inte pålitlig, jag hävdar att det är tvärtom, säger hunden luktsinne att det är ett spår så är det så betydligt mer pålitligt än mycket annat jämförelsevis när det gäller mänskliga vittnesmål som tex. ögonvittnen.
Gällande detta fakta är hundföraren vittne men det duger tydligen inte för de som vill se saken från andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in