2013-11-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Om vi för en stund skiter i vad vi tror tycker och känner skulle det vara kul med en liten "omröstning" i tråden Som sagt tror tycker känner helt ointressant!

Frågan att ta ställning till är om DU anser att Åklagare ha bevisat bortom rimligt tvivel att KJ mördat VB och tingsrätten kommer döma KJ för mordet på VB?

Absolut inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det är vanligt med diagnos AS.
Nej inte svagbegåvad för AS...där måste man vara normal intelligent och oftast över intelligens skala.
Däremot högfungerande autism kan man ha en lite lägre intelligens men inte alltid.
Däremot kan en person med AS bete sig som om de är svagbegåvad just därför att man inte förstår beteendet.
Citera
Bannlyst
Att Gm inte ens vill använda sig av psykos att han minns allt men inte brottet tyder bara det på hur osmart han är och sjuk?

Dom sjukaste personerna vet faktiskt inte sitt eget bästa.
https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Lås in han på rättspsyk, rättspsyk brukar betyda minst 8 år hellre det än att karln går fri och detta ska magnlas i HD.

Jag minns många fall där GM varit påtänd denna killen är konstig
Senast redigerad av Bodies 2013-11-08 kl. 23:13.
Citera
2013-11-08, 23:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Ser också sätt en lägenhet på Flottijv. 4 B lagts ut på annons den 4:e maj undrar om ngn fick bråttom att flytta? KJ om han nu gjorde detta kanske hade en medbrottsling i närheten perfekt att bära ut en kropp med allt annat flyttgods ingen som reagerar på en stor kartong eller en virad matta...
I två av lägenheterna på KJs plan var ingen person skriven. Minst en av dessa lägenheter passerar man grannen som observerade att KJ och någon bar ut något.
Citera
2013-11-08, 23:12
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då har du missat att det finns en slask på ca 3000 sidor i ärendet. Nog har man kollat upp MB därom är jag helt säker, man släppte inte den tråden i första taget.

Ja men det är ju en tolkningsfråga, för polisen kanske han utretts ordentligt, men inte så mycket så att det inte kan finnas tvivel på att han kan vara en annan rimlig gärningsman. Advokaten kommer ju att resonera kring att han kan vara en trolig gärningsman, och då kommer de inte kunna bemöta det med det som ligger i "slasken".

Tycker det är dåligt genomförd utredning, i alla de fall där jag läst förundersökningar så har den som haft en kärleksrelation med offret varit väldigt intressant. I den här utredningen verkar det inte så vara fallet.
Citera
2013-11-08, 23:14
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Nej inte svagbegåvad för AS...där måste man vara normal intelligent och oftast över intelligens skala.
Däremot högfungerande autism kan man ha en lite lägre intelligens men inte alltid.
Däremot kan en person med AS bete sig som om de är svagbegåvad just därför att man inte förstår beteendet.

Nej stämmer inte, högfungerande autism är just AS med IQ på 80 eller eller högre. Har du lägre får du i regel diagnos autism.

Men du har rätt i att det kan verka som de är svagbegåvade eftersom de resonerar så ologiskt för oss andra.
Citera
2013-11-08, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Är du verkligen påläst om Ragnar? Han var alltså 21 när morden begicks. Att han förekom i belastningsregistret som du påstår har jag inget minne av.
Vad man kan säga om mordet på VB är att just en tokskalle har begått det. Vem sätter annars ett otal knivhugg i ryggen samt i hjärtat, sågar av benen och händerna på en ung kvinna?

problemet du och dina likar har gentemot KJ, är motiv och personlighetstyp...när vi pratar Ragnar hade ju han försökt våldta både sin mor och syster innan detta,,,
Citera
2013-11-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då har du missat att det finns en slask på ca 3000 sidor i ärendet. Nog har man kollat upp MB därom är jag helt säker, man släppte inte den tråden i första taget.

MEN man har inte tagit fingeravtryck, topsat honom, gjort teknisk undersökning av bil, hus, stuga mm. Så vad av substantiellt värde kan finnas i den ev "slasken" kan man undra. Du kanske vet?
Citera
2013-11-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
men det stämmer väl inte heller, jag är en nörd som skulle kunna knäppa dig så hårt på näsan. just detta med fiskgrejen finns överhuvudtaget ej i FUP:en..(motbevisa mig med sidnr!)skall bli så roligt att få täppa till munnen på lajlaj!!! KJ kommer ej bli fälld i TR... hoho...

Om du är med i matchen så hade du vetat att han sagt det i Tingsrättens förhör...

KJ till åklagaren:

- Du menar alltså att jag skulle klara av att stycka en människa när jag inte ens skulle kunna rensa en fisk?

Kryp ner under stenen igen.
Citera
2013-11-08, 23:16
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I två av lägenheterna på KJs plan var ingen person skriven. Minst en av dessa lägenheter passerar man grannen som observerade att KJ och någon bar ut något.

Ja där tycker jag också det är konstigt, enligt grannen såg han tydligt att det var K som bar ut något, men eftersom det varit flytt i huset den dagen kunde de inte ta det för helt bevisat eftersom grannen kunnat se de som flyttat.
Citera
2013-11-08, 23:18
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Är det verkligen logiskt?

Vi saknar helt bevisning för att någon styckning av hund har skett så att därifrån dra slutsatsen att mordet på VB är en kausal effekt av detta tycker jag är vanskligt.

Att vi sedan helt saknar belägg för att ett eventuellt mord av hund skulle ha lustmotiv sänker helt relevansen om den motivbilden.

Nej jag tänker inte utifrån hunden, utan mer att han kanske fantiserat om att stycka någon och att han därför gjort det då. Att det kunde vara det utlösande, att känna hur det känns att stycka en kropp?
Citera
2013-11-08, 23:20
Medlem
Tror han är oskyldig. Finns inte så bra bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in