2013-11-08, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
jobba dom den kvällen?
Jobbar inte alla taxibolag på lördagkvällar?
Citera
Medlem
Citat:
jobba dom den kvällen?

Nej, dom var på restaurang med MB och AN från 19.00 - 20.00.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
https://imageshack.us/a/img13/7974/5...3372999193.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Att Gm inte ens vill använda sig av psykos att han minns allt men inte brottet tyder bara det på hur osmart han är?

Dom sjukaste personerna vet faktiskt inte sitt eget bästa.

Han är både svagbegåvad och i nästa stund normalt intelligent. Han spelar dock på sitt funktionshinder, men det kommer inte ha effekt. Han tror att domstolen ska köpa hans utpekande av minst 3 andra gärningsmän. Först de här två ovännerna då och nu MB., Där är han verkligen rökt.

Att hota åklagaren är väl ingen större hit direkt, och det visar också på hur sjuk han är.
Citera
2013-11-08, 23:07
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han är både svagbegåvad och i nästa stund normalt intelligent.

Det är vanligt med diagnos AS.
Citera
Medlem
just_a_girls avatar
Ser också sätt en lägenhet på Flottijv. 4 B lagts ut på annons den 4:e maj undrar om ngn fick bråttom att flytta? KJ om han nu gjorde detta kanske hade en medbrottsling i närheten perfekt att bära ut en kropp med allt annat flyttgods ingen som reagerar på en stor kartong eller en virad matta...
Citera
Medlem
mercys avatar
Citat:
känner till ragnar spåret mycket bra.. och i det fallet hade vi en tokjävlaskalle som vart inblandad i minst
25-35 sidor i belastnigsregistret.... här har vi en 22-åring som inte ens i sina vildaste drömmar skulle vara nån kaxig våldsverkarare.... Kibba skulle inte ens kunna slå ihjäl en mygga!

Är du verkligen påläst om Ragnar? Han var alltså 21 när morden begicks. Att han förekom i belastningsregistret som du påstår har jag inget minne av.
Vad man kan säga om mordet på VB är att just en tokskalle har begått det. Vem sätter annars ett otal knivhugg i ryggen samt i hjärtat, sågar av benen och händerna på en ung kvinna?
Citera
2013-11-08, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hans uttalande om hur klen han är och att han inte ens kan rensa en fisk kommer så småningom omkullkastas då hans kamrater ska vittna om när han bar sandsäckar.
Så en överkropp och ett par ben lär han helt klart ha klarat av att bära. Och han hade väl problem med kroppen eftersom det är spår på bilens ram, och även i bilen på mattan. Så hans skitprat är mer eller mindre nonsens då det gäller hans fysiska förmåga.

men det stämmer väl inte heller, jag är en nörd som skulle kunna knäppa dig så hårt på näsan. just detta med fiskgrejen finns överhuvudtaget ej i FUP:en..(motbevisa mig med sidnr!)skall bli så roligt att få täppa till munnen på lajlaj!!! KJ kommer ej bli fälld i TR... hoho...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nej men att man vill ha åtalet styrkt bortom varje rimligt tvivel innebär ju att för att få gärningsman MGM dömd så måste man också utreda andra möjliga gärningsmän. Det är så mycket som stödjer åtalet, men det finns också vissa luckor i åtalet tycker jag, just eftersom de (tror jag) låst sig vid MGM för tidigt i utredningen.
Ang M som gärningsman, så skulle man kanske hittat samma kompromitterande bevis som skulle fått oss att luta åt honom. Men det har vi ju inte. Jag tycker det är en dåligt utförd förundersökning, nästan så att jag ibland får känslan att åklagaren inte vill få honom dömd?!

Då har du missat att det finns en slask på ca 3000 sidor i ärendet. Nog har man kollat upp MB därom är jag helt säker, man släppte inte den tråden i första taget.
Citera
Medlem
sannes avatar
Tack för ikväll hörrni. Intressant att diskutera.

Jag tycker inte åtalet håller bortom varje rimligt tvivel och är osäker på om de har rätt man.
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Har AN varit ISS-anställd tidigare? Spännande måste jag säga.

http://www.srtf.se/rengoringhygien/RH111H.pdf - Sök AN i pdf'en.
Citera
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Mest logiska motiv jag läst i tråden.

Är det verkligen logiskt?

Vi saknar helt bevisning för att någon styckning av hund har skett så att därifrån dra slutsatsen att mordet på VB är en kausal effekt av detta tycker jag är vanskligt.

Att vi sedan helt saknar belägg för att ett eventuellt mord av hund skulle ha lustmotiv sänker helt relevansen om den motivbilden.
Citera
2013-11-08, 23:10
Medlem
Om påståenden om att KJ inte har någon inre krets utan ofta istället utnyttjas av dom han ser som sina vänner är sant så är det ju intressant att dra paraleller med Ragnar Nilsson. KJ blev säkert överlycklig över att hans förlorade kärlek återtog kontakt men när det kom till kritan visade det sig att hon inte alls ville samma sak som honom och det blev helt enkelt för mycket för lille KJ som länge burit på en ilska inom sig över att han alltid känner sig som det tredje hjulet. Normalt sätt är han inte sådan men kombinationen av att han faktiskt har samma sorts störning som Ragnar, alla taskiga vänner, känslan av att inte passa in och nu även VB som tillfälligt gör honom förhoppningsfull men lika snabbt tar ner honom på jorden gör att han helt enkelt tappar kontrollen. Det brinner till uppe i skallen och när han sedan "vaknar upp" får han panik och gör precis allt för att slippa undan, därmed styckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in