Såvitt framkommit har förövrigt inte denna persons förehavanden vid tidpunkten för mordet kontrollerats särskilt.
Mot bakgrund av vad ovan anförts framstår det visserligen som högst troligt att det är XX som själv skjutit XX. Det kan emellertid inte helt uteslutas att också nån annan person...
Tingsrättsdom från ett annat norrbottens mord inte allt för långt tillbaka i tiden.
http://www.swedenconfidential.info/wp-content/uploads/2012/09/b344_12.pdf
Domen var friande. Polis/åklagare kunde till hovrätt kolla upp personen i första meningens förehavanden och utesluta den. Hovrätt kunde då döma den person som var åtalad och i andra stycket jag skrivit, som ansågs som högst troligt var den som skjutit, men inte kunde uteslutas varit annan som skjutit.
Jag tycker det här fallet känns väldigt lika:
Såvitt framkommit har förövrigt inte denna persons (MB) förehavanden vid tidpunkten för mordet kontrollerats särskilt.
Mot bakgrund av vad ovan anförts framstår det visserligen som högst troligt att det är XX (KJ) som själv skjutit (mördat) XX (VB). Det kan emellertid inte helt uteslutas att också nån annan person...
När personens förehavande kontrollerades tidpunkten för mordet var den personen på annan ort i södra sverige, styrktes via vittnesmål, biljetter mm.
I det här fallet kommer det vara väldigt svårt utesluta "samma" person då den funnits på orten och inget "giltigt" alibi har.
Jag tror det här fallet kommer sluta som ouppklarat!