2013-11-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Ja det går inte utesluta att han fyllnade till på sina öl och hade ihjäl henne men då uppstår ju problematiken om en full och ragande KJ som sansar sig och lyckas göra sig av med kroppen och alla viktiga spår helt ensam.

Hur vi än vrider och vänder på steken så saknas det något, det är vi nog alla överens om. Det finns nyckelinformation vi inte har, vi missar något.

Det är där det inställda soft airgun spelet dagen efter blir intressant för mig. Att han på kvällen begått mordet och snabbt hittat en tillfällig gömma, det behövs inte något avancerat utan bara täcka kroppen en bit in i skogen med grenar eftersom han tidigt nästa dag ändå ska dit och flytta kroppen. Han hittar snabbt på en historia om diarre eftersom det i hans värld känns trovärdigt för ingen kan ju tro att man skyller på något såndant "pinsamt" om man nu ska ljuga om det. Efter att han ställt in något han i regel aldrig missar så skaffar han sig tid att kunna börja planera hur och var han ska göra sig av med kroppen.
Citera
2013-11-08, 22:25
Medlem
Såvitt framkommit har förövrigt inte denna persons förehavanden vid tidpunkten för mordet kontrollerats särskilt.

Mot bakgrund av vad ovan anförts framstår det visserligen som högst troligt att det är XX som själv skjutit XX. Det kan emellertid inte helt uteslutas att också nån annan person...

Tingsrättsdom från ett annat norrbottens mord inte allt för långt tillbaka i tiden.
http://www.swedenconfidential.info/wp-content/uploads/2012/09/b344_12.pdf

Domen var friande. Polis/åklagare kunde till hovrätt kolla upp personen i första meningens förehavanden och utesluta den. Hovrätt kunde då döma den person som var åtalad och i andra stycket jag skrivit, som ansågs som högst troligt var den som skjutit, men inte kunde uteslutas varit annan som skjutit.

Jag tycker det här fallet känns väldigt lika:

Såvitt framkommit har förövrigt inte denna persons (MB) förehavanden vid tidpunkten för mordet kontrollerats särskilt.

Mot bakgrund av vad ovan anförts framstår det visserligen som högst troligt att det är XX (KJ) som själv skjutit (mördat) XX (VB). Det kan emellertid inte helt uteslutas att också nån annan person...

När personens förehavande kontrollerades tidpunkten för mordet var den personen på annan ort i södra sverige, styrktes via vittnesmål, biljetter mm.
I det här fallet kommer det vara väldigt svårt utesluta "samma" person då den funnits på orten och inget "giltigt" alibi har.

Jag tror det här fallet kommer sluta som ouppklarat!
Citera
2013-11-08, 22:25
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
ADD spelar också in och där har tröttheten som bror pratar om samt motivations bristen en stor roll.
Visst skulle jag kunna vara ödmjuk för att han har funktionshinder men att han pågrund av dessa funktionshinder inte skulle ha förmåga att begå detta brott synar jag skarpt och därmed faller försvarets "han klarar inte pågrund av Asperger detta.."

Ragnar i Härnösand som också har Asperger slaktade ju nästan hela familjen, satt och väntade in dem en efter en. Detta hade han planerat och orsaken var att han kände sig utstött och mindre älskad än sina syskon vad jag förstått. Han hade en flyktplan så inte kan man säga att bara för att man har denna diagnos så kan man inte organisera. Ragnar var också en hejjare på onlinespel där han tjänade pengar
Uppgifter från rättspsyk där han sitter nu gör gällande att han verkar vara en rar och trevlig gosse och ingen kan tänka sig att han gjort det hemska
Citera
2013-11-08, 22:27
Medlem
KJ nämnde idag att kompisarna hjälper varandra. Han pratade om en inre cirkel.....kanske ngn kompis har hjälpt till eller ngn annan nära honom.... Åtminstone med avskaffande av kroppen.
Undrar om de fått reda på vem KJ var med då grannen såg att han och ngn bar ut någonting...
Men han skulle nog aldrig nämna om så var fallet.
Citera
2013-11-08, 22:29
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ragnar i Härnösand som också har Asperger slaktade ju nästan hela familjen, satt och väntade in dem en efter en. Detta hade han planerat och orsaken var att han kände sig utstött och mindre älskad än sina syskon vad jag förstått. Han hade en flyktplan så inte kan man säga att bara för att man har denna diagnos så kan man inte organisera. Ragnar var också en hejjare på onlinespel där han tjänade pengar
Uppgifter från rättspsyk där han sitter nu gör gällande att han verkar vara en rar och trevlig gosse och ingen kan tänka sig att han gjort det hemska

Ja men han nekade inte i nästan 5 månader i häkte, han erkände ju (som jag kommer ihåg) ganska direkt.
Hur tänker du att han mördat V?
I lägenheten?
I skogen?
Hjälp mig förstå hur du tänker?
Citera
2013-11-08, 22:30
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Kan stickskadorna i ryggen komma sig av att GM försökte träffa hjärtat när VB låg på mage?

Vill man tortera nån så finns det väl "bättre" ställen än just lungorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Sorry för frågan men inte läst FUP helt noga än.
Men hur menar du att hans kompisar uppfattar honom när han är nykter? Är han mer butter då?

Som jag förstår det är han konstant låg.
Citera
Medlem
Rabattfyllans avatar
Är det två rättegångsdagar som återstår nu?
Citera
2013-11-08, 22:31
Medlem
sannes avatar
Är det någon som har åklagarens gärningsbeskrivning där hon förklarar hur hon tänkt att mordet gått till?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
KJ nämnde idag att kompisarna hjälper varandra. Han pratade om en inre cirkel.....kanske ngn kompis har hjälpt till eller ngn annan nära honom.... Åtminstone med avskaffande av kroppen.
Undrar om de fått reda på vem KJ var med då grannen såg att han och ngn bar ut någonting...
Men han skulle nog aldrig nämna om så var fallet.

KJ hade varken nån inre, mellan eller yttre cirkel...han var kontaktsökande, samt att alla i stort sett
utnyttjade han (ex. stora fester med 3-4 dussin pers i hans taskiga lgh) ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kolla RL:s profil. Medlem av "IN SUPPORT OF HELLS ANGELS".

Tar detta med en nypa salt.
Det är fränt att sympatisera med HA, se på alla kids som köper "Support your locals"-shirts.. sen ska vi inte glömma hur HA startades här uppe, och av vilka...

Du kan egentligen gå in på gemene man och hitta kopplingar till HA.
Citera
Bannlyst
Kolla va fin och frisk han ser ut på en av 4 bilder p Fejan Sätt han på typ 20 år först.

https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in