2013-11-08, 20:54
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Jag ska snarast ta och rulla en cigarrett med exakt den tejpen som KJ använde och återkomma med triprapport, så äckligt nyfiken på om det är rent praktiskt möjligt att röka skiten utan att hosta ihjäl och att det känns som man står och slår i sig gift.

Det känns för dumt för att vara sant men även för dumt för att vara en lögn, det är på den nivån det konstant ligger i det här fallet.
Citera
2013-11-08, 20:55
Medlem
highfives avatar
Hade man jämfört KJ och MB som tänkbara GM för styckmordet på VB utan att veta något mer än personbeskrivningar av dessa herrar så hade nog 90% valt MB.

Det är detta som är det grundläggande problemet för många inkl undertecknad. Nu finns det en historia, bevis och dessutom är en av dessa åtalad. Detta förändrar naturligtvis procentsatsen. Antagligen är det med detta som grund 90% som tror KJ är GM.
Citera
2013-11-08, 20:56
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad hade hänt om föraren hade skvallrat och MB avförts iaf? De som har jobb i Boden är rädda om det.
Jag vet inte vad som hänt men att man skulle bli avskedad för att man talar sanning och hjälper polisen att lösa ett brott är orimligt. Om man får sluta som taxichaffis är för övrigt ingen katastrof, finns många arbetsgivare att välja på där även i Boden.
Nä, om han ljuger så är det för att han känner och skyddar någon vilket inte ens det vore sannolikt även om dom var väl bekanta.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Jag ska ta och rulla en cigarrett med exakt den tejpen som KJ använde och återkomma med triprapport, så äckligt nyfiken på om det är rent praktiskt möjligt att röka skiten utan att hosta ihjäl och att det känns som man står och slår i sig gift.
Bra. Berätta vad det var för tejp också. Det är det ingen annan som vet.
Citera
Medlem
Tyckte att det var bra att försvarets vittne var ärlig med att hon var mkt osäker om det kunde vara VB. Med tanke på att hennes man som körde bilen hade magproblem och ville hem fort så var nog inte skärpan så stor på vem som gick på vägen.
Dessutom borde man minnas en gul påse eftersom det sticker ut i färg, dessutom så var det ju inte mörkt vid den tiden.
Känns inte som om försvaret plockade en poäng där
Citera
2013-11-08, 20:57
Medlem
Citat:
De som har jobb i Boden är rädda om det.
Källa på det? Apropå sakargument.
Citera
2013-11-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Jag hakar fortfarande upp mig på det han säger i förhör angående blodet i bilen. Att han slänger ur sig "har dom hittat blod i min bagagelucka" innan polisen ens påstått det istället för att först fråga var blodet påträffats eller om han nu tvunget ska nämna bagaget innan han ens vet säga typ "jag antar att det är i bagageluckan eftersom jag har vit klädsel i bilen och inte sett något inuti den".

Att han sen inser sitt misstag och slänger ur sig att han sett många kriminalserier och det vanligaste är att man lägger liket i bagaget eller vad han svamlar om är en ren efterhandskonstruktion. Vad jag kommer ihåg nämnde han inget om att orsaken var att han har vit klädsel i bilen förens idag på rättegången? Det är säkerligen något han tänkt mycket på inför detta och till slut kommit på att "så kan jag ju säga när den frågan kommer.."
Nu hade det ju varit mycket prat om bagageluckan i bilen i förhöret innan. Hur öppnas den. Låses den med c-lås. Vad brukar du ha där mm.

Bilens coupè ser han ju dessutom varje gång han är i bilen.

Om nån påstod till mig att dom hittat blod i min bil skulle jag inte alls tänka det som osannolikt att jag då skulle anta det var i bagaget.

När FUP först släpptes i tråden och diverse one liners från förhören kommenterades i tråden så tyckte jag det där var starkt. Men när jag själv läst igenom FUP och med lite tidsdistans tycker jag inte längre det där är värt nånting.
Citera
2013-11-08, 20:58
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Bra. Berätta vad det var för tejp också. Det är det ingen annan som vet.

Vi vet väl vilken tejp han påstod sig ha använt till att rulla cigaretter?

Om inte så lovar jag att botgöra min miss med att röka en joint rullad med hjälp av silvertejp bara för att man ska fan straffas för faktafel.
Citera
2013-11-08, 20:58
Medlem
Känslomässigt engagemang

KJ uppvisar - vad jag läst mig till - ett känslomässigt "avflattat" intryck och ofta har ett lätt låg eller snudd på depressiv ådra.

Idag - när hunden kom på tal - var en av de få gånger han kändes känslomässigt berörd på riktigt. Hunden var hans kompis och betydde mycket för honom (även om han aldrig eg skulle haft hund). Han kände sig kränkt. "jag älskade hunden".

Om man läser förhör av tidigare flickvänner så finns det en där jag också känner att han har en varm "ärlig" känsla för och det är I*a. Hon har betytt något särskild för honom och han värderar henne högt. Min upplevelse. När hon av en eller annan anledning dragits in i denna utredning, har han tvärt klippt av "Håll henne utanför det här".

En sista tanke. Genomgående pratar han sällan illa om någon han haft en relation till. Inte vad jag sett. Med ett undantag.

I en SMS konversation med en tjej i ganska närhet. Den tjejen är ihop med en kille som jag fattar att KJ haft en relation med. Honom pratar han skit om till hans tjej.
Jag blev lite förvånad då jag läste det för det "stack" ut lite. Återigen en känsloyttring. Då tänkte jag svartsjuka - sen försvann minnet av det.

(orkar inte kolla FUP:en nu - får återkomma)

Men av olika anledningar kom jag att tänka på det nu.
Citera
2013-11-08, 21:01
Medlem
Citat:
Jo men mordet är ju det lätta men att komma undan med det, många kloka och sjuka män har sugit på den karamellen och än verkar det perfekta mordet vara en hägring för de flesta.

Nu är givetvis inget med det här mordet perfekt men det är ju ändå en på något sätt enastående bedrift för någon med svängdörrar.

Förutsatt att vi arbetar efter den hypotesen, att mordet var impulsivt. Annars pratar vi om överlagt mord, planerad styckning mm vilket definitivt får betecknas utfört av någon som är iskall, beräknande och intelligent.

Det handlar i mina ögon inte om vem som väljer att bli mördare utan den som står där efter sitt "psychorage" och har sammansättningen nog att att frakta och stycka kroppen och göra detta med minala spår.

Vi diskuterar ju faktiskt ett specifikt mord nu och inte mord i allmänhet. Jag tror de flesta skriver under på att det krävs något extra för att ro i land en sådan här städning utan hjälp efter ett raseriutbrott.

citat här

Det var ju precis den poängen jag gjorde när du kom och börja fredagssmåfylle veva med dina inlägg

De som säger att KJ är iskall, neräknande och intellektuell gör det enbart utifrån antagandet att han begått mordet, om han inte begått mordet så ser jag inga tecken alls på dessa karaktärsdrag.
I det inlägget citerade du mig. Jag tror inte det var din mening.
Citera
2013-11-08, 21:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag vet inte vad som hänt men att man skulle bli avskedad för att man talar sanning och hjälper polisen att lösa ett brott är orimligt. Om man får sluta som taxichaffis är för övrigt ingen katastrof, finns många arbetsgivare att välja på där även i Boden.
Nä, om han ljuger så är det för att han känner och skyddar någon vilket inte ens det vore sannolikt även om dom var väl bekanta.
I taxibranschen kommer han att vara paria. Gott om arbetsgivare att välja på? Boden
Citat:
Öppen arbetslöshet (AMS) Procent, 2012 9,5
Vad tjänar han på att tala sanning?
Citera
2013-11-08, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi vet väl vilken tejp han påstod sig ha använt till att rulla cigaretter?

Om inte så lovar jag att botgöra min miss med att röka en joint rullad med hjälp av silvertejp bara för att man ska fan straffas för faktafel.
Jag har inte sett den uppgiften. Och SKL klarade inte av att lista ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in