Jo men mordet är ju det lätta men att komma undan med det, många kloka och sjuka män har sugit på den karamellen och än verkar det perfekta mordet vara en hägring för de flesta.
Nu är givetvis inget med det här mordet perfekt men det är ju ändå en på något sätt enastående bedrift för någon med svängdörrar.
Förutsatt att vi arbetar efter den hypotesen, att mordet var impulsivt. Annars pratar vi om överlagt mord, planerad styckning mm vilket definitivt får betecknas utfört av någon som är iskall, beräknande och intelligent.
Det handlar i mina ögon inte om vem som väljer att bli mördare utan den som står där efter sitt "psychorage" och har sammansättningen nog att att frakta och stycka kroppen och göra detta med minala spår.
Vi diskuterar ju faktiskt ett specifikt mord nu och inte mord i allmänhet. Jag tror de flesta skriver under på att det krävs något extra för att ro i land en sådan här städning utan hjälp efter ett raseriutbrott.
Citat:
Nu vet vi ju inte att KJ utfört mord.. Så vi vet alltså inte om KJ är iskall
Det var ju precis den poängen jag gjorde när du kom och börja fredagssmåfylle veva med dina inlägg
De som säger att KJ är iskall, neräknande och intellektuell gör det enbart utifrån antagandet att han begått mordet, om han inte begått mordet så ser jag inga tecken alls på dessa karaktärsdrag.