2013-11-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja absolut, särskilt i en utredning om en försvunnen 20-årig flicka som senare visar sig mördad.

Ärligt talat Quarrel, dina argument är rent patetiska. Rena snömoset. Jag tror du vet det nånstans innerst inne.

Det är en liten stad. Och om ägaren är bra vän med MB (eller hans svåger) så har det antagligen gått ut en order att inte skvallra (gola). Det är den lilla ordern den anställde följer, i annat fall ja, då kan han med all enkelhet få sparken.
Min uppmaning till den anställde är att kontakta polisen i en annan stad och kräva anonymitet. Och sedan vittna med sanningen.
Citera
2013-11-08, 20:44
Medlem
Jag hakar fortfarande upp mig på det han säger i förhör angående blodet i bilen. Att han slänger ur sig "har dom hittat blod i min bagagelucka" innan polisen ens påstått det istället för att först fråga var blodet påträffats eller om han nu tvunget ska nämna bagaget innan han ens vet säga typ "jag antar att det är i bagageluckan eftersom jag har vit klädsel i bilen och inte sett något inuti den".

Att han sen inser sitt misstag och slänger ur sig att han sett många kriminalserier och det vanligaste är att man lägger liket i bagaget eller vad han svamlar om är en ren efterhandskonstruktion. Vad jag kommer ihåg nämnde han inget om att orsaken var att han har vit klädsel i bilen förens idag på rättegången? Det är säkerligen något han tänkt mycket på inför detta och till slut kommit på att "så kan jag ju säga när den frågan kommer.."
Citera
2013-11-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst. highfive lämnar rimliga förklaringar på de två första här: https://www.flashback.org/sp46050797 och taxikundunderlaget är nog inte så stort i Boden att en förare riskerar att förlora en kund och dennes kompisar genom att skvallra för polisen utan egen vinning.

Tre totalt orimliga svar har du givit, annat var ej heller att vänta.

Så nu står hon i korsningen och har alltså inte gått efter Lejonbacksvägen.. snabba svängningar.
Citera
2013-11-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Jag håller givetvis med och förstår din poäng

Men jag skulle ändå beskriva någon som kan utföra en sådan här handling och sedan ljuga om det inför alla som iskall. Det är givetvis relativt egna referensramar men att mörda någon, stycka kroppen, ränna runt i skogen med likdelar för att sedan deltaga i sökandet, spela "normal" och ljuga och neka i förhör och rätt som iskall.

Att komma undan med att hantera, stycka och rengöra en kropp utan att lämna mer spår än vad som gjorts måste betecknas som beräknande

Sedan verkar många arbeta under hypotesen att han inte är så "efter" och "störd" utan att han utnyttjar detta och spelar ett spel, vilket kräver någon form av intelligens.

Det är ju inte oftast såhär det slutar när byfånealkisen knivar kärringen

Precis, det är väl en byfåne vi nu har att göra med
Erfarenheter i ämnet blir svårt, det är nog inte många som blir mördare, eller för den delen i förväg visste om det, varför bedömningen om vem som var iskall hamnar hos den efterkloke[/quote]

Nu vet vi ju inte att KJ utfört mord.. Så vi vet alltså inte om KJ är iskall
Citera
2013-11-08, 20:46
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Föraren verkar vara anställd. Att skvallra om kunder kan kosta jobbet. I Boden.
Men snälla nån. Tror du verkligen att jobbet som taxichaffis i Boden är så mycket värt att man ljuger angående en kund som styckmördat en annan person?
Och hur tror du en droskägare vill ha sina anställda, lögnare som skyddar brottslingar eller en ärlig person?
"Nä nu satte du dit min polare för styckmord, du får sluta".
Ingen som helst verklighetsförankring i det resonemanget.
Citera
2013-11-08, 20:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tre totalt orimliga svar har du givit, annat var ej heller att vänta.

Så nu står hon i korsningen och har alltså inte gått efter Lejonbacksvägen.. snabba svängningar.
Rimligheten är en bedömningsfråga. Att du skulle anse att svaren rimliga var ej heller att vänta. Det finns mer än ett alternativ till åklagarens teori. Det finns mycket kvar att undersöka.
Citera
2013-11-08, 20:47
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Jo men mordet är ju det lätta men att komma undan med det, många kloka och sjuka män har sugit på den karamellen och än verkar det perfekta mordet vara en hägring för de flesta.

Nu är givetvis inget med det här mordet perfekt men det är ju ändå en på något sätt enastående bedrift för någon med svängdörrar.

Förutsatt att vi arbetar efter den hypotesen, att mordet var impulsivt. Annars pratar vi om överlagt mord, planerad styckning mm vilket definitivt får betecknas utfört av någon som är iskall, beräknande och intelligent.

Det handlar i mina ögon inte om vem som väljer att bli mördare utan den som står där efter sitt "psychorage" och har sammansättningen nog att att frakta och stycka kroppen och göra detta med minala spår.

Vi diskuterar ju faktiskt ett specifikt mord nu och inte mord i allmänhet. Jag tror de flesta skriver under på att det krävs något extra för att ro i land en sådan här städning utan hjälp efter ett raseriutbrott.

Citat:
Nu vet vi ju inte att KJ utfört mord.. Så vi vet alltså inte om KJ är iskall

Det var ju precis den poängen jag gjorde när du kom och börja fredagssmåfylle veva med dina inlägg

De som säger att KJ är iskall, neräknande och intellektuell gör det enbart utifrån antagandet att han begått mordet, om han inte begått mordet så ser jag inga tecken alls på dessa karaktärsdrag.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2013-11-08 kl. 20:53.
Citera
2013-11-08, 20:48
Medlem
Angående hunden så tror jag att det är som FUP-12 sa. Att KJ kom hem aspackad, skadar hunden allvarligt, däckar i soffan medan hunden ylar vilket får grannarna att klaga.
För att inte gå till veterinären och avslöja vad han gjort gör han slut på den.

Jag tror även att han kanske styckade den. Den är ju redan död, varför inte passa på.
Citera
2013-11-08, 20:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men snälla nån. Tror du verkligen att jobbet som taxichaffis i Boden är så mycket värt att man ljuger angående en kund som styckmördat en annan person?
Och hur tror du en droskägare vill ha sina anställda, lögnare som skyddar brottslingar eller en ärlig person?
"Nä nu satte du dit min polare för styckmord, du får sluta".
Ingen som helst verklighetsförankring i det resonemanget.
Vad hade hänt om föraren hade skvallrat och MB avförts iaf? De som har jobb i Boden är rädda om det.
Citera
2013-11-08, 20:51
Medlem
Citat:
Föraren verkar vara anställd. Att skvallra om kunder kan kosta jobbet. I Boden.

Jag är nog relativt säker att man skulle ha ganska stort överseende om en anställd skulle göra det enda rätta och informera polisen om en sådan sak. Men det är ju klart att man kniper käft och med glatt humör hellre plockar upp en potentiell styckmördare och hans polare i sin bil vid nästa resa än berättar. Anledningen till att inget sådant kommit fram är helt enkelt, kort och gott att något sådant aldrig har hänt den angivna kvällen.
Citera
2013-11-08, 20:54
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Jag hakar fortfarande upp mig på det han säger i förhör angående blodet i bilen. Att han slänger ur sig "har dom hittat blod i min bagagelucka" innan polisen ens påstått det istället för att först fråga var blodet påträffats eller om han nu tvunget ska nämna bagaget innan han ens vet säga typ "jag antar att det är i bagageluckan eftersom jag har vit klädsel i bilen och inte sett något inuti den".

Där tycker jag han har en helt logisk förklaring, och som jag tycker tyder på hans ovetande. Han säger att han inte sett något på sina säten, eftersom de är vita och då borde han ha sett det , som han resonerade idag. Utifrån det jag läst om honom, så är hans förklaring till saker mer direktoch logiskt.
Jag uppfattar det;

I hans värld har han inte sett att det varit blodigt på säten i bilen.
Då måste det vara bakluckan, för där kan han inte se.
Citera
2013-11-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Han ser välgödd ut . Tänk vad bra vi har det i Sverige. De som blir brottsmisstänkta har det bättre än uteliggare.

http://i.imgur.com/tMnAyPJ.png

Tror knappast han har det bra oavsett om han är skyldig eller oskyldig. Han är förmodligen tungt medicinerad och de flesta psykofarmaka ger kraftig viktuppgång..

EDIT: Sorry 20 på bollen, ligger 80 sidor back
Senast redigerad av tapa68 2013-11-08 kl. 21:00. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in