2013-11-08, 16:22
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontaktperson
Aldrig att han fälls för blod och liklukt i bagaget. Mängden blod är så lite att det kan ha kommit dit på helt naturlig väg. Hade det varit en ansenlig mängd så ja, då måste det kunna förklaras men så lite blod styrker inte gärningen. Liklukten håller inte för att fälla någon för mord. Det är ett komplement för åklagaren ja, men i grund och botten handlar det om att en hund markerat något.

Edit: Jag kan tillägga att jag tror att KJ kommer att frias för mordet på VB.

Skönt att höra att du är säker på utgången av fallet!

Själv har jag dock inte samma andens övertygelse som dig.
Citera
2013-11-08, 16:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ulrika var hyfsat vass idag.. hon fick iaf åtalade att tappa fattningen vid minst två tillfällen.. Fritte kliver väl in på måndag när åklagaren är klar med KJ.. kan man tänka sig med vassa frågor och av känsligare art.

Det är inte så lätt när man inte är plats att tolka vad åklagare och biträde säger, men jag håller med dig om att US går lite rakare väg och är mer envis. Sen när det gäller Fritte så tycker jag att dessa frågor direkt efter varandra visar att hon lockar in sitt offer i en fälla. Denna fälla gick även DJ i som jag ser det. Han kunde sagt från början att KJ var rädd för vad som kunde ha hänt VB och att han även var rädd för att bli misstänkt, men han börjar genast berätta att KJ var rädd för att bli misstänkt. Ofta börjar hon med en öppen fråga, sedan en fråga som man kan svara ja eller nej på.

Berätta vad 22-åringen var rädd för, vad han uttryckte?

Ska det ha skett flera gånger, att han uttryckte att han skulle bli misstänkt för mordet?
Senast redigerad av highfive 2013-11-08 kl. 16:25.
Citera
2013-11-08, 16:25
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja säger inte att du har fel, men min tanke har varit långt innan rättegången att om försvaret ser det som utsiktslöst att få honom friad helt så kommer ett eventuellt erkännande om att KJ hittat hennes kropp i bakluckan (eller liknande) och att pappan styrker detta när han avslutar vittnesparaden.

Det var en tanke jag hade tidigt. Sen har ju en av nämndemännen redan uttalat sig om att det kan finnas mer än en gm. Som det ser ut nu går försvaret i alla fall in för att få honom friad helt.

Jo, men som du säger om partiella medgivanden, så har nog det tåget gått för länge sedan.

Försvaret kör dock allt-eller-inget vad jag kan se.
Citera
2013-11-08, 16:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Hundens död är nämligen ett mysterium.

22-åringen uppger själv i polisförhör att den dog genom att bita på en elkabel, något han uppger både till familj, vänner och i polisförhör. Men ingen såg hunden död. I stället har vittnen sett blod i trappuppgången, i lägenheten och på 22-åringens tröja.

– Vi har ju verkligen försökt bevisa att han har styckat sin hund, men det har vi inte lyckats med, sa Anna Bergström till NSD innan rättegången.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=8000658

Hans morbida nyfikenhet eller fantasier kan ha börjar där, och han kan ha provat för att sen gå över på en människa. Det verkar som åklagarna är av den uppfattningen att han alltså styckat sin hund, om nu inte NSDs artikel stämmer.
Citera
2013-11-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är inte så lätt när man inte är plats att tolka vad åklagare och biträde säger, men jag håller med dig om att US går lite rakare väg och är mer envis. Sen när det gäller Fritte så tycker jag att dessa frågor direkt efter varandra visar att hon lockar in sitt offer i en fälla. Denna fälla gick även DJ i som jag ser det. Han kunde sagt från början att KJ var rädd för vad som kunde ha hänt VB och att han även var rädd för att bli misstänkt, men han börjar genast berätta att KJ var rädd för att bli misstänkt. Ofta börjar hon med en öppen fråga, sedan en fråga som man kan svara ja eller nej på.

Berätta vad 22-åringen var rädd för, vad han uttryckte?

Ska det ha skett flera gånger, att han uttryckte att han skulle bli misstänkt för mordet?

Fritte har väl en stämpel som mediakåt men jag tror det är "jante lagen" framförallt då sådana diffusa uttalande har kommit från samma skrå som henne..advokater.

Hon är jäkligt skicklig i rättssalen och även i intervjuer..
Citera
2013-11-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag har en teori ang KJs skador på kroppen. Som han säger att han själv har gjort mot sig själv.

Låt säga att han får de skadorna i kampen med VB. När han greps skulle de fortfarande vara där, men då skulle de ha läkt så som sår gör under en tid. Man hade kunnat säga att skadorna var någon vecka gamla och använda det mot honom.

Men istället så river han upp såren med jämna mellanrum, allt för att dölja hur gamla de egentligen är.

Han kan inte tvinga sår att försvinna. Vad kan han göra då? Jo, ändra hur pass färska dom är.

Tror också att KJ:s skador kan ha att göra med att han blev riven av VB (tänker mig att KJ blivit sur över VB:s sms:ande och därför tagit mobilen av VB, först kanske mest på skoj men när han såg vem VB messade och vad hon/MB skrev så eskalerade det hela och KJ blev riven då VB försökte ta tillbaka mobilen).
Har varit inne på att KJ tog mobilen efter 18:40 (VB:s sista sms), de grälade om mobilen/MB fram till 19:30 då MB sms:ar och det sms:et blev den utlösande faktorn för KJ.
Citera
2013-11-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

22-åringen uppger själv i polisförhör att den dog genom att bita på en elkabel, något han uppger både till familj, vänner och i polisförhör. Men ingen såg hunden död. I stället har vittnen sett blod i trappuppgången, i lägenheten och på 22-åringens tröja.

– Vi har ju verkligen försökt bevisa att han har styckat sin hund, men det har vi inte lyckats med, sa Anna Bergström till NSD innan rättegången.

Hans morbida nyfikenhet eller fantasier kan ha börjar där, och han kan ha provat för att sen gå över på en människa. Det verkar som åklagarna är av den uppfattningen att han alltså styckat sin hund, om nu inte NSDs artikel stämmer.

Det här var jag inne på tidigt och jag tror fortfarande likadant.Men att han dessutom haft någon som hjälpt honom att "städa" undan.
Citera
2013-11-08, 16:32
Bannlyst
Det här vittnet som sett en asiatiska 21.30 den lördagskvällen är väl viktigt? Det går ju faktiskt inte att utesluta att det kan ha varit VB och då faller ju polisens teori om mordplats.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Här fick ju KJs utbrott en viktig betydelse. Jag älskade min hund och tror du jag dödat honom så kan du gå och hänga dig (inte ordagrant). Han markerar tydligt att han tar illa vid sig och detta tror jag rätten reagerade på och tänker att han har emotionella känslor och därmed knappast kapabel till att mörda och stycka sin flickvän. Jag tror att här vann försvaret mer "poäng" än åklagarna.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Tror du missuppfattat uttalandet om blodmangden.

Det har sagts att "Det ar lite blot om det ror sig om en styckad kropp,men valdigt mycke blod om det ror sig om tex. nasblod"

Blodet i bilen har INTE kommit dit fran nagot nasblod,det skulle isf ga att styrka,och KJ skulle ha kommit ihag det mycket val.

Hur var det igår, försökte Forsberg någonsin få det till att blodet i bakluckan kan ha kommit från "näsblod" "blod på VB:s träningsväska" eller nåt liknande? Får nästan intrycket av att de gett upp denna försvarsstrategi annars. Åtminstone har ju den misstänkte själv bara sin konspirationsteori att komma med.
Citera
2013-11-08, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Det här vittnet som sett en asiatiska 21.30 den lördagskvällen är väl viktigt? Det går ju faktiskt inte att utesluta att det kan ha varit VB och då faller ju polisens teori om mordplats.
Vad är polisens teori om mordplats?
Citera
2013-11-08, 16:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Inte nu längre det vittnet har i princip sett en asiat, men resten är för diffust för att tas som att vittnet såg VB.
Teorin du menar va den försvunna sängen va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in