• 1
  • 2
2013-11-08, 10:47
Medlem
Hej
beställde en kamaxel från ebay och de skickade med USPS och har fått detta meddelande: Payment of charges - Item being held, addressee being notified.. Finns den i Sverige och i så fall var kan man ringa till någon?
mvh
Citera
2013-11-08, 10:51
Medlem
Halalgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff2011
Hej
beställde en kamaxel från ebay och de skickade med USPS och har fått detta meddelande: Payment of charges - Item being held, addressee being notified.. Finns den i Sverige och i så fall var kan man ringa till någon?
mvh
Kan tänka mig att den är i Sverige, och att tullen vill ha sin del av kakan. Brev på posten kommer antagligen vilken dag som helst, där du ska bevisa värdet på varan, så tullavgift samt moms kan betalas.
Citera
2013-11-08, 10:54
Medlem
Oki, men finns den på något utlämningställe man kan ta kontakt med..?
Citera
2013-11-08, 11:27
Medlem
Ring UPS.
Citera
2013-11-08, 11:33
Medlem
TinyPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff2011
Oki, men finns den på något utlämningställe man kan ta kontakt med..?

Svenska posten har notifierat USPS att försändelsen kommit till Sverige för att förtullas.
Därav den "tracking-infon" du fått.
Du kommer att få en avi på posten så fort klareringen är klar. Då får du lösa ut det på utlämningsstället. Det som skall betalas är moms & tull om du inte visste det.
Ditt paket finns i Sverige mao men är inte tullat.
Räkna med att det kan ta upp till en vecka innan avin dyker upp.
Om det dröjer så är det Posten du skall vända dig till och inte ombudet.
Citera
2013-11-08, 11:33
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halalgris
Kan tänka mig att den är i Sverige, och att tullen vill ha sin del av kakan. Brev på posten kommer antagligen vilken dag som helst, där du ska bevisa värdet på varan, så tullavgift samt moms kan betalas.

Precis detta. Jag har beställt några paket som fastnat i tullen och då har exakt samma sak stått för mig. Det tar nån dag sen kommer en avi hem på 100 kr + moms + tull (om beloppet för vara + frakt är över 1300 kr).
Citera
2013-11-08, 11:50
Medlem
Stessads avatar
Hur fan lyckas ni få tullavgifter på era saker från USA
Aldrig hänt mig. Har aldrig fått nått att fastna i tullen i Sverige via Ebay eller nån annan skit firma.

Samt så har USPS ett mycket tätt samarbete med bl.a Ebay som bl.a gör att direkt när du betalar för din vara så läggs ev tullavgifter på och dras vid "Checkout".
Citera
2013-11-08, 12:10
Medlem
Pratat med posten, precis som ni säger, bara att åka till utlämningstället och pröjsa tull+moms..
thanx
Citera
2013-11-08, 12:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Hur fan lyckas ni få tullavgifter på era saker från USA
Aldrig hänt mig. Har aldrig fått nått att fastna i tullen i Sverige via Ebay eller nån annan skit firma.

Samt så har USPS ett mycket tätt samarbete med bl.a Ebay som bl.a gör att direkt när du betalar för din vara så läggs ev tullavgifter på och dras vid "Checkout".

Det är inte USPS eller Ebay som avgör vilken tullsats som skall betalas utan svenska tullen. Det innebär att de tullpengar man betalar vid Checkout inte nödvändigtvis räcker till för att betala all tull.
Citera
2013-11-08, 14:41
Medlem
Nu fick jag lite mer prylar jag beställt från staterna, men dessa har FedEx skickat, får se om tull o moms fakturan dyker upp sen..
mvh
Citera
2013-11-08, 15:02
Medlem
Har beställt delar från USA över 50 gånger i år, allt över 500 kr verkar det bli tull på, förutom ett par enstaka gånger då det sluppit igenom utom tull. Tullavgifterna har i mitt fall legat på mellan 3-500 kr för varor som kostat mellan 600-2000 kr.
Citera
2013-11-08, 18:38
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av ChevyBigBlock
Har beställt delar från USA över 50 gånger i år, allt över 500 kr verkar det bli tull på, förutom ett par enstaka gånger då det sluppit igenom utom tull. Tullavgifterna har i mitt fall legat på mellan 3-500 kr för varor som kostat mellan 600-2000 kr.
Upp till 1300:- kan du handla för utan att behöva betala tull.

http://www.tullverket.se/innehallao/...280005754.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in