2013-11-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
fanskapet har väl medborgarskap?

Så är det nog.

Kongolesen hade inte kunnat utvisas även om han endast haft PUT. Personer som kommit till Sverige före 15 års ålder kan inte utvisas. Huvudmannen i gruppvåldtäkten i Mariannelund klarade sig från utvisning trots att han inte var medborgare, pga av att han var 14 när anlände till Sverige.
Citera
2013-11-08, 11:32
Medlem
Tomatos avatar
Var det någon som pratade i nattmössan när denne sa att Tommy haft en storebror som blev ihjälslagen i Gullringen? Det skedde i P4 östergötland nu efter kl.11.
Citera
2013-11-08, 13:21
Medlem
Bikinikillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Var det någon som pratade i nattmössan när denne sa att Tommy haft en storebror som blev ihjälslagen i Gullringen? Det skedde i P4 östergötland nu efter kl.11.

Stämmer inte
Citera
2013-11-08, 14:05
Medlem
Grymt123s avatar
Moderator kanske kan ändra trådnamnet till Mord och inte våldsbrott
Citera
2013-11-08, 14:06
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Moderator kanske kan ändra trådnamnet till Mord och inte våldsbrott
Och häktat inte anhållen.
Citera
2013-11-08, 14:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikinikiller
Stämmer inte
Nej jag tänkte väl det.
De har t.o.m klippt bort den där tomten i lyssningsarkivet.

Han sa även att det var Tommy Gustavsson i Ljungsbro som var mördad, så det kanske var främst därför det klipptes bort. Jag tror inte sveriges radio gått ut med identiteten själva ännu?
Senast redigerad av Tomato 2013-11-08 kl. 15:15.
Citera
2013-11-08, 17:05
Medlem
Enligt säkra källor ska VR setts tillsammans med GM på Intersport på Ikano tidigare på dagen för detta hemska brott. VR ska en stund senare fastnat på övervakningskamera på samma ställa snattandes/stjälandes i jacka i storlek large. Tvivlar på att han själv fyller ut en sådan, vilket nog kanske ännu mer bekräftar en eventuell skuld till GM.
Senast redigerad av Holtze 2013-11-08 kl. 17:08.
Citera
2013-11-08, 17:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holtze
Enligt säkra källor ska VR setts tillsammans med GM på Intersport på Ikano tidigare på dagen för detta hemska brott. VR ska en stund senare fastnat på övervakningskamera på samma ställa snattandes/stjälandes i jacka i storlek large. Tvivlar på att han själv fyller ut en sådan, vilket nog kanske ännu mer bekräftar en eventuell skuld till GM.
Då kan det vara förklaringen till att mobilen togs också.
Inte omöjligt att GM trodde han skulle hämta pengar hemma, men när han inte kom tillbaks fortsatte eländet med de andra två ungdomarna.

Kan då "inbrottet" varit planerat i syfte att hitta något därinne eller var det bara ett infall?

Men oavsett hur psykotisk GM var tror jag knappast han slår sönder en ruta på helt random hus där vem som helst kunnat varit hemma. Visste Tommy att ägarna var borta?

Var det ett rop på hjälp att han skulle binda ungarna och sedan att han skulle ringa polisen? Och det gick överstyr när ägarna kom hem?
Citera
2013-11-08, 17:47
Medlem
Jag har från start av hela den här historien varit så gott som övertygad om att inbrottet var planerat. Var för mycket som inte stämde och inte hängde ihop för att allt skulle ha skett av en slump.

Sen när jag fick bekräftat att GM var en av Ljungsbros största kranar och sålde mer än gärna till ungdomar och annat både droger o alkohol så kändes det ännu mer osannolikt att inbrottet skulle varit så som VR och andra försökt beskriva det utan mer var damage control från ungarna i Ljungsbro.

Bara hoppas VR har stake nog att berätta sanningen så kanske de som behöver hjälp kan få det.
Citera
2013-11-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då kan det vara förklaringen till att mobilen togs också.
Inte omöjligt att GM trodde han skulle hämta pengar hemma, men när han inte kom tillbaks fortsatte eländet med de andra två ungdomarna.

Kan då "inbrottet" varit planerat i syfte att hitta något därinne eller var det bara ett infall?

Men oavsett hur psykotisk GM var tror jag knappast han slår sönder en ruta på helt random hus där vem som helst kunnat varit hemma. Visste Tommy att ägarna var borta?

Var det ett rop på hjälp att han skulle binda ungarna och sedan att han skulle ringa polisen? Och det gick överstyr när ägarna kom hem?

Ägarna var hemma, dom låg och sov.
Citera
2013-11-08, 18:25
Medlem
Blandade meningar och olika vittnen säger olika angående huset.
Tex. min källa säger att grabbarna själva slog sönder rutorna för att få uppmärksamhet och hjälp av dom som bodde där.
Citera
2013-11-08, 20:27
Medlem
Kommer vi någonsin få klarhet i exakt vad som hänt?
Det är ju ett enormt allmänintresse i detta men kommer polisen lägga locket på bara för att det är en neger?

Omständigheterna kring detta kommer sopas under mattan. Inte en chans att ett negerbrott i pk-Sverige blir offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in