2013-07-13, 23:40
Medlem
Av folk som vuxit upp brevid honom så sägs det att han kraftigt överdrivit om sin ungdomens historia. Han sprang inte runt i en spindelmandräkt eller var crazy banana alls etc
Citera
2013-07-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramkalas
Fast då är det väl inte mer än rätt att ange vilka de egentliga upphovsmännen är? Ära dom som äras bör liksom..

Här är ett exempel på en låt HH skrivit ny text till, nu drabbar det väl ingen fattig men hoppas det finns någon dold uppgörelse som kompenserar de faktiska låtskrivarna.

Orginal: http://www.youtube.com/watch?v=o3SWiFOZb4c

Cover: http://www.youtube.com/watch?v=e75rhpA-gpg
Aha det är inte svårare? Då ska jag fixa 25 000 pers på Skansen om 2 år. Lätt som en plätt ju. Kopiera lite här, klistra lite där och skriva min egen text...

Om du börjar gräva lite djupare så märker du snart att alla artister skäl av sina källor för inspiration och det kräver sin man att göra det snyggt vilket HH enligt mig gör.
Citera
2013-07-16, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundensgudar
Av folk som vuxit upp brevid honom så sägs det att han kraftigt överdrivit om sin ungdomens historia. Han sprang inte runt i en spindelmandräkt eller var crazy banana alls etc

Fast det är inget som han heller är särskilt tyst om. Han har sagt flera gånger att mycket av hans musik inte alls är så självbiografisk som den kan verka, och att inte allt han berättar mellan låtarna på spelningarna är sant osv.
Citera
2013-07-16, 08:58
Medlem
Det enda jag har hört om honom är hur omogen han var i sina tonår. Och då menar jag inte att han blev full på 3,5% öl och vingla runt som en fjortis, nej utan att han vid 15-16 års ålder fortfarande var väldigt intresserad utav Batman, då han gillade att agera och klä ut sig som sin favorit superhjälte.

Detta är vad min f.d arbetskollega som växt upp på samma "gård" som HH berättat. Så ingen säker källa.

Men vem vet? Det kanske finns någon här på Flashback som en gång i tiden stött på en 15 år gammal Håkan Hellström utklädd till Läderlappen?

Heja Håkan!
Senast redigerad av TioNio 2013-07-16 kl. 09:09.
Citera
2013-07-16, 09:41
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundensgudar

Fast utanförskap kan man ju känna ändå. Även utan att vara klädd i spindelmannendräkt dag som natt. Att känna att man inte passar in. Sen är han ju en historieberättare. Och nej allt är inte "sant" men det kan ju ändå vara SANT (på en annan nivå). Jag upplever honom dock som en väldigt äkta person (ja jag har träffat honom flera ggr men kan inte påstå att jag känner honom). Hans liv nu ser väl rätt annorlunda ut än innan han träffade sin sambo och blev pappa. Tror inte det är värst mycket knarkande numera.
Citera
2013-07-17, 18:34
Medlem
Bruce_Lees avatar
Men är det inte han som säger att han mestadels bara hittar på en massa skit om sig själv? Att mycket som han kläcker ur sig bara är något han kommer på när han får frågan, och därför finns det en massa olika svar på samma frågor.

Vill minnas att jag läste detta i faktum. Han säger också att han inte ljuger utan bara hittar på och i stunden när han säger det så tror han faktiskt på det själv. Eller har jag blandat ihop det med någon annan?
Citera
2013-07-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Men är det inte han som säger att han mestadels bara hittar på en massa skit om sig själv? Att mycket som han kläcker ur sig bara är något han kommer på när han får frågan, och därför finns det en massa olika svar på samma frågor.

Vill minnas att jag läste detta i faktum. Han säger också att han inte ljuger utan bara hittar på och i stunden när han säger det så tror han faktiskt på det själv. Eller har jag blandat ihop det med någon annan?

Det stämmer det du säger. Han hittar på svar numera på olika frågor, han har väl tröttnat att svara på samma frågor jämt och ständigt.
Citera
2013-11-07, 22:20
Medlem
Förstår inte er som påstår att det är negativt att han knarkat och knullat runt. Han är ju fan så mycket intressantare som människa en om han aldrig rört än enda drog och legat med typ 2 brudar. Jag diggar att han knullade runt i början av sin karriär, vi alla hade nog gjort det.

Och ni som klagar på hans sångröst vet ju fan inte vad ni pratar om.
Citera
2013-11-08, 00:25
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Förstår inte er som påstår att det är negativt att han knarkat och knullat runt. Han är ju fan så mycket intressantare som människa en om han aldrig rört än enda drog och legat med typ 2 brudar. Jag diggar att han knullade runt i början av sin karriär, vi alla hade nog gjort det.

Och ni som klagar på hans sångröst vet ju fan inte vad ni pratar om.

Nu blir du väl inte per automatik en mer intressant person bara för att du knarkat och knullat?
Håkan hade nog haft sin talang även utan de aspekterna i sitt liv.
Citera
2013-11-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Nu blir du väl inte per automatik en mer intressant person bara för att du knarkat och knullat?
Håkan hade nog haft sin talang även utan de aspekterna i sitt liv.
Jo, det tycker jag. Han har varit med om mer än om han hade suttit hemma varje kväll.
Citera
2014-01-06, 14:13
Medlem
Göteborgs 100 mäktigaste – hela listan
Publicerad 5 januari 2014

20 mäktigaste inom kultur & nöje

Citat:
1 Håkan Hellström,musiker

Stadens stolthet släpper stadigt ifrån sig övertygande musikalisk poesi och ger hela sig själv på scen. En skolpojke med dåliga betyg och en 39-åring som får femma i allt. Nej, det kommer nog aldrig va över för *Håkan i Göteborg. Folkets kärlek är den starkaste och helt avgörande rösten.
Citera
2014-03-11, 23:50
Medlem
Svensson94s avatar
Under högstadiet gick Håkan i samma klass som Ebba von sydow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in