2013-05-25, 13:57
Medlem
min mor påstår att hon hörde en intervju med honom på radio där han sa att han bor i Japan och inte vill komma tillbaks till sverige.
Är det någon som kan bekräfta detta?
Citera
2013-05-25, 19:59
Medlem
Sjyst dump.

Han bor numer i Haga i Göteborg.
Citera
2013-05-25, 23:18
Bannlyst
Bögklubbar vore väl rimligt?
Citera
2013-05-25, 23:22
Medlem
Gullbergs kaj, Långedragspaviljongen, och den dåliga gatan (som han ofta ramlar fram).
Citera
2013-06-19, 12:55
Medlem
Chinisibas avatar
Håkan bor fortfarande i Göteborg. Ett tag bodde han dock lite 50/50 mellan Gbg och Sthlm.
Tror han nu även köpt sig ett ställe ute i skärgården eller något sådant med.

Sett honnom i Haga och även på 2:a Långgatan för ett par år sedan, och med tanke på att han bor nära Haga så är det kanske inte så märkligt. Vart han går ut vet jag inte, men Nefertiti låter väl ganska rimligt.
Citera
2013-06-20, 13:58
Medlem
Chinisibas avatar
[quote=Angelique|43010258]Nu börjar han äntligen se ut som den gamla amfetaminist han är.[quote]

Ja hur går det med hans knarkande? Var ju inget som han direkt hymlade med.
Citera
2013-07-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
Kan vi inte ta det en gång för alla, hur kommer det sig att denna magnifika herre frambringar så mycket hat hos vissa? Säg inte rösten, för det finns så många artister med betydligt "sämre" (använder hellre ordet svagare) röster. Dylan låter som en kråka i jämförelse med Håkan. Är han dryg på något sätt? Knappast, han är väl mycket charmigare än de flesta. Och så vänder vi på det, är han tam på något vis? Nej, inte det heller. Det är fortfarande en gåta för mig att folk fortfarande kan avsky så mycket. Jag hade svårt för att förstå varför för tio år sedan och jag har ännu svårare för det nu. Har människor fastnat i en repetativ fas där man är en gång hater alltid hater. "Känn ingen sorg sög, fy fan vad han suger, jag hatar honom". Det blir ju rent ut sagt bara jävligt pinsamt. Han gör ingen refräng-pop i ordets rätta bemärkelse, allt bygger inte på en vass refräng som ska toppa listor. Han gör inga avantgarde-grejor heller, och folk har en förmåga att hata ytterligheter, dvs, "för svårt" eller "för hittigt". Därför borde han smita igenom dessa fällor ganska enkelt. Hatar ni på ren rutin?

Jag kan ju inte svara för alla, men jag tror att det är nåt jantelagstänk, så var det i alla fall för mig när jag var ung och tuff. Ser man nån som är skitsnygg och kan sjunga väldigt bra så känns det väl förtjänt, dom är "den typen av människor", medans om nån som Håkan som ser rätt alldaglig (enligt mig) ut och inte sjunger så vidare bra så är det svårare att acceptera, det blir en avundsjuka som är mer påtaglig, sen var det väl alltid en extra "hjälp" till illviljan att alla söta indie tjejer blev lite småkära i honom .

Nu lyssnar jag dock fortfarande inte på Håkans musik, men denna idioti att hata karln har jag lagt av med. Svenskar är ett jävla idiotiskt och negativt folk ibland när det kommer till att önska andra gott.
Citera
2013-07-10, 23:44
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Nu börjar han äntligen se ut som den gamla amfetaminist han är. En stor eloge till hans stylist som äntligen gjort ett verklighetstroget jobb med hans image.

Hans stylist har väl inget med det att göra, det är snarare Håkans utseende och spattiga uttryck som du tycker påminner om en amfetaminist. Jag såg vår stads lokala amfetaminist utanför Lidl imorse, och han klär sig verkligen inte i kläderna som Håkan har på sig.
Citera
2013-07-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Tycks inte finnas någon ända på vad denne man kan komma undan med. Allt han rör vid blir till guld, hans musik är synnerligen medryckande, tjejerna avgudar honom och han är förmodligen på god väg att bli rik som ett troll.

Men finns det inga spöken i Håkans garderob? Finns det något smaskigt skrivet om honom i pressen? Några privata observationer?

Såsom boende i Göteborg och bekant med kretsen kring några av hans tidiga band har jag stött på honom ett flertal gånger, dock utan att vara tjenis på något sätt. HH gav ett trevligt intryck, det framgick tidigt att han hade stora planer. Dessutom är han bra på fotboll.

Ett tillfälle minns jag specifikt dock: Tror det var på en svartklubb i Göteborgs hamn, och HH kommer plötsligt fram till mig (han spelade då med Broder daniel) och börjar berätta om sitt hultsfredbesök (BD hade spelning där veckan innan). Utan att egentligen känna mig på något sätt börjar han berätta om hur många brudar han legat med under dessa dagar, hur bra det var och hur de såg ut osv. Utan att jag ens hade frågat. Hur han tagit kokain och snortat det ur någos navel med hjälp av en 1000 kronorssedel.
Utan att jag ens hade frågat.

Detta stämmer inte riktigt med det helylleideal han odlat de senaste åren.
Jag tycker förvisso att han verkar vara en skön prick. Men finns det inte något att gräva fram om honom?

Jag (som är ett fan) har hört om hans knarkande och tycker inte att det har varit någonting han undanhållit särskilt mycket faktiskt. Det gick fram ganska tidigt efter det att jag började gilla honom. Och jag tycker inte att det är något som helst problem med det.
Alltså, bara för att man är känd och framgångsrik så betyder ju inte det att man inte kan ha ett liv (antyder dock inte att du sagt detta)

Och sedan, är det inte ganska många unga som "skryter"/pratar om sina samlag och sina drog-incidenter?
Citera
2013-07-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dui
den här då - han STJÄL sin musik. Då talar vi inte om samplingar eller covers, slynan stjäl rakt av utan att ge cred. Även då det är så uppenbart så är det ingen som säger ett knyst. . .
Men snälla lilla vän, vem vet inte att använt sig av andra låtar då han gör sin musik? Det har aldrig varit någon hemlighet eller något sådant, och bara för att han inte skriver det på framsidan av sina skivor betyder inte det att han försöker hemlighetsgöra det på något sätt. snälla någon, kolla upp lite innan du dömer.
Citera
2013-07-12, 13:03
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Han har blivit väldigt smal reagera jag på när jag såg honom på allsång på skansen.
Citera
2013-07-12, 13:44
Medlem
kramkalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missleftalone
Men snälla lilla vän, vem vet inte att använt sig av andra låtar då han gör sin musik? Det har aldrig varit någon hemlighet eller något sådant, och bara för att han inte skriver det på framsidan av sina skivor betyder inte det att han försöker hemlighetsgöra det på något sätt. snälla någon, kolla upp lite innan du dömer.

Fast då är det väl inte mer än rätt att ange vilka de egentliga upphovsmännen är? Ära dom som äras bör liksom..

Här är ett exempel på en låt HH skrivit ny text till, nu drabbar det väl ingen fattig men hoppas det finns någon dold uppgörelse som kompenserar de faktiska låtskrivarna.

Orginal: http://www.youtube.com/watch?v=o3SWiFOZb4c

Cover: http://www.youtube.com/watch?v=e75rhpA-gpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in