Citat:
Ursprungligen postat av
elevator
Kan vi inte ta det en gång för alla, hur kommer det sig att denna magnifika herre frambringar så mycket hat hos vissa? Säg inte rösten, för det finns så många artister med betydligt "sämre" (använder hellre ordet svagare) röster. Dylan låter som en kråka i jämförelse med Håkan. Är han dryg på något sätt? Knappast, han är väl mycket charmigare än de flesta. Och så vänder vi på det, är han tam på något vis? Nej, inte det heller. Det är fortfarande en gåta för mig att folk fortfarande kan avsky så mycket. Jag hade svårt för att förstå varför för tio år sedan och jag har ännu svårare för det nu. Har människor fastnat i en repetativ fas där man är en gång hater alltid hater. "Känn ingen sorg sög, fy fan vad han suger, jag hatar honom". Det blir ju rent ut sagt bara jävligt pinsamt. Han gör ingen refräng-pop i ordets rätta bemärkelse, allt bygger inte på en vass refräng som ska toppa listor. Han gör inga avantgarde-grejor heller, och folk har en förmåga att hata ytterligheter, dvs, "för svårt" eller "för hittigt". Därför borde han smita igenom dessa fällor ganska enkelt. Hatar ni på ren rutin?
Jag kan ju inte svara för alla, men jag tror att det är nåt jantelagstänk, så var det i alla fall för mig när jag var ung och tuff. Ser man nån som är skitsnygg och kan sjunga väldigt bra så känns det väl förtjänt, dom är "den typen av människor", medans om nån som Håkan som ser rätt alldaglig (enligt mig) ut och inte sjunger så vidare bra så är det svårare att acceptera, det blir en avundsjuka som är mer påtaglig, sen var det väl alltid en extra "hjälp" till illviljan att alla söta indie tjejer blev lite småkära i honom

.
Nu lyssnar jag dock fortfarande inte på Håkans musik, men denna idioti att hata karln har jag lagt av med. Svenskar är ett jävla idiotiskt och negativt folk ibland när det kommer till att önska andra gott.