2013-11-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Jag tyckte att den gjorde det. Men det var höga doser som krävdes. Sista året innan jag slutade med Lyrica behövde jag som minst, 1200mg, dagligen för att den skulle hjälpa mig mot problemematiken den var avsedd för. Något rus var inte att tänka på i det läget.

Oj, så mycket. Damn, I got trouble on my mind!

Är för feg för kbt i nuläget iaf, känns som att jag behöver nått som hjälper mig tills allt är klart!
Och hoppas verkligen att kbt är så bra som alla säger, vill inte knapra skit resten av mitt liiv
Citera
2013-11-07, 20:55
Medlem
Lubrixs avatar
Tjena. Är det vanligt att man får hallucinationer på lyrica? Vi säger att man tar 100 mg, tror ni det är stor chans att man börjar hallucinera om det är första gången? Sen undrar jag också om man mår riktigt dåligt när det går ut ur kroppen?
Senast redigerad av Lubrix 2013-11-07 kl. 20:57.
Citera
2013-11-07, 21:33
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BG.knoccOut
Sorry om jag frågar igen, men fick inte riktigt svar på ena frågan.
När man har resistans mot lyrican, (den stiger ju skyhögt) hjälper den bra mot det sociala även då?

Jadå det tycker jag att den gör, man kan känna 0 ruseffekt och ändå få bra medicinsk effekt. Dock kan det krävas höga doser om man är redigt tolerant.

Nu tar jag ett kort uppehåll från lyrican med hjälp utav subutex, kanske verkar lite konstigt att använda en stark opioid men man gör vad man måste!

Senaste gångerna jag tagit har det blivit runt 1200mg, borde två veckors uppehåll sänka toleransen så att jag får samma effekt av ca 600-800mg?
Citera
2013-11-07, 22:00
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Tjena. Är det vanligt att man får hallucinationer på lyrica? Vi säger att man tar 100 mg, tror ni det är stor chans att man börjar hallucinera om det är första gången? Sen undrar jag också om man mår riktigt dåligt när det går ut ur kroppen?
På 100 mg kommer du inte hallucinera. 700-800 mg+ utan tolerans så kanske.
Citera
2013-11-07, 22:11
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix

Tog 600mg första gången, fick väääldigt milda hallisar. Mönstret på toalettgolvet rörde på sig lite grann och såg ut som flytande vatten. Så förvänta dig inga LSD hallisar direkt.

Man mår inte dåligt alls när det går ut ur kroppen, nästan tvärtom. Jag är alltid på bra humör även när det har gått ur och dagen efter en riktig lyricasömn brukar jag alltid vakna pigg och glad.
Citera
2013-11-07, 23:25
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
På 100 mg kommer du inte hallucinera. 700-800 mg+ utan tolerans så kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Tog 600mg första gången, fick väääldigt milda hallisar. Mönstret på toalettgolvet rörde på sig lite grann och såg ut som flytande vatten. Så förvänta dig inga LSD hallisar direkt.

Man mår inte dåligt alls när det går ut ur kroppen, nästan tvärtom. Jag är alltid på bra humör även när det har gått ur och dagen efter en riktig lyricasömn brukar jag alltid vakna pigg och glad.
Tack för svar.

Anledningen att jag fråga är för att jag vill slippa hallisar. Läste bara att man kunde få det, så vart lite nojig.. Aja ska testa imorgon
Citera
2013-11-08, 01:28
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Nej vet du va lelle risplockare! Enligt mina erfarenheter av biokemiska experiment säger det mig att du ska köra på det väl beprövade; ta 40-80mg Omeprazol (eller en grapefrukt) 30min-1h innan intag av [valfri substans] - så hinner kroppen sänka nivåerna av CYP3A4 till dess att [valfri substans] insöndras. Mitt enklaste och bästa råd. Travel safely! /Rikspolisenheten

Så det spelar alltså ingen roll om man redan har tagit drogen i fråga? För nu gjorde jag samma jävla misstag igen, vet iofs inte ens om omeprazol funkar på lyrican, men har läst i någon rapport (tror jag länkade den?) att lyrica har något med cyp3a4 att göra.
Citera
2013-11-08, 12:11
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Så det spelar alltså ingen roll om man redan har tagit drogen i fråga? För nu gjorde jag samma jävla misstag igen, vet iofs inte ens om omeprazol funkar på lyrican, men har läst i någon rapport (tror jag länkade den?) att lyrica har något med cyp3a4 att göra.

Så gäller det ju att läkemedlet metaboliseras av CYP3A4 för att det ska fungera.
Tror inte den har något med metaboliseringen av pregabalin att göra, fast jag vet inte.
Citera
2013-11-08, 15:06
Medlem
Lubrixs avatar
Jag tycker inte effekten är något vidare. Man känner sig verken glad eller ledsen. Vart mest bara trött och lite förvirrad. Var gladare innan jag tog det.

Jag tycker känsla är lite som när man har rökt.
Senast redigerad av Lubrix 2013-11-08 kl. 15:09.
Citera
2013-11-08, 19:36
Medlem
HentaiMannens avatar
Dag 12 sedan jag slutade med Lyrica efter två månaders dagligt missbruk och använde Dicla och Pyra för AT'n.

Totalt under dessa 12 dagar har jag tagit 21 Diclazepam á 1mg samt 10 Pyrazolam á 0,5mg. Någon AT har jag nästan inte känt av alls. Vissa kvällar, innan benzo-intaget, så smög sig lite rastlöshet samt diarée sig på, men utöver det har det varit helt helt ok! Doseringen av benzo har varit ganska liten. Tog lite mer i början av AT'n men lugnade intaget efter en vecka. Kände aldrig något rus utöver trötthet från de doserna.

Tar 1,5mg Dicla ikväll samt 2,5mg Dicla imorgon kväll, sedan är det slut! Då får vi se vad som händer. Med lite tur kom jag ur det här smärtfritt.
Citera
2013-11-08, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn

Det verkar funka klart för mig. Redan vid 40mg omeprazol och 300mg lyrica så känner jag ett påtagligt djupare lugn. Och då känner jag ingenting annars vid 300mg lyrica. Ska prova igen när det finns anledning.
Citera
2013-11-09, 02:16
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandiego83
Det verkar funka klart för mig. Redan vid 40mg omeprazol och 300mg lyrica så känner jag ett påtagligt djupare lugn. Och då känner jag ingenting annars vid 300mg lyrica. Ska prova igen när det finns anledning.

Alright, härligt. Då blir det att pröva imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in