2013-11-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Tack Q. Har inte FUP framför mig, men hittade man inga spår alls inuti påsen? Kan det vara den han ev trätt över huvudet på henne? Om han gjort det dvs. "Strypskadorna" i ena ögat, samt på kinderna, kan de uppkomma om man håller på och kvävas? Tänker eftersom det inte fanns indikationer på strypning på halsen. Kan han ha trätt hennes egen påse över huvudet på henne, antingen medan hon levde eller efter hon dött? Då borde det väl gå att topsa insidan efter dna (saliv). Kanske redan gjort.

Såvitt jag vet hittade man KJs fingeravtryck på handtaget (som tyder på att han burit kassen), därutöver hittades ett antal oidentifierade fingeravtryck, vilket inte är märkligt alls då man inte har tagit fingeravtryck av andra än KJ (vad jag vet).

Förundersökningen måste tillhöra det mest usla som gjorts någonsin.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Den här utredningen framstår som allt mer usel. Om KJ blir dömd så är det på TQ nivå. Beklämmande.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo, men jag citerar kriminalteknikern från förhandlingen i domstolen.
LCN tar väldigt små besudlingar, men nu har det inte gått av någon anledning.
Kan man se den, ska det gå. Om det inte har kommit Klorin eller nåt på fläcken. Det är naturligtvis en möjlighet. Fast om nån verkligen har gått på med Klorin där, borde det inte ha funnits kvar nån fläck att observera, om det inte var en ganska stor blodfläck. och då tycker jag att teknikern borde ha uttryckt sig annorlunda.

Citat:
Jag tycker kanske inte att det är så ovanligt att man av 100 lämnar 40% som inte går att analysera
Rent generellt är det inte alls det. Men när det gäller blod tycker jag att man ska kunna analysera vad man optiskt ser, om inga PCR-störande ämnen är inblandade.
Citera
2013-11-07, 17:26
Medlem
Illkrokkodills avatar
Å andra sidan så tror jag att alla, i alla avseenden, har FULL RESPEKT för moderns sorg i detta läge. Förhoppningsvis är de alla så pass utbildade att de vet och kan hantera känsloutspel, som är helt förståeliga, på rätt sätt i rätten, utan att döma någon oskyldig.
Citera
2013-11-07, 17:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I en liten stad i övre Norrlands inland är diskretion en hederssak. Jag vet.

Visst, det kan jag tänka mig, men att hålla inne med uppgifter när det gäller ett mord känns inte som det uppfyller kriterierna för diskretion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasupnorth
Då är nog Aftonbladets reporter lite fel ute. Läste på deras live uppdatering.

"16:35
Erik Wiman: 22-åringen har svårt att minnas vissa saker, men minns andra detaljer. Som att Vatchareeya lämnade hans hem vid tidpunkten mellan tv-programmen Family Guy och Simpsons."

aftonbladets reportrar aterger sallan nagonting fullt korrekt.
det ar alltid natt fel. Tex hade VB dott av 14 knivhugg i brostet,detta EFTER att fup slappts.
Dom verkar ha som sport att inte gora riktigt ratt.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan man se den, ska det gå. Om det inte har kommit Klorin eller nåt på fläcken. Det är naturligtvis en möjlighet. Fast om nån verkligen har gått på med Klorin där, borde det inte ha funnits kvar nån fläck att observera, om det inte var en ganska stor blodfläck. och då tycker jag att teknikern borde ha uttryckt sig annorlunda.

Rent generellt är det inte alls det. Men när det gäller blod tycker jag att man ska kunna analysera vad man optiskt ser, om inga PCR-störande ämnen är inblandade.

Ja, det är ditt område, men jag hade en fundering bara om varför man inte kunde genomföra det hela.
Allt står ju inte i FUP heller vad man kan se. Den är väldigt koncentrerad FUP och det är då ingen som helst sidoinformation som annars kan förekomma.
Citera
2013-11-07, 17:28
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte taxikunderna i Boden är så många att föraren vill riskera att förlora en restaurangägare och dennes kompisar genom att skvallra för polisen. Då är det lättare att inte komma ihåg.

Jag tycker det här låter helt otroligt, men ser ingen anledning att utesluta nåt. Kan du i stora drag ge din version av teorin om taxin?
Citera
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Nej, känslorna från en sörjande mor som måste sitta och genomgå den här rättegången måste vara tortyr för henne, så hennes känslor får respekteras helt klart.
Du dina konspirationsteorier om vilka spel som då ska förekomma är nog inte mer än att du har fel.

Den textboken finns inte i det här landet i alla fall det ska du inte inbilla någon.
Dina inlägg är genomsyrade av försvar av KJ och hat mot polis, åklagare och hennes mor.
Du är sannerligen lättläst och oseriös.

Hom väljer frivilligt att sitta i rättsalen, hon hade säkert även fått vittna via videolänk.

Hennes känslor ska givetvis respekteras, har aldrig påstått något annat, men ska aldrig aldrig aldrig få ha någon bäring i skuldfrågan och sådana utspel ska inte tillåtas utan tillrättavisas.

Jag besitter inget hat mot någon, jag anser att polis och åklagare i detta fall uppvisat en otrolig inkompetens och tunnelseende. VB's mor har jag inget omdöme om alls, därför nämner jag heller inget om att hon faktiskt vid fällande dom har ekonomiska intressen som i sin tur står idirekt relation med hur synd rätten tycker om henne.

Ska vi vara hårda så har väl utredningen visat att mor och dotter relation inte har varit den bästa, kanske klandrar mordern sig själv, hon lät vb "ränna" runt med gifta män och kufar.
Då är än mer tänkbart att hon i ren självbevarelsedrift behöver ha någon att konkret att externalisera dessa känslor på.

Jag förstår att någon så känslostyrd som dig inte kan koppla bort dessa och studera fallet avskilt från dessa, men försök i alla fall.
Citera
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Så du är alltså den som avgör vem som ska bemötas och inte för att MrsM avslöjade dig som en fet lögnhals. Men det är väl kanske så att dina numera förlegade konspirationer om Bodens polis som mörkar här angående MB är ett riktigt fult trick att få andra att tro på vad du säger.
Nåväl har du inga argument som är av intresse så passar du på att tala om andra. Seriöst?

Att du på riktigt tror att du avslöjat något säger en hel del om din självbild och din syn på hur man ska förhålla sig till fakta.
Citera
2013-11-07, 17:29
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Såvitt jag vet hittade man KJs fingeravtryck på handtaget (som tyder på att han burit kassen), därutöver hittades ett antal oidentifierade fingeravtryck, vilket inte är märkligt alls då man inte har tagit fingeravtryck av andra än KJ (vad jag vet).

Förundersökningen måste tillhöra det mest usla som gjorts någonsin.

Ok tack för bra svar. Många frågetecken är det.
Citera
2013-11-07, 17:29
Medlem
RaffaPancamos avatar
Om det finns flera synliga fläckar och man ändå misslyckas analysera, vad ska man då dra för slutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in