Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Nej, känslorna från en sörjande mor som måste sitta och genomgå den här rättegången måste vara tortyr för henne, så hennes känslor får respekteras helt klart.
Du dina konspirationsteorier om vilka spel som då ska förekomma är nog inte mer än att du har fel.
Den textboken finns inte i det här landet i alla fall det ska du inte inbilla någon.
Dina inlägg är genomsyrade av försvar av KJ och hat mot polis, åklagare och hennes mor.
Du är sannerligen lättläst och oseriös.
Hom väljer frivilligt att sitta i rättsalen, hon hade säkert även fått vittna via videolänk.
Hennes känslor ska givetvis respekteras, har aldrig påstått något annat, men ska aldrig aldrig aldrig få ha någon bäring i skuldfrågan och sådana utspel ska inte tillåtas utan tillrättavisas.
Jag besitter inget hat mot någon, jag anser att polis och åklagare i detta fall uppvisat en otrolig inkompetens och tunnelseende. VB's mor har jag inget omdöme om alls, därför nämner jag heller inget om att hon faktiskt vid fällande dom har ekonomiska intressen som i sin tur står idirekt relation med hur synd rätten tycker om henne.
Ska vi vara hårda så har väl utredningen visat att mor och dotter relation inte har varit den bästa, kanske klandrar mordern sig själv, hon lät vb "ränna" runt med gifta män och kufar.
Då är än mer tänkbart att hon i ren självbevarelsedrift behöver ha någon att konkret att externalisera dessa känslor på.
Jag förstår att någon så känslostyrd som dig inte kan koppla bort dessa och studera fallet avskilt från dessa, men försök i alla fall.