Citat:
Ursprungligen postat av
Bohlwinkel
Jag vet inte vad det är för folk du pratar om men om vi håller oss till SB är det så, att den behandling/terapi han fått bestod av den kritiserade cocktailen av narkotiska preparat. Sedan denna behandling/terapi upphört har SB valt att inte medverka till någon behandling/terapi över huvud taget om jag förstått saken rätt. Så du förefaller mena att han frisknat till alldeles av sig själv. Inte omöjligt men frågan är naturligtvis vad du bygger den teorin på. Det du sett av honom i TV-rutan den senaste tiden? Räcker inte särskilt långt skulle jag säga. Den senaste diagnos han fått är att han är rejält mentalt sjuk och dessutom farlig för sin omgivning. Jag har inte sett något som tyder på att hans sjukdom eller farlighet förändrats och jag har inte hört någon relevant person säga att så är fallet. Allt handlar om antaganden, gissningar, funderingar kring ålderns betydelse etc.
Nu tycker jag det ar dags for dig att sluta med dina enfaldiga inlagg!
Har du hort talas om
Sten Levander, svensk psykiater och
professor emeritus i psykiatri vid Lunds Universitet?
Han ar en "blytung" auktoritet nar det galler bedomningar inom rattspsykiatrin. Om du inte anser att han ar en "relevant person" i att bedoma Sture Bergvall sa har du "en skruv los"...
Han sa sa har om den s k "diagnosen" (du hanvisade till) som klassar Bergvall som rejalt mentalt sjuk och farlig for sin omgivning:
"– Säters utredning är inte gjord enligt manualen. Den är helt poänglös, sa Levander, angående den checklista som klassar Sture Bergwall som psykopat."
Sten Levander rättspsykiatrisk expert, underkänner alltsa Säters psykopatiutredning.
Sa herr Bohlwinkel, sluta nu med ditt "kvacksalveri". Du saknar helt enkelt relevanta kunskaper att uttala dig om Bergvall.
Vad jag sett om dina skriverier tidigare ar du en "ordvrangare" av sallan skadat slag. Vi far val se vilket "cirkusnummer" du tar till for att "trolla bort" Sten Levander.