2013-11-07, 11:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Okej, tack. Har inte tillgång till FUP:n och har tyvärr inte haft tid att följa tråden heller så jag är allt lite efter här.
Vågar jag även fråga om det här vittnet som advokaten påstår finns, som har sett Vatchareya utomhus vid 21-tiden, verkligen finns? Eller är det nåt luddigt som försvarssidan drar till med för att ha nåt att säga?
Vittnet finns. Hon har förhörts i FUP och är kallat.
Citera
Medlem
Citat:
Okej, tack. Har inte tillgång till FUP:n och har tyvärr inte haft tid att följa tråden heller så jag är allt lite efter här.
Vågar jag även fråga om det här vittnet som advokaten påstår finns, som har sett Vatchareya utomhus vid 21-tiden, verkligen finns? Eller är det nåt luddigt som försvarssidan drar till med för att ha nåt att säga?

Hon finns och ger ett trovärdigt intryck. Förhör finns i FUP.
Citera
Medlem
Citat:

Vittnet finns och är trovärdigt (även enl åkl) men har alltså sett en person (ung asiatisk flicka) ute och gå vid 21:30.
Vittnet har inte påstått att det var VB.

Totalt pucksist
Citera
2013-11-07, 11:25
Medlem
Det finns ju gott om asiater i boden, inget man direkt lyfter ögonbrynen för. Kan ju vara vem som helst. alltså kvinnan de sett gå på kvällen.
Senast redigerad av Frikko 2013-11-07 kl. 11:26. Anledning: tillägg
Citera
2013-11-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Det finns ju gott om asiater i boden, inget man direkt lyfter ögonbrynen för. Kan ju vara vem som helst.

Det stämmer bra i tid. Kläder, hår, kroppstyp, söt. Sedan är det ett så speciellt ställe. Inget promenadstråk direkt.

Sedan har det uppmärksammats så pass mycket att man tycker att om det inte vore VB så hade den personen hört av sig.

Så jag tycker nog att det är mycket som talar för att det var VB.

Säker kan man ju inte vara. Det rentvår ju inte KJ heller. Men det skulle kunna tala för att hon var på väg mot sävast och MB.
Citera
2013-11-07, 11:39
Medlem
rayraviolis avatar
Enligt modern tog VB sina böcker i en påse. Detta var nytt. KJ har väl bestämt hävdat att hon bar böckerna i handen och att han sen gav henne en påse? Vad för slutsats man kan dra av detta vet jag inte.
Citera
2013-11-07, 11:40
Medlem
reemkas avatar
Tack för alla svar!
Nej det rentvår ju inte KJ, om det nu var VB vittnet såg. Fast lite krångligt blir det ju på nåt sätt. Eller så är förklaringen att KJ satt hemma och blev galen av svartsjuka, till slut så galen att han beslöt sig för att springa ut och leta rätt på henne, han visste väl åt vilket håll hon gått...?

Det finns personer som sett en man sitta nedanför en bro (Dammbron?) någon dag efter det blivit känt att hon var saknad. Folk som hamnat i älven, levande eller döda, hamnar där förr eller senare med strömmen. Mannen skulle enligt uppgift "mycket väl kunna vara MB". OM det stämmer, och OM det var MB, borde MB själv ha berättat det för polisen. Finns det med i FUP:n? (återigen, jag är dåligt uppdaterad och ber om ursäkt för mina stickspår i tråden).
Citera
2013-11-07, 11:41
Medlem
Quarrels avatar
Hon tog inte med sig bankomatkort eller någonting. Men hon tog med ICA-kortet. Är inte ICA-kortet bankomatkort eller någonting?
Citera
2013-11-07, 11:42
Medlem
Någon som varför kompisen ritade en detaljerad skiss över lägenheten? Det var ju innan mordet och det framgår inte i NSD varför han skulle upprättat en sån http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7980020.
Citera
2013-11-07, 11:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon tog inte med sig bankomatkort eller någonting. Men hon tog med ICA-kortet. Är inte ICA-kortet bankomatkort eller någonting?

Med tanke på hennes tomma mage kanske hon planerade att handla något att äta på väg till KJ, men det verkar inte ha blivit av.
Citera
2013-11-07, 11:45
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caguama
Någon som varför kompisen ritade en detaljerad skiss över lägenheten? Det var ju innan mordet och det framgår inte i NSD varför han skulle upprättat en sån http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7980020.

Han var väl där dagarna innan hon försvann men skissen är väl ritad i efterhand på utredarnas begäran ?

[Edit] från FUP s.1313:
W säger att han i detalj kan se hur Kibbas lägenhet ser ut. W kommer i princip
ihåg hela hans lägenhet i detalj.
Han ombeds rita en skiss av lägenheten som bifogas förhöret.
Senast redigerad av OmedelSvensson 2013-11-07 kl. 11:52. Anledning: Tillägg
Citera
2013-11-07, 11:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Med tanke på hennes tomma mage kanske hon planerade att handla något att äta på väg till KJ, men det verkar inte ha blivit av.
Men, mitt ICA-kort är bankomatkort. Varför säger mamman att hon inte tog bankomatkort eller någonting, när hon hade ICA-kort? Även om hennes ICA-kort inte är bankomatkort så är det någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in