2013-11-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det råder oklarheter om parets utsagor också. Åklagare och polis talar om att brottet i villan är hemfridsbrott, mordförsök på KK och misshandel mot VR (14-åringen). Villamannens pappa, VRs anhöriga och quetal uppger annat i kvällspress och i tråden. De hävdar att det var alldeles blodigt i källaren (i och för sig kan det komma av misshandel mot pojkarna) men dessutom att källarvillakvinnan blev slagen med järnrör. När och var fick GM tag i det där röret egentligen?

Järnröret kom från Villans garageuppfart.
Citera
2013-11-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Det är helt uppenbart att det saknas vittnesmål från tre personer som var i villan där GM och pojkarna upptäcktes precis före mordet.

Paret + den överlevande pojken.

Verkar helgalet förvirrat och egentligen gör ni nog bäst i att inte spekulera vidare för då är risken stor att ni spårar ur minst lika mycket som när det gällde den felaktiga uppgiften att GM ex och den mördade kvinnan kände varandra.

Näpp, polisen har fått vittnesmål från den överlevande pojken, dvs VR. Samt att Aftonhoran fått en intervju där VR fått ge sin förklaring. Så den överlevande pojken har definitivt fått sin version av historian berättad.

Paret i huset har jag däremot inte sett några uttalanden från förutom det lilla man fått från polisens presskonferens.
Senast redigerad av pissenisse1 2013-11-06 kl. 23:56.
Citera
2013-11-06, 23:59
Medlem
ja, vi kommer inte längre förrän vi vet mer om hur kidsen tillbringade tiden 00-02 o GM 00.35-02.00. det är bara så.

o alla "mängder" m brottsoffer som åklagaren talade om... ingen frn Ljungsbro har hört ngt...
Citera
2013-11-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissenisse1
Näpp, polisen har fått vittnesmål från den överlevande pojken, dvs VR. Samt att Aftonhoran fått en intervju där VR fått ge sin förklaring. Så den överlevande pojken har definitivt fått sin version av historian berättad.

Paret i huset har jag däremot inte sett några uttalanden från förutom det lilla man fått från polisens presskonferens.

några saker runt VRs berättelse ser onekligen konstiga ut. Om han talat osanning kommer det att komma ut. nu är det bara att vänta på att mer info kommer fram

jag är säker på att prillzor kommer med ngt i morgon eller övermorgon. han kan det här
Citera
2013-11-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Järnröret kom från Villans garageuppfart.

hur går snacket i Ljungsbro, quetal? ngn som anar vad som skedde före de hamnade på Hällestadsvägen?
Citera
2013-11-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissenisse1
... Samt att Aftonhoran fått en intervju där VR fått ge sin förklaring. Så den överlevande pojken har definitivt fått sin version av historian berättad...

Finns det en länk till den intervjun i Aftonbladet? Jag hittar den inte.
Citera
2013-11-07, 01:56
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
De lät ganska irriterade

japp, måste vara väldigt irriterande för corrren,aftonbladet,expressen att Svensson har fräckheten att använda nätet för att få sanningen om järnrörsnegern.

Tillbaka ,bittra ,ensamma och förbannade står Corren, aftonbladet och expressen med sin järnrörsneger.

Så fel allt blir hela tiden
Citera
2013-11-07, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Finns det en länk till den intervjun i Aftonbladet? Jag hittar den inte.

Hittar den inte själv längre på Aftonhoran. Orkar inte leta i tråden, men misstänker att även om du hittar länken i tråden så är artikeln borta. Det har varit extremt mycket som har sekretessbelagts i denna tragedi, bla ett antal incidentrapporter och polisanmälningar. Så jag misstänker att polisen bett Aftonhoran att ta bort intervjun.

PS
Det finns duktiga journalister även på Aftonhoran, och ibland gör Aftonhoran riktigt bra reportage. Deras bevakning/rapportering av ABB rättegången var exemplarisk. I synnerhet Linda Hjerténs rapportering som var suverän.
/DS
Senast redigerad av pissenisse1 2013-11-07 kl. 03:05.
Citera
2013-11-07, 06:12
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Hur våldsam?

Vet ej. Men om han är på både anabola och annat så.

Citat:
Kan man också säga att detta dåd kanske aldrig hade inträffat om inte grabbarna hade köpt av GM?

Ptja, kanske. Men då kan man lika gärna säga att Engla inte dött om hon inte cyklat. Onödiga spekulationer imo.

PS: Du kan alltid citera samma personer i ett inlägg istället för flera.
Citera
2013-11-07, 06:51
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefa
Som svar på detta så måste jag ändå göra klart för samtliga som läser här att VR verkligen är en liten gangster. Familjen i sig är ju välanpassad med fint hus och allt annat materiellt, men grabben saknar en närvarande farsa (jag skulle nog också dra det så långt att jag tror att farsgubben titt som tätt ger grabben en omgång). VR har gjort bra mycket mer än bara enstaka pojkstreck och eftersom jag tror en hel poliskår är smartare än ett gäng tonåringar så kommer det snart komma fram en del jobbiga omständigheter för VR kring den aktuella kvällen.
Det förklarar motsägelsefulla uppgifter från pojkarna. De var ute på något fuffens. PM säger att så var fallet. Rädd att åka på en omgång kanske?
Senast redigerad av Caracallas 2013-11-07 kl. 06:53. Anledning: Säg sanningen nu. Misshandel av barn är inte tillåtet.Inte ens av päron.
Citera
2013-11-07, 06:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Kan du skriva ut vad VR står för?
https://www.flashback.org/sp45955082
Citera
2013-11-07, 07:03
Medlem
Förmodligen ng som MR Bodstr*m kommer att ta upp:

– Sedan tonåren röker ( GM ) jag cannabis dagligen, sa han själv i ett yttrande från Kriminalvården 2009.
I yttrandet beskrivs också missbruk av stora mängder amfetamin och kokain,
samt blandmissbruk av Rohypnoltabletter med alkohol.
Under den här perioden var han arbetslös, levde på försörjningsstöd och fortsatte sin kriminella bana. Han dömdes för narkotikabrott, häleri, flera fall av hot, misshandel och stölder.

( källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17797210.ab )
Senast redigerad av P3 2013-11-07 kl. 07:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in