2013-11-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack, men det är viktigt att poängtera att det inte är jag som har gjort sammanställningarna och dragit slutsatserna kring dessa utan det är polisens egna sammanfattningar för KJs förehavande dessa dagar och polisen egna slutsatser.

Det talar för att polisen inte hade koll på KJ dessa dagar.

De dagar KJ hade span, 9,11,12,20,21,22,23 så framgår detta med tydlighet i polisens sammanfattningar för respektive dag.

Nej jag vet, det stod högst upp men jag är inte hemma utan på jobb och kan inte kolla fup så därför blev jag nöjd, så slipper jag grunna på det nu hela natten
Citera
2013-11-06, 22:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det beror på att du hade en icke i verkligheten förankrad övertro på att TB är en duktig advokat. Det är han inte.

Det kan nog stämma, eller jag skulle nog hellre säga att jag inte tidigare hade någon uppfattning om honom överhuvudtaget egentligen, men utgick sannolikt från att han var kompetent med tanke på alla hans "expert" uppdrag.
Citera
2013-11-06, 22:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Tack, men det är viktigt att poängtera att det inte är jag som har gjort sammanställningarna och dragit slutsatserna kring dessa utan det är polisens egna sammanfattningar för KJs förehavande dessa dagar och polisen egna slutsatser som de redovisat i FUP på s444 och framåt.

De dagar KJ hade span på sig, 9,11,12,21,22,23 så framgår detta med tydlighet i polisens sammanfattningar för respektive dag.

Sen kan man alltid undra vad han gjorde åt Väderkvarnshöjdområdet vid 14-tiden? Har han gjort något vid ödehuset så tror jag att det är mellan 17 30 18/5 till 19/5 troligtvis på natten mellan den 18/5 och 19/5.
Citera
2013-11-06, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
HUF-plan nr 2, som har valsat i tråden, är inaktuell och reviderad nu. Vittnen har stuvats om och nya vittnen har tillkommit från båda sidor.

Synd att den här rättegången krockar med den mot mamman (som sköt ihjäl sina föräldrar som tonåring) som försökte mörda sina små barn genom att spränga bilen de åkte i. Boden får all uppmärksamhet verkar det som.
Jag beställde nyss en busfärsk HUF-plan. Förhoppningsvis kommer den i morgon bitti.
Citera
2013-11-06, 22:23
Medlem
barnets avatar
Varför placerade GM benen i ödeshuset? Varför brände han inte upp dem alt. grävde ner dem eller dylikt? Ville han att de skulle upptäckas?
Citera
2013-11-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag beställde nyss en busfärsk HUF-plan. Förhoppningsvis kommer den i morgon bitti.
Bra där. Hoppas att jag kan komma loss så jag kan gå på förhandlingen på förmiddagen. Håller tummarna för att det är då som KJ ska höras.
Citera
2013-11-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Varför placerade GM benen i ödeshuset? Varför brände han inte upp dem alt. grävde ner dem eller dylikt? Ville han att de skulle upptäckas?

Letar du efter logik i det här brottet så är du fel ute, finns inget rim & reson bakom handlingarna...

...

...

Eller är det just det gör...
Citera
2013-11-06, 22:30
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Till skillnad mot benens snittytor så är snittytorna vid handlederna starkt förruttnade.
Samtidigt beskrivs det att likstelheten i stort sett har släppt.
Räcker verkligen Bodens maj-temperatur för att hålla kroppen stel så länge eller har även överkroppen förvarats på en svalare plats?
Citera
2013-11-06, 22:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Det kanske gm gjorde för att hans största intresse är död, uppmärksamhet och annat groteskt. Ser döden som en sorts konst.
Citera
2013-11-06, 22:32
Medlem
Citat:
Tack, men det är viktigt att poängtera att det inte är jag som har gjort sammanställningarna och dragit slutsatserna kring dessa utan det är polisens egna sammanfattningar för KJs förehavande dessa dagar och polisen egna slutsatser som de redovisat i FUP på s444 och framåt.

De dagar KJ hade span på sig, 9,11,12,21,22,23 så framgår detta med tydlighet i polisens sammanfattningar för respektive dag.

Det innebär att polisen inte hade koll, men säger inte något om alibi.
Citera
2013-11-06, 22:34
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Letar du efter logik i det här brottet så är du fel ute, finns inget rim & reson bakom handlingarna...

...

...

Eller är det just det gör...

Att medvetet ställa ut benen till allmän beskådning är ju en provokation av guds nåde. Vad är den gär GM gjord av för virke egentligen? Det är inget nervvrak direkt.
Citera
2013-11-06, 22:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Till skillnad mot benens snittytor så är snittytorna vid handlederna starkt förruttnade.
Samtidigt beskrivs det att likstelheten i stort sett har släppt.
Räcker verkligen Bodens maj-temperatur för att hålla kroppen stel så länge eller har även överkroppen förvarats på en svalare plats?

Jag tror att både benen och händerna förvarats norr om Boden i snö. Däremot har torso nog varit i gropen ett tag innan, medan benen hämtades från det "externa lagret". Hade inte benen hittats så hade nog händerna tagits fram också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in