2013-11-06, 17:42
  #3721
Medlem
henki420s avatar
Aftonbladet har skapat en egen konkurrent i Omni. Först var det tänkt som en svensk Huffington Post, men nu ser det ut att bli en nyhetsapp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17788506.ab
Citera
2013-11-06, 20:52
  #3722
Medlem
Nya upplagesiffror från Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/siffror/

september 2013: 173.600
september 2012: 201.600
september 2011: 235.500

Minskning på 28.000 exemplar jämfört med samma månad föregående år. Jämfört med september 2011 är det en minskning på 61.900 exemplar. Upplagan har rasat med över 25% på två år.

Men nätet och mobilen går ju bra förstås.
Citera
2013-11-06, 21:02
  #3723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Nya upplagesiffror från Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/siffror/

september 2013: 173.600
september 2012: 201.600
september 2011: 235.500

Minskning på 28.000 exemplar jämfört med samma månad föregående år. Jämfört med september 2011 är det en minskning på 61.900 exemplar. Upplagan har rasat med över 25% på två år.

Men nätet och mobilen går ju bra förstås.
Mycket glädjande utveckling! I denna takt borde de gå under 100 000 ex inom ca tre år. Om inte takten i raset ökar förstås. Och något säger mig att den kommer att göra det...
Citera
2013-11-06, 21:21
  #3724
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Kostnaden for massinvandringsvansinnet och att ha avskaffat det svenska Sverige ar astronomisk och kommer att fa betalas i generationer; och att bli av med huvudorsaken till det hela kan bara bli positivt.

Där tror och hoppas jag att du har fel!
Vad som behövs är en riktig upplysning om invandringsvansinnet och sedan adekvata åtgärder för att repatriera folket som kommit hit med parasitisk tankegång.

Kommer till att gå snabbt när skitjournalisterna tappat sitt tolkningsföreträde.
Då rasslar det bara till och repatrieringsverket existerar!

Det tog inte lång tid att utrota, hur många judar var det?
Att det ska gå långsammare att få skitfolken att återvända betvivlar jag starkt!
Citera
2013-11-06, 21:46
  #3725
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här i stan har vi en oberoende, gratis, nättidning som avslöjat flera kommunala skandaler & direkt påverkat makthavarna. Jag tror det blir allt vanligare.

Den såg inte så fantastiskt kul ut, men det är en ypperlig affärsidé. Betald av annonser, slimmad billig redaktion, skandaler, sport-, familje- och kvartersnyheter. Allt nära läsaren och allt på nätet.

Så kommer nog ”tidningen” se ut runt om i landet inom några år.
Citera
2013-11-06, 22:02
  #3726
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Där tror och hoppas jag att du har fel!
Vad som behövs är en riktig upplysning om invandringsvansinnet och sedan adekvata åtgärder för att repatriera folket som kommit hit med parasitisk tankegång.

Kommer till att gå snabbt när skitjournalisterna tappat sitt tolkningsföreträde.
Då rasslar det bara till och repatrieringsverket existerar!

Det tog inte lång tid att utrota, hur många judar var det?
Att det ska gå långsammare att få skitfolken att återvända betvivlar jag starkt!

Ja industrialierad reptariering bör inte ta speciellt lång tid, en månad för att få de flesta?
Sen kommer det givetvis krävas statliga eller privata prisjägare som jagar likt nazistjägare efter de som kommer gömma diverse som ska repatrieras osv.

Folk som inte vill ha repatriering som våra sinnessjuka globalister till journalister försöker hela tiden tala om hur svårt eller rent utsagt omöjligt det är att bli av med folk, det är nästa humor, är inte direkt svårt att få igång stora flyktingvågor om man känner för det, kan man jaga hit folk kan man jaga ut folk härifrån också. Inga större svårigheter, ju brutalare man är ju snabbare går det så vill man vara snälla och göra en trevlig repatriering så tar det givetvis lite längre tid.

De högst sifforna säger att det var runt 6 miljoner Judar 5 miljoner Kristna, zigenare, mentalt och/eller fysiskt handikappade, politiska dissident osv.
Hur många hade Sovjet i sina Gulagkomplex? Enligt Solzhenitsyn 50 miljoner människor de år som dessa verkade. Varav 1,6 miljoner avled. Och då snackar vi bara dessa arbetsläger, inget om pogromer, massavrättningar, hemliga avrättningar osv.

Och detta ett system som majoriteten av dessa journalister stödjer. Klart som faan de förverkat sin trovärdighet och klart som faan att deras tidningar dör ut. Senaste exemplet är dåren Kadhammar som hyllar Sovjet och dessa "rediga människor". Jävla skitskalle.
Citera
2013-11-06, 22:47
  #3727
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Folk som inte vill ha repatriering som våra sinnessjuka globalister till journalister försöker hela tiden tala om hur svårt eller rent utsagt omöjligt det är att bli av med folk, det är nästa humor, är inte direkt svårt att få igång stora flyktingvågor om man känner för det, kan man jaga hit folk kan man jaga ut folk härifrån också. Inga större svårigheter, ju brutalare man är ju snabbare går det så vill man vara snälla och göra en trevlig repatriering så tar det givetvis lite längre tid.

Och när du börjar med det visar det sig helt plötsligt att du använt kemvapen. Sen kommer US Air Force och sen US Army... Processen blir betydligt mer långdragen och mindre framgångsrik än du önskar även när tidningarna är borta.

Något jag tycker är underskattat är symbiosen mellan massmedia och "realisterna". De förstnämnda är de som faktiskt publicerar de nyheter som sen sprids som ringar på vattnet bland "realister". Hur ska "realister" få tag på nyheter om massmedia inte existerar längre?
Citera
2013-11-06, 23:32
  #3728
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Något jag tycker är underskattat är symbiosen mellan massmedia och "realisterna". De förstnämnda är de som faktiskt publicerar de nyheter som sen sprids som ringar på vattnet bland "realister". Hur ska "realister" få tag på nyheter om massmedia inte existerar längre?
Det är ett smått komplicerat förhållande mellan realisterna och ljugmedia, de säger sig hata dem men kan inte låta bli att dricka de beska droppar de har att bjuda på. Det stora problemet som jag ser det är att om massmedia (som i masskommunikation) försvann så skulle det bli väldigt spretigt i deg dagliga samtalet då dagens snyftartikel inte skulle finnas. Men frågan är om folk kanske skulle börja diskutera egna ämnen istället för det som serveras?

Nyheter som så har alltid spridits och det är inte svårt att tänka sig ett läge där man skulleha 100 nyhetesajter som körs, vi har trots allt tidigare haft långt över detta i form av papperstidningar som haft en upplaga folk kan leva på. För mig är framtiden lokala bloggare och ett par nationella sajter. Dessa arbetar sedan ihop i en nätverksliknande organisationsform och kan nog täcka in det mesta man behöver. Det är inte som att man idag förhindras att gräva lite i något men jag tror inte att det är många som skulle göra det arbetet och posta det på flashback eller skicka det till nymedia, de skulle vilja ha betalt och vända sig till någon som kan betala. Där är problemet, sanningen är inget man får betalt för; endast lögner har en marknad.
Citera
2013-11-06, 23:46
  #3729
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Aftonbladet har skapat en egen konkurrent i Omni. Först var det tänkt som en svensk Huffington Post, men nu ser det ut att bli en nyhetsapp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17788506.ab


Jan Helin har utvecklat en konkurrent till hans nuvarande arbetsgivare? Och promotar denna konkurrent via sin arbetsgivare? Fast Schibsted äger ju allt så det spelar väl ingen roll i slutändan, men lite lustigt är det ju ändå när han står där och flinar.
Citera
2013-11-06, 23:56
  #3730
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Nya upplagesiffror från Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/siffror/

september 2013: 173.600
september 2012: 201.600
september 2011: 235.500

Ser ganska precis ut att vara en minskning med 14% per år. Om vi vet hur liten upplaga det kan Aftonlögnen ha innan det slutgiltigt är dags att lägga ner pappersversionen, så kan vi göra en förutsägelse om Aftonlögnens pappersversions nedläggning. Senast om 4 år borde upplagan vara under 100'. Tror ni Aftonlögnen i pappersform överlever till dess?
Citera
2013-11-07, 00:15
  #3731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Ser ganska precis ut att vara en minskning med 14% per år. Om vi vet hur liten upplaga det kan Aftonlögnen ha innan det slutgiltigt är dags att lägga ner pappersversionen, så kan vi göra en förutsägelse om Aftonlögnens pappersversions nedläggning. Senast om 4 år borde upplagan vara under 100'. Tror ni Aftonlögnen i pappersform överlever till dess?

Borde väl bara gå snabbare och snabbare egentligen. Fler blir vana att läsa på telefon och dator och vänjer sig av med tidningen. Dessutom så blir väl antalet kiosker/affärer som säljer tidningen mindre då typ ingen köper den längre. Många av köparna är väl folk som tar en tidning när man går förbi kassan.

Med varje besparing och massavskedning så blir antagligen kvaliteten ÄNNU lägre (om möjligt).
Citera
2013-11-07, 07:38
  #3732
Medlem
Intressant med ABs upplagesiffror. Tror att de får svårt att öka sina intäkter från hemsidan. De är ju redan en av de mest besökta sidorna på .se. Utifrån det är det ju svårt att öka marknadsandelen utan snarare kommer de att tappa. Även om de lyckas behålla samma trafik på nätet så får de svårt att öka intäkten per besökare. Fler använder tjänster som ad block och reklamen på sidorna är ju så omfattande att den knappast bli mer omfattande. En tredje sak är ju konkurrenter som fortfarande tar mer av annonskakan. Tänker bla på facebook och google mfl.

Att en ökande trafik på derassiter går via telefoner är såklart negativt också då reklamen inte får samma värde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in