Citat:
Ursprungligen postat av
Renasanningen
Finns misstankar om våld och narkotikabrott t.ex. Som torde framgå av polisens spaningsregister...
"...Marina var trängd. Hennes pojkväns barn dök upp och skulle
vara hos dem under några helger. Det blev struligt. Efter ytterligare ett tag fick Anders höra
att det hade förekommit barnmisshandel. Hon berättade att hon hade varit med då pojkvännen
band ett av barnen med tejp."
(FUP)
Och kvinnan som nästan blev
strypt... Ja...
Och så våldförandet som egentligen var en
våldtäkt...
Från DOM Mål Nr B 3873-08
2009-03-11
meddelad i Uddevalla Tingsrätt:
(fetning adderad här)
"Fredrik Svensson förekommer tidigare under
15 avsnitt i belastningsregistret sedan
år 1990. Han har dömts för trafikbrott, förmögenhetsbrott och narkotikabrott. Näst
senast dömdes han den 3 mars 2004 för bedrägeri varvid en tidigare (år 2001)
ådömd skyddstillsyn för tredje gången ånyo förklarades avse det nya brottet.
Prövotiden förlängdes med ett år vilket samtidigt innebar att den ursprungliga
skyddstillsynen löpte ut år 2001. Senast dömdes han den 18 oktober 2005 för
narkotikabrott till fängelse två månader. Påföljden är verkställd och prövotiden har
gått ut."
Narkotika, våldsamt beteende, asocialt beteende såsom bedrägeri.

Citat:
Ursprungligen postat av
Charlesbronson-69
Ej att förglömma djurepisoden också( nån hund som vederbörande hade "lekt" med......
Ja, en hund, och katt..., mycket som hände där, och kanske inget överflöd på empati och vuxenansvar från "Fidde"?
"Hunden dog
Då förhöret hålls hörs det att det är en hund i närheten av Kate som hon håller uppsikt på.
På fråga om det är hennes hund, uppger Kate att det är det. "
Jag hade hund då jag var
tillsammans med Fredrik också, men den dog."
Kate uppger att hon då hade en tik av blandras, bordercollie och tax.
"Jag vet inte vad som hände. Tror att hon fick något i underlivet. Hon var dålig. Ville inte gå
ut. Jag var aldrig hos veterinären." På fråga vilka symptom hunden hade, uppger Kate att
hunden blev slö. "Det kan kanske ha varit något hormonellt. Jag hade en kattunge och den
togs nog från mamman för tidigt. Hon sög på hunden. Hunden hade ofta sår. Det syntes inte
utanpå, men hunden blev slö."
På fråga om symptomen kom fort, uppger Kate att det gjorde de nog. På fråga när det hände
under deras förhållande, uppger Kate "Det var mitt i förhållandet, innan jag blev gravid med
Fredrik." Kate uppger att hon har en minnesbild av att
hunden inte ville gå ut. Den låg och
tittade efter henne och ville inte följa med Fredrik. Kate minns inte varför hon själv inte gick
ut med hunden den här dagen. "Hon stretade emot då Fredrik tog ut henne. Fredrik kom sedan
tillbaka med hunden i famnen. Han sa att hon hade trillat ihop och dött." Kate och Fredrik
grävde ner hunden i skogen tillsammans.
Katten dog
"Kattungen dog också", tillägger Kate. "Den trillade ner från balkongen. Vi hade satt för så
att katten inte skulle trilla ner, men hon kom väl igenom ändå. En dag var hon bara borta. Vi
letade och hittade henne sedan nedanför fönstret. Vi bodde på andra våningen. Kattungen
levde och vi tog in henne. Någon eller några dagar efteråt låg den död i hallen."
På fråga om när det här hände, uppger Kate att det var innan hunden dog. Det var högst
någon månad innan.
En hund till
"Vi skaffade en hund till sen. En flatgolden retriever. Vi tog den från en uppfödare som var
kompis till Fredrik. En hane som var väldigt lätt. Den skällde aldrig och vi lärde den att spåra.
Fredrik tog den med sig när han stack ifrån mig." Kate vet inte om Fredrik behöll hunden.
Missfall
Senare fick Kate missfall igen. "Jag tror ju att Fredrik var otrogen vid den här tidpunkten. Jag
kände plötsligt en dag att jag fick en blödning. Jag ringde efter Fredrik som var med sina
arbetskamrater. Jag pratade efteråt med hans chef och chefen berättade att han hade sagt till
Fredrik att åka hem till mig. Fredrik kom aldrig hem."
Kate uppger att hon blev oerhört ledsen. "Först katten, hunden och sen missfall igen och då
lämnade Fredrik mig. Jag fick en depression." Kate uppger att hon flyttade ifrån lägenheten
och att Fredrik nog bara försvann. "Jag minns inte detta riktigt. Vi pratade inte med varandra
Förhör med Björklund, Kate; 2011-05-20 11:30 diarienr: 1400-K126753-10
902
sen."
Ev. andra flickvänner
Kate har aldrig hört Fredrik prata om någon tidigare flickvän.
Kate uppger att hon nog träffade Fredrik senast för ca 10 år sedan. "Han gick med 1-2 barn."
Kates utseende
Kate uppger att hon är 1,61 lång. Då hon var tillsammans med Fredrik hade hon ljusblonderat
hår som gick till axlarna. "Jag vägde nog ca 65-67 kg då."
Förhöret uppläst i telefon 11-05-23 kl 10.50 och godkänt.
Kate tillägger att katten, hunden och missfallet och att Fredrik lämnade henne skedde inom
tre månaders tid, har hon för sig."
(FUP s. 916, fetningar adderade här)
Kanske ganska svårt att vara Fredriks partner?