Citat:
Ursprungligen postat av
YippeeKiYay
Är du allvarlig när du tror det? Så AN skulle vara helt ok med att leva ihop med en man som styckmördat en annan kvinna. Nej, inte troligt.
Förhören med AN ger i vart fall på mig ett intryck av en ganska medelmåttigt begåvad och känslostyrd kvinna. Här får man en ganska bra bild av vad hon tänkte och kände efter de första förhören - det som vad det verkar utlöste hennes otrevliga kommentarer på facebook:
FUP 1111 ff.
Citat:
Någon kan tro att han var delaktig i det här försvinnandet, och jag har fått bära det här med
att dom hade en sexaffär. Då kände jag så här att den här tjejen visste om att hon förstörde ett
äktenskap. Så jag har varit sur på Mikke även om hon är försvunnen man vet ju inte riktigt
vad som hänt och allt det där och alla var oroliga.
På samma gång så tänkte jag, jag vill inte hjälpa Mikke att mörka det här, för det är så djävla
dyrt. Så jag var så himla arg dom här dagarna på allt som har varit. Jag var in och kollade på
face-bok på inlägg och sådant där, då hade en kompis till oss som också ibland är på klubben
hennes dotter tränar där. Är granna med oss på restaurangen, hade hon lagt ut när dom hade
gått skallgångskedjan alla hjärtan till dig, vi hoppas att vi hittar dig snart och våra hjärtan
tänker på dig och så där. Så jag var så arg och jag bara tänkte så jag skrev en kommentar, jag
fäller inte en tår, det var för att jag var arg på Mikke som jag skulle vara hela livet. Och sen så
hade hon skrivit något mer hur hon såg ut och det finns hjärtan. Då fick jag, jag skulle inte
orka en minut, jag var så arg när jag lade ut det där. Men det var för att jag var så förbannad
på Mikke. Mikke har accepterat att jag har gjort, men han tycker att det var djävligt dumt
gjort att jag känner så för en kvinna som är försvunnen
Och hur kunde det bli så här och vad är orsaken till att hon har försvunnit och hur dom hade
gjort sökandet och ……….deras sökande och letande man försöker följa och så ser jag att
hennes mamma skriver helt plötsligt, hoppas att ni hittar min dotter och hoppas att hon är vid
liv. Jag slänger inte en kommentar, det var det sista jag gjorde på face-bok. Och flera har
bara tyckt att det är väldigt underligt varför jag slänger ut något sådant där i det här
försvinnandet när alla andra går skallgång och frivilliga som vi känner och så har jag slängt ut
mig, men det var lite tanken också, för jag tänkte att mitt hjärta blöder, han har förstört allt
han har gjort dumt.
F1. Så så känner du inför henne?
H. Ja när jag fick veta att dom hade haft en affär, förmodligen och så har Mikke berättat
också att dom har haft SMS, dom har väl haft 6-7 SMS per dag och.
Observera fetningen! Här har vi f.ö. en av alla tankevurpor eller åtminstone grava ologiskheter som "MB-spåret" bygger på. Kan man överhuvudtaget tänka sig att denna kvinna, EFTER att ha försökt ge sin man ett falsk alibi för lördagskvällen för att skydda sig själv och honom skulle sätta sig på facebook och dra uppmärksamheten till sig genom att skriva detta? Eller att hon skulle ha varit inblandad rentav i mordet? Det går inte ihop för fem öre.
(Ja ja, man kan naturligtvis ta på sig foliehatten och säga att allting gjordes för att VERKA som att de inte var de. Outa sig på facebook, hantera likdelarna som om man var en riktig galning etc etc. Men man kan säga att det kanske var Sture Bergwall som hade en hemlig permission från Säter också om man vill)