2013-11-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om man placerar de avkapade benen i vatten, skulle det kunna påverka likstelheten i benen?

Kan tänka mig att benen förvarats nere i värnet och där bör tempen legat från 0-strecket upp till ca 4-5 grader, kan vara en orsak på skillnaden i likstelhel mellan torso och benen, en vild gissning, fanns en bordsliknande/dörrliknande yta som hunden markerade tydligt förutom i ett av hörnen dör det pumpats ur vatten.
Citera
2013-11-06, 16:53
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
En tanke: NSD skriver att en "märlspik" (som används vid arbete med rep) är ett tänkbart mordvapen. Det finns förstås olika varianter, men om man googlar ser flera ut att vara ganska opraktiska som stickvapen. Detta kan möjligen förklara de grundare skadorna på ryggen.

Det är ett redskap som traditionellt använts till sjöss. Har vi ett sjömansspår på gång nu också...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7993248
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik
Splitsnålen som visas i wikipediaartiklen kunde också passa in på de C eller D-formade stickhålen.
Citera
2013-11-06, 16:54
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Tänker du på den bilden som fanns bland anatomi-bilderna? Jag trodde först också att det var en människohand men när jag tittade närmare tyckte jag att det såg ut som en tass. Det ser mer ut som klor än människonaglar. Men jag kan ha fel.

Googla "hundens anatomi" så finns bilden på handen/tassen där. Jag tror inte på en direkt koppling mellan styckmordet och den bilden.

Edit: Från den här wikipediasidan: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hand
Senast redigerad av rayravioli 2013-11-06 kl. 16:57.
Citera
2013-11-06, 16:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan tänka mig att benen förvarats nere i värnet och där bör tempen legat från 0-strecket upp till ca 4-5 grader, kan vara en orsak på skillnaden i likstelhel mellan torso och benen, en vild gissning, fanns en bordsliknande/dörrliknande yta som hunden markerade tydligt förutom i ett av hörnen dör det pumpats ur vatten.

Okej, det kan ju vara en förklaring om det var så så pass kallt i början på maj i Boden.
Citera
2013-11-06, 16:56
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Googla "hundens anatomi" så finns bilden på handen/tassen där. Jag tror inte på en direkt koppling mellan styckmordet och den bilden.

Ingen koppling till styckmordet på VB nej, men kanske på hunden. Vi vet inget om hur den såg ut när han dumpade den i älven.
Citera
2013-11-06, 16:58
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Då kan hon mycket väl ha dödats i den säng som nu är borta, det behövde alltså inte ha stänkt blod.

Absolut en möjlighet, jag önskar verkligen att det gick att göra lögndetektor tester i sverige, både på KJ OCH MB och andra misstänkta, det är väl inte värre än att man sitter och blånekar vid rättegången.
Frivilligt borde man kunna göra det iallafall.

Det är ett sådant ohyggligt brott att man borde kunna ta till allt för att låsa in galningen som gjort detta...
Man blir så upprörd när man hör hur det gått till och hur hon tydligen fick lida Innan hon dog.
Detta är verkligen en galnings verk med all karvning ect. Ingen "normal" sysslar med dylik tortyr om brottet utfördes i affekt eller i desperation....det messta tyder på mkt. Morbida intressen.

Och ...Moraletiker ...gör dig inte besvär.
Ingen, åtminstone inte jag har sagt att man ENBART ska dömma efter ett lögndetektor test.
Citera
2013-11-06, 16:58
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Låter mycket troligt. Hade vattnet pumpats ur innan polisen var där eller var det de som gjorde det?
Citera
2013-11-06, 16:59
Medlem
Citat:
Tänker du på den bilden som fanns bland anatomi-bilderna? Jag trodde först också att det var en människohand men när jag tittade närmare tyckte jag att det såg ut som en tass. Det ser mer ut som klor än människonaglar. Men jag kan ha fel.

Jag tyckte som du att handen inte såg mänsklig ut (tycker den har fler fingerleder än iaf min hand..). Men bildgoogling av hand skelett ger den bilden som 1:a träff så det stämmer nog ändå.
Citera
2013-11-06, 17:00
Medlem
Citat:
Tycker du har en viktig poäng om värnet. Det känns riktigt kallt i sådana och här kan mycket väl kroppen ha förvarats.
Citera
2013-11-06, 17:01
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Absolut en möjlighet, jag önskar verkligen att det gick att göra lögndetektor tester i sverige, både på KJ OCH MB och andra misstänkta, det är väl inte värre än att man sitter och blånekar vid rättegången.
Frivilligt borde man kunna göra det iallafall.

Det är ett sådant ohyggligt brott att man borde kunna ta till allt för att låsa in galningen som gjort detta...
Man blir så upprörd när man hör hur det gått till och hur hon tydligen fick lida Innan hon dog.
Detta är verkligen en galnings verk med all karvning ect. Ingen "normal" sysslar med dylik tortyr om brottet utfördes i affekt eller i desperation....det messta tyder på mkt. Morbida intressen.

Och ...Moraletiker ...gör dig inte besvär.
Ingen, åtminstone inte jag har sagt att man ENBART ska dömma efter ett lögndetektor test.

Ja fy, jag lider verkligen med de anhöriga, och VB såklart. Vilket helvete en del måste gå igenom.
Citera
2013-11-06, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Låter mycket troligt. Hade vattnet pumpats ur innan polisen var där eller var det de som gjorde det?
Polisen bad räddningstjänsten att göra det.
Citera
2013-11-06, 17:03
Medlem
Angående värnet där likdofthunden Uno markerade.
Är vattnet där stillastående? Det rinner dit men inte vidare?
Vet någon om prover tagits på vattnet som tömdes ut?
Syns det vid något slags test om det hamnat blod i vattnet även om det blivit utspätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in