2013-11-06, 01:40
  #17701
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frobasso
Nej!

Jasså?
2013-11-06, 01:50
  #17702
Medlem
motvalls avatar
Inga supportar var farliga. Vissa sjöng eller trummade bättre, andra kom i större skaror till sin gamla eller nya arenan, andra åkte bil och buss till andras. Tifon är överskattade här, men trevliga att se där.

Men om denna supportersäsong ska utse någon förenings anhängare till förlorare så måste det vara Hammarbys. Med möda och Besvärnämndens hjälp får man se nästa års premiär på sin hemmaplan.
__________________
Senast redigerad av motvall 2013-11-06 kl. 01:59.
2013-11-06, 09:09
  #17703
Medlem
DerplockHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Man kan i varje fall såhär när man summerar säsongen konstatera att Dif gynnats mest av de tre klubbar som bytt arena i år. På Bajare låter det som att dom bytt ner sig, vilket säkert stämmer. Från att ha väldigt fördelaktig akustik till att faktiskt ha lite mer "vanlig" akustik. Luftslottet spricker lätt då.
Missgynnats mest har vi gjort. Vi sitter fast på ett åbäke som tycks ha till uppgift att döda allt vad supporterkultur heter. Men så blir det ibland. Vi får jobba i motvind under de närmsta åren, men när det är tid, vilket det till slut ska bli, så ska vi lämna den här skiten och hysa in oss på en arena byggd efter AIKs behov och då blir det spännande för alla parter.

De allra flesta bajare ser arenabytet som negativt men det är inte akustiken som är den största faktorn till varför jag och många andra klagar. Det är så mycket äcklig manifestering av den moderna fotbollen så jag blir alldeles trött. Det är plastgräs till skillnad från den där fantastiska gräslukten på Söderstadion. Det är rent och fräscht istälet för stickers, öl, piss och smutsig betong överallt. Det är hur illa vår klacksektion är utformad i dagsläget och hur det stävjer bra drag. Hyser medkänsla för gnagare som går igenom samma jävligheter. Djurgårdare verkar dock inte bry sig nämnvärt om att lämna sitt hem för Bajenland och en toppmodern arena.

Hur som helst, väldigt få saker hade fått oss att se positivt på en flytt ifrån Söderstadion.
2013-11-06, 09:55
  #17704
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
De allra flesta bajare ser arenabytet som negativt men det är inte akustiken som är den största faktorn till varför jag och många andra klagar. Det är så mycket äcklig manifestering av den moderna fotbollen så jag blir alldeles trött. Det är plastgräs till skillnad från den där fantastiska gräslukten på Söderstadion. Det är rent och fräscht istälet för stickers, öl, piss och smutsig betong överallt. Det är hur illa vår klacksektion är utformad i dagsläget och hur det stävjer bra drag. Hyser medkänsla för gnagare som går igenom samma jävligheter. Djurgårdare verkar dock inte bry sig nämnvärt om att lämna sitt hem för Bajenland och en toppmodern arena.

Hur som helst, väldigt få saker hade fått oss att se positivt på en flytt ifrån Söderstadion.

Jag hatar nog Tele2 mest av alla.. Dock så har jag en fantastisk skadeglädje så fort bajare nämner att det inte är som det ska då ni formligen var med och byggde det där förbannade rymdskeppet (iallafall omn man ska tro på er) och har handformat era egna platser.
2013-11-06, 10:16
  #17705
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag hatar nog Tele2 mest av alla.. Dock så har jag en fantastisk skadeglädje så fort bajare nämner att det inte är som det ska då ni formligen var med och byggde det där förbannade rymdskeppet (iallafall omn man ska tro på er) och har handformat era egna platser.
Man väljer att säga det som passar för situationen ja. Pratar man med djurgårdare så heter det att Dif är hyresgäster på vår arena, på Nya Söderstadion där vi varit med i byggprocessen och i projektet från dag ett.

När man sedan sedan är missnöjd med akustiken, klackutformning och hur mycket sämre arenan är än Söderstadion så drar man upp att djurgårdarna minsann skulle vara så nöjda och tillfreds med Tele2 och helt glömt stadion. Medan Bajen aldrig skulle lämna Söderstadion frivilligt.

Bestäm er...
2013-11-06, 10:20
  #17706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag hatar nog Tele2 mest av alla.. Dock så har jag en fantastisk skadeglädje så fort bajare nämner att det inte är som det ska då ni formligen var med och byggde det där förbannade rymdskeppet (iallafall omn man ska tro på er) och har handformat era egna platser.
Jag tycker det är irriterande när folk säger Nya Söderstadion. Sorry men det är så jävla fel.

PS. Var inte du ute och söp för 9 timmar sen? Har du ingen respekt till att vara bakis?!
2013-11-06, 10:27
  #17707
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Jag tycker det är irriterande när folk säger Nya Söderstadion. Sorry men det är så jävla fel.

PS. Var inte du ute och söp för 9 timmar sen? Har du ingen respekt till att vara bakis?!

Är man konstant full så blir man väl aldrig bakis?
2013-11-06, 10:31
  #17708
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Jag tycker det är irriterande när folk säger Nya Söderstadion. Sorry men det är så jävla fel.
Det hedrar dig att du tycker så.
Jag förstår inte att ni överhuvudtaget tjafsar om den där arenan. Nu är den byggd, den råkar ligga där den ligger, dvs ett stenkast från Hammarbys gamla hemmaplan och ingen vill egentligen ha den.

Tyvärr blir det så här för stockholmslagen då man hör hemma i en expansiv region där politikerna antagligen inte ens vill ha någon fotboll utöver landslaget och absolut ingen supporterkultur.
2013-11-06, 10:57
  #17709
Medlem
DerplockHolmess avatar
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1379742_10151619404071574_1488739395_n.jpg
2013-11-06, 11:31
  #17710
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Jag tycker det är irriterande när folk säger Nya Söderstadion. Sorry men det är så jävla fel.

PS. Var inte du ute och söp för 9 timmar sen? Har du ingen respekt till att vara bakis?!

Jag är löjligt bakis, tyvärr så stannar inte jobbet pga mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Är man konstant full så blir man väl aldrig bakis?

Jag har mina tillfällen serru

Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1379742_10151619404071574_1488739395_n.jpg

Du missa han där bak med leksandskepsen~
2013-11-06, 11:57
  #17711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Högst publiksnitt? Bajen (japp, vi hade högre publiksnitt på Nya Sös om man drar bort syskonderbyt)
Nej, du förstår väl att man måste ta bort en av era matcher också så att snittet räknas på sju matcher istället?
Vårt snitt är då 14251 och ert genomsnitt beroende på vilken match man tar bort 14144 - DIF är bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bäst drag? Jag går inte på difs matcher likt ni verkar göra på våra matcher så kan inte uttala mig om er kontra vår stämning.
Era matcher går ju (tyvärr) på TV, och eftersom jag gillar en bra komedi har jag sett många av dem. Lägg till de hundratusentals tecken som skrivits av er själva om den usla stämningen, att ni ska byta till vår klackläktare, att det inte går att ha supportrarna uppdelade osv osv så har man en ganska enkel bild.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bäst målskillnad? Bajen (8-8 vs difs 12-13)
Nej, räknar man som du är er målskillnad 8-10 – således är DIF bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Defend Söderort? När KGB vill möta DFG drar gårdarna på sig snuten.
Nej, bara nej.
2013-11-06, 12:06
  #17712
Medlem
Såg den här precis, vet inte om den har postats här förut

https://pbs.twimg.com/media/BYLLMQ7CAAIppje.jpg:large

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in