2013-11-06, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En kvinna som skrev brev istället för att hon förmodligen inte vågade ta det framför Fredrik, som är känd för att inte säga emot. Man ser hur hon lider i sitt liv och hur mycket han förstör-
Knarkfynd i hennes hem, hans barn som han dömdes för misshandel för. Hans attityd och kontrollbehov, lögner, arrogans-
Han sög ut allt han kunde i form av pengar, och resor och kameror som hon gav hon. Bil, som han fick disponera. Han betalade inte hyran utan va en lat missbrukare som inte tog ett handtag.
När stunden va kommen efter hon separerat och han förstod att det aldrig skulle bli bra igen hämtade han hennes morfars pistol och avrättade henne i sängen.

Han tryckte ner henne och bossade över henne och hon förändrades från en glad tjej med skinn på näsan till en som va kuvad, men han skulle se till så hon inte levde vidare och bli lycklig.
Den här mannen är det lägsta avskum som finns, och han kommer plats bland männen som mördat sina tidigare x som nummer 214 eller liknande. Ett basebollträ hade inte varit helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Detta stämmer till 100%......hur någon kan betvivla hans skuld är så sjukt...... Dårarnas julafton

Gripande beskrivning. Låt oss höra vad systern säger om Marina, hon känner kanske Marina & FS lite bättre än trådskribenter ?
Klipp om Marina och hennes förhållande till FS efter det är slut mellan dem:

https://soundcloud.com/john-quarrel/hj-tr-klipp
.
Citera
2013-11-06, 08:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var ett ganska kort inslag som det rörde sig om och begränsade sig till vad GW hade
att säga i saken, vilket var bland annat följande:

"Resning i mord är utomordentligt ovanligt ska du veta. Och resning till men för den tilltalade
har beviljats vid fyra mord under de senaste 50 åren och varje gång man fått det tidigare
har den person som blivit friad kommit att dömas och det håller jag för sannolikt att han
kommer att bli denna gången också."

"Statistiskt kommer han att dömas. Det var inte så långt borta förra gången heller ska du veta."

Tack för uppdateringen. Ja statistiken talar onekligen till FS nackdel. Jag har som sagt inte läst om de andra fallen med resning så jag vet inte om det skiljer sig något i bevisfrågan mellan fallen.

Vad sker med fallet om FS mot förmodan skulle frias? Och vad gäller rent juridiskt?
Citera
2013-11-06, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tack för uppdateringen. Ja statistiken talar onekligen till FS nackdel. Jag har som sagt inte läst om de andra fallen med resning så jag vet inte om det skiljer sig något i bevisfrågan mellan fallen.

Vad sker med fallet om FS mot förmodan skulle frias? Och vad gäller rent juridiskt?

Ja den senaste veckan har häxprocessen fått bränsle av sällan skådad art ?

Åklagare på olika nivåer (visste inte att det fanns så många) och förståsigpåare som har hållit käft i över ett år är plötsligt tvärsäkra och vill att den misstänkte till livstidsstraffet döma.

Blott hans lögner är skäl nog (trots att han sonat den enda lögnen som den 2260-sidiga utredningen hittade.) Någon rättegång synes inte behövas från vare sig åklagar-polis och professor håll.

Tvärsäkra utsagor som sprids i en nu lyhörd media i en rasande fart: Fanskapet skall dömas !
Detta trots att en åklagare sparkades från utredningen.

Självklart smittar detta av sig hos icke-kritiska trådskribenter i alla möjliga forum.
Och hos anhöriga till den misstänkte.

Detta har hänt tidigare, men i lite mindre skala.
Mördare fanns då vara en fyrbent älg som hade dreglat så mycket saliv över offret att det knappast kunde missas av ens en blind. Detta uppdagades efter mordet mer eller mindre blivit ett cold case.

Mannen känner än idag misstänksamma blickar från sin omgivning, han blir aldrig rentvådd, trots att han är helt friad, tom. av den tidigare mycket säkra Polisen & åklagaren.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-06 kl. 09:50.
Citera
2013-11-06, 09:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Åklagare på olika nivåer (visste inte att det fanns så många) och förståsigpåare som har hållit käft i över ett år är plötsligt tvärsäkra och vill att den misstänkte till livstidsstraffet döma.

Blott hans lögner är skäl nog (trots att han sonat den enda lögnen som den 2260-sidiga utredningen hittade.) Någon rättegång synes inte behövas från vare sig åklagar-polis och professor håll.

Tvärsäkra utsagor som sprids i en nu lyhörd media i en rasande fart: Fanskapet skall dömas !

Självklart smittar detta av sig hos icke-kritiska trådskribenter i alla möjliga forum.

Mördare fanns då vara en fyrbent älg som hade dreglat så mycket saliv över offret att det knappast kunde missas av ens en blind. Detta uppdagades efter mordet mer eller mindre blivit ett cold case.

Mannen känner än idag misstänksamma blickar från sin omgivning, han blir aldrig rentvådd, trots att han är helt friad, tom. av den tidigare mycket säkra Polisen & åklagaren.

vilket konstigt svar, kanske var det inte till mig?

Jag har läst om älgen förut och tror inte på en älg som alt GM, men kanske är det själva utredningen du vill belysa?

Jag är ännu inte helt främmande för en alt GM....

Men när jag har dig på tråden, kanske du kan upplysa mig kring det juridiska för fallet om FS skulle frias?
Citera
2013-11-06, 10:02
Medlem
Rabattfyllans avatar
Har också funderat på vad som händer om den åtalade frias, igen. Kan åklagaren ansöka om resning på nytt om han erkänner eller är det stopp?
Citera
2013-11-06, 10:27
Bannlyst
Här är FUP:en, om någon vill läsa den.

https://anonfiles.com/file/d842ca3e77c454dd5486dd573b83cb60
Citera
2013-11-06, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
vilket konstigt svar, kanske var det inte till mig?

Jag har läst om älgen förut och tror inte på en älg som alt GM, men kanske är det själva utredningen du vill belysa?

Jag är ännu inte helt främmande för en alt GM....

Men när jag har dig på tråden, kanske du kan upplysa mig kring det juridiska för fallet om FS skulle frias?
Jag försökte belysa det mänskliga om FS frias.

Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Har också funderat på vad som händer om den åtalade frias, igen. Kan åklagaren ansöka om resning på nytt om han erkänner eller är det stopp?

Båda:
Det finns ingen preskriberingstid för mord, fallet kan alltid tas upp på nytt om nya omständigheter dyker upp. Då med ny resning förstås. Därför har man inrättat en sk. ColdCase-grupp hos polisen.
Citera
2013-11-06, 10:28
Medlem
Citat:

Hans trovärdighet är ju inte precis mördande, eller är den det? Ta t.ex. kyrkogårdstramset:

"Annika tillfrågas om uppgiften Fredrik gett att han åkt mitt i natten och satt sig vid sin
mormors grav. Annika tänkte högt "Att åka från Spekeröd, sätta sig mitt i natten vid graven?
Det låter märkligt" "Har han tappat konceptet fullständigt?" utbrister hon efter det.
Att Fredrik skulle hitta tröst och förlåtelse hos sin mormor som varit död i 10 år om han gjort
något, det tycker Annika inte låter troligt.

Annikas syster och moster som tar hand om graven har aldrig sagt till Annika att det legat
någon okänd blomma på graven, inte för att Fredrik behöver ta med sig någon blomma men
ändå, säger Annika.
Annika säger att Fredrik har aldrig varit en sökare utan mer "här och nu", se mer
möjligheterna att få fördelar för egen del. Annika säger att Fredrik tar med all säkerhet till en tårdrypande historia om sin mormor för att hitta en väg ut från detta.
Fredrik skulle inte göra något ideellt utan det bör löna sig i slutändan, sån är Fredrik."
(FUP s. 815, fetning adderad)
Citera
2013-11-06, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Hans trovärdighet är ju inte precis mördande, eller är den det? Ta t.ex. kyrkogårdstramset:

Fredrik skulle inte göra något ideellt utan det bör löna sig i slutändan, sån är Fredrik."

FS är alltså som vilken riskkapitalist som helst.

Annika som förskjöt sin son så att mormodern fick ta hand om FS, har inte träffat FS mer än ena handens fingrar på 10år, kan man dra slutsatser av FS utifrån det ?
Vilken agenda har mamman i ett sådan situation ? Hon verkar avundsjuk på mormoderns relation med FS. Den kärleken klarade inte mamman av att leverera.
Citera
2013-11-06, 10:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du beskriver ett rån med MJ:s nattgäst i maskopi med rånarparet. - Varför skulle paret stanna längre än absolut nödvändigt på brottsplatsen? - Skotten kan någon av grannarna ha hört, och vilket ögonblick som helst kunde snuten dyka upp; det kanske redan var larmat. Att rånarparet skulle sätta i gång och försöka få det att se ut som att MJ rest i väg någonstans förefaller - milt talat - något orealistiskt. - Och det blir inte mindre orealistiskt av att det inte finns ett enda spår efter någon nattgäst i MJ:s efterlämnade sms, mail mm. Tvärtom: MJ gav sent på kvällen/natten 27/28 uttryck för att hon av kända skäl inte kunde ta emot några övernattande gäster - vilket också finner starkt stöd i olika vittnesutsagor samt vad hon tidigare också satt på pränt betr. FS och sin relation till honom.

Det finns ett "försvunnet" sms av de ev. nattgästen där han säger sig ha lämnat återbud. Nattgästen säger själv att mellan ca 18-20 har väntat i sin bil tillsammans med den dåvarande 25-årige mannens flickvän på en blijett men att denne inte dök upp.

De har knappast suttit ca 2 timmar och stirrat ut genom rutorna utan att säga ett ord. Det är snarare fullt rimligt att anta att NG har nämnt något om den ev inställda träffen.

Senare på kvällen kan tjejen ha nämnt något om denna träff för sin kille i stil med "NG ställde in en träff och köpte en massa mat och sen ville han att jag skulle hänga med honom hem".

Paret har missbruk och pengaproblem, MJs föräldrar har pengar alltså anser de att det finns värde även hos MJ. De bestämmer att åka dit vid midnatt och göra sin grej.

Resten är historia.
Citera
2013-11-06, 10:45
Medlem
Citat:

"Annika tillfrågas om uppgiften Fredrik gett att han åkt mitt i natten och satt sig vid sin
mormors grav. Annika tänkte högt "Att åka från Spekeröd, sätta sig mitt i natten vid graven?
Det låter märkligt" "Har han tappat konceptet fullständigt?" utbrister hon efter det.
Att Fredrik skulle hitta tröst och förlåtelse hos sin mormor som varit död i 10 år om han gjort
något, det tycker Annika inte låter troligt.

Annikas syster och moster som tar hand om graven har aldrig sagt till Annika att det legat
någon okänd blomma på graven, inte för att Fredrik behöver ta med sig någon blomma men
ändå, säger Annika.
Annika säger att Fredrik har aldrig varit en sökare utan mer "här och nu", se mer
möjligheterna att få fördelar för egen del. Annika säger att Fredrik tar med all säkerhet till en tårdrypande historia om sin mormor för att hitta en väg ut från detta.

Citat:
FS är alltså som vilken riskkapitalist som helst.

Annika som förskjöt sin son så att mormodern fick ta hand om FS, har inte träffat FS mer än ena handens fingrar på 10år, kan man dra slutsatser av FS utifrån det ?
Vilken agenda har mamman i ett sådan situation ? Hon verkar avundsjuk på mormoderns relation med FS. Den kärleken klarade inte mamman av att leverera.

Förvisso hade modern, som var så ung när hon fick honom, stora svårigheter att vara den mamma han behövde, högst sannolikt EN anledning till att det gått som det gått, men:

Bästa Fnurra-på-tråden!

Det går som en röd tråd genom tråden, och FUP, att:

FS kan vara mycket våldsam.

Sanning inte är hans forte.

Försöken att smutskasta dem som i t.ex. FUP:en berättar om hur FS och sanningen och FS och våldet ter sig har stora problem med trovärdigheten, stora...
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-06 kl. 10:53.
Citera
2013-11-06, 11:10
Bannlyst
Citat:
Förvisso hade modern, som var så ung när hon fick honom, stora svårigheter att vara den mamma han behövde, högst sannolikt EN anledning till att det gått som det gått, men:

Bästa Fnurra-på-tråden!

Det går som en röd tråd genom tråden, och FUP, att:

FS kan vara mycket våldsam.

Sanning inte är hans forte.

Försöken att smutskasta dem som i t.ex. FUP:en berättar om hur FS och sanningen och FS och våldet ter sig har stora problem med trovärdigheten, stora...

Vi har kanske lite olika åsikt om vad som är smutskastning & trovärdighet, speciellt om vi tittar på det röda i tråden. Jag kan hålla med om att det finns några svikna kvinnor och en självskadad mamma i kölvattnet av FS.

Men kroniskt våldsam är han inte, snarare tvärtom. Lyssna på EV&HJ:
https://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-1
https://soundcloud.com/john-quarrel/hj-tr-klipp

Helt ostraffad och ej ens misstänkt för våldsbrott tidigare, det är FAKTA.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-06 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in