2013-11-05, 22:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det fanns det säkert - från FS:s sida i vart fall.

Det förklarar eventuellt då varför skydden var kvar.
Citera
2013-11-05, 22:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Låt mig påminna om att fallet tas upp i "Veckans brott" som börjar alldeles strax. SVT1 är
det som gäller.

Jag såg Veckans Brott och han flinade så där lagom lurigt då han talade om Marinafallet och dess utgång i kommande Hovrättsförhandling. Och det va ett klart svar att gärningsmannen kommer fällas.
Att man fick resning är dels på grund av att kroppen är funnen med ett skott rakt igenom huvudet, och den packningen som hon låg i.

Han talade om att de senaste 50 åren har 4 fall fått resning enbart.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-05 kl. 22:13.
Citera
2013-11-05, 22:22
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
FS fysiska förmåga är väl dokumenterad, t.ex. när det gäller att lyfta, och hålla fast...

"FS har sagt". Just det! FS har sagt en mängd saker, när han inte tigit, som visat sig stämma "mindre bra", med en mycket vänlig tolkning, en "vana" som enligt hans egen mor är utmärkande för honom (se FUP:en!).

Svårt att se några avancerade planer under någon del av skeendet: det hela bär istället tydliga spår av erratiskt pundarbeteende, ett beteende som är mer vanligt hos de som ökat storleken på hjärnans hålrum genom att t.ex. punda.

Så man kan konstatera att dådet är väl kompatibelt med FS fysiska och psykiska egenskaper.

Och han hade som sagt, som enda person, möjligheter i tid och rum. Han var en "insider".

Det hela passar som handen i handsken...
Dessutom får "alla" extremt mycket mer krafter i paniksituationer när adrenalinet kickar in.
Citera
2013-11-05, 22:23
Medlem
Konservatics avatar
Det finns alltså något i förpackningsmaterialet som binder fs enligt G W
Citera
2013-11-05, 22:26
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic

Det sa han väl iaf inte.
Citera
2013-11-05, 22:27
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har L.J:s två kamrater förhörts som kan styrka L.J:s iaktagelser ?

Från förhör med L.J:s fru M.J
Fup s.390
Jag tror att de andra två skulle tjuva bensin men lj väntade i bilen ? Du som har fup kan nog läsa om det
Citera
2013-11-05, 22:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

32:39 in i programmet börjar inslaget och han nämner följande:

Varför har man fått resning det sammanhåller med det fynd man hittat och det är dels hennes kropp och det förpackningsmaterial som hon hittades i. Och det motiverar en omtagning av rättegång.
Möjligt att han tänker på knoparna som finns med i resningsansökan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-05 kl. 22:46.
Citera
2013-11-05, 22:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tack så mycket. Hoppas jag kan se det, inte säkert alls. Annars får ni gärna berätta vad som sades.
Det var ett ganska kort inslag som det rörde sig om och begränsade sig till vad GW hade
att säga i saken, vilket var bland annat följande:

"Resning i mord är utomordentligt ovanligt ska du veta. Och resning till men för den tilltalade
har beviljats vid fyra mord under de senaste 50 åren och varje gång man fått det tidigare
har den person som blivit friad kommit att dömas och det håller jag för sannolikt att han
kommer att bli denna gången också."

"Statistiskt kommer han att dömas. Det var inte så långt borta förra gången heller ska du veta."

Citera
2013-11-06, 03:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det finns skäl att beakta tilltalads utsagor med försiktighet - precis som i andra fall. Tror du själv på FS utsaga om gravstensseans?

Citat:
FS har kunnat göra en rekognosceringstur till kyrkogården - det hade jag gjort om jag tänkt använda mormor som alibi.

Desto viktigare att kontrollera varje kontrollerbar utsaga.
Och sedan ifrågasätta detta i tex. förhör för att få en reaktion.

Nu kan man bara spekulera i om FS ljuger. Precis som åklagaren gör.
Ingen domstol hänger sig åt fantasifulla spekulationer 2013 i en mordrättegång...väl ?

Och tänk om man faktiskt kunde belägga FS med en lögn om ett avgörande förehavande ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-06 kl. 04:15.
Citera
2013-11-06, 06:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Marinas gripande brev till FS vittnar verkligen om en människa som inte längre orkar med
situationen som råder. Hon har helt enkelt fått nog av att behandlas på det sätt som skett
under en längre tid. Men ändå gör hon ett sista försök att få till stånd en förändring.
Hon vädjar riktigt i den här starkt berörande texten, skriven av en tveklöst mycket
intelligent och varmhjärtad person.
Emellertid är ett sånt brev bortkastat på den figur som var mottagaren av det; han har inte
förutsättningar att kunna tillgodogöra sig innehållet och kunna förändra sig, som den
uppenbart känslokalle och missanpassade person han är.

Du gör att jag mår så dåligt psykiskt att det får fysiska uttryck. Mitt hjärta bankar så hårt att det gör ont i bröstet. Jag biter ihop käkarna så hårt att jag får spänningshuvudvärk. Du gör mig så ledsen med ditt sätt, exempelvis rökningen att du får mig att må illa. Jag sover inte bra. Jag ligger och vänder och vrider mig, oroar mig, känner mig dum och utnyttjad. Det är inte meningen att jag skall känna så här. Jag känner i kroppen att jag vill gråta, men det kommer väldigt sällan tårar. Jag känner mig så otroligt dum och utan hopp. Du ger mig inget att tro på. Det gör mig ledsen.

Det är starkt detta som återges.
En ung kvinna som drivits därhän i en relation att hon närmast känner sig tömd på all
livskraft. Nej, det kan aldrig vara meningen att någon ska göra så att en annan människa
mår så urdåligt psykiskt och fysiskt. Då vill man förstås ta sig ur ett sånt destruktivt
förhållande men som sagt så vill just Marina i sin svårt utsatta situation ändå ge relationen
en sista chans att kunna fungera fast hon nog inser när allt kommer omkring att det
kommer inte att gå hur hon än fläker upp sitt såriga hjärta och blottar hur hon har det
i sitt utsatta inre.
Hon vill så väl men människan hon vänder sig till: vill han henne väl?

Vid flera tillfällen har mina systrar oroat sig för hur du behandlar mig. Hur du förnedrar mig inför dem genom att skälla på mig framför dem, mina föräldrar eller andra människor. Det undrar var jag har tagit vägen. De vet att jag vid sådana tillfällen tidigare bara ställt mig upp och bett dig flyga och fara åt helvete. Något som jag anser att jag mognat ifrån. Jag anser att det du gör är extremt omoget och det är något som jag inte tänker sjunka till att göra själv. Jag blir arg och besviken varje gång du höjer rösten mot mig publikt och får mig att känna mig förnedrad. Jag hatar det och det får mig att känna hat mot dig. Du trampar på mig och försöker att få mig att känna mig liten och hjälplös så att jag ska stanna kvar hos dig. Jag fungerar inte så. Jag har bara haft ett större hjärta, en större kärlek och ett större tålamod än någon annan som älskat dig.

Här får vi dokumenterat hur en person riktigt anstränger sig med att förstöra
självförtroendet och självkänslan hos en medmänniska.
Så gör ofta de som uppvisar psykopatiska personlighetsdrag. De vill kuva sina partners
och njuter när dom gör det och ser resultatet av sina avskyvärda handlingar.
De vill tillskansa sig makt över den andre och i strävandena efter att uppnå det
sjuka målet ingår just att förminska och bringa känslor av svår hjälplöshet till denne andre.

Det är inte lycka och harmoni man är ute efter att skapa när man beter sig så här utan
raka motsatsen givetvis.
Nej, haschtomten Svensson med sitt missanpassade liv var verkligen inte rätt man för
en tjej som Marina. Djupt tragiskt att hon skulle behöva få in en sån påfallande destruktiv
människa i sitt unga liv. Det kostade henne livet till slut.

En kvinna som skrev brev istället för att hon förmodligen inte vågade ta det framför Fredrik, som är känd för att inte säga emot. Man ser hur hon lider i sitt liv och hur mycket han förstör-
Knarkfynd i hennes hem, hans barn som han dömdes för misshandel för. Hans attityd och kontrollbehov, lögner, arrogans-
Han sög ut allt han kunde i form av pengar, och resor och kameror som hon gav hon. Bil, som han fick disponera. Han betalade inte hyran utan va en lat missbrukare som inte tog ett handtag.
När stunden va kommen efter hon separerat och han förstod att det aldrig skulle bli bra igen hämtade han hennes morfars pistol och avrättade henne i sängen.

Han tryckte ner henne och bossade över henne och hon förändrades från en glad tjej med skinn på näsan till en som va kuvad, men han skulle se till så hon inte levde vidare och bli lycklig.
Den här mannen är det lägsta avskum som finns, och han kommer plats bland männen som mördat sina tidigare x som nummer 214 eller liknande. Ett basebollträ hade inte varit helt fel.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-06 kl. 06:44.
Citera
2013-11-06, 08:17
Bannlyst
Citat:
Vid det här laget - dvs efter alla bevisbara lögner och icke bevisbara rövarhistorier - gör man klokt i att utgå från att allt han säger är lögn - tills han själv bevisar motsatsen.

Ganska onödigt uttalande, FS erkände sin lögn och tog sitt straff för CB-innehav.

Inga andra lögner är belagda mer än ett par skarvningar från Nerding & Kvarnhjul.
Samt ett försök av Polisen att manipulera ett vittne.

FS utsaga är inte mer rövarhistoria än åklagarens, ingen av dessa är bevisade, men vem har bördan ?
Citera
2013-11-06, 08:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Minns du i fupen ett av fs ex som bodde i alingsås med honom, minns ej namn men vet att hon svimmade av med märken på halsen, detta hände efter en fest

Ja vagt. Var det hon med en syster som ena stunden inte mindes händelsen? Förhoppningsvis kan jag läsa FUP i em.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in