Citat:
Ursprungligen postat av
Ekasnah
Nolltolerans mot alkohol?
Jesu första underverk var att göra vatten till vin.
Jag har några starköl i kylen och dessutom en ansenlig samling av olika spritsorter.
Vi anser det däremot att vara fel att dricka sig redlös.
Och du befnner dig inom mandat-kretsen att säga "vi" är du döpt till jv och följer jv-strukturen?
Jag har mött så många moralister så du skull ebaxna att få veta vilka fullständiga löjlerier de kommit upp med, så kunskapsfattigt att man inta fattar om de är medvetna om att leva i en värld där t.ex vanlig allmänbildning utan särskilda krusiduller är generellt gällande... men så ar det inte på 80-talet, det kan du skriva upp i det tömda minnet. Enbart inom vårdsektorn, kan man ha fått höra så främmande yttringar att vem som helst skulle emigrera, det kan vad jag tror skyllas på den hårdhudade moralismen, men du menar att jehovas är ett fromt släkte ? Att de skulle drömma om att sitta och berätta de begravda agendorna? Givetvis gör en normalt funtad mäniska inte det,man bara undanflyr, genom att t.ex ta och ringa "sina fränder i amerika" de stora västa och vackrast.. som i princip mannövrerar vartenda jehovistiska krets i Sverige. Så cokså med ex.vis scientologerna.. så också med heavens gate så kallade änglaväsen på jorden, smakfullt som änglar opererande i bakgrunden, bra att plockas fram där människor "inte riktigt vet".. seanser som är så patetiska att min katt vet, att något underligt definitivt är på G.
Menar du att jehovas vittnen, idag inte? är en sekt?
en fråga till : var jv en sekt förr, elelr var de normalt funtande utan sina very special agendor ? som inte någonstans var grundde i lite rasism på ngt sätt alls? eller vi säger... vad är elitism och race om att vara *fin medborgare, duglig.. ?
Eller, vad är eg. kriterium... var h'nvisade jv ständigt kriterierna, väl synliga för alla?
( för mig är jv sekt, var Ted Gärdestad involverad i jv, eller inte?)