Citat:
Ursprungligen postat av
imNOTwell
Tro vad du vill. Jag orkar inte gå in i en diskussion ens..
Men om du använder google så får du information..
Sökte lite kort åt dig nu.
Sök på ordet "watchtower".
Och någon liten Youtube video jag hittade..
Men kalla mig inte för lögnare är du snäll..
Det är dom som ljuger för dig. Men jag orkar verkligen inte gå in i en diskussion med någon som inte vill lyssna eller ens läst mina tidigare länkar och som inte har svar på något. Och jag tar avstånd ifrån denna sekt..
Du får tro vad du vill. Men kalla mig inte för en lögnare, när det är du som inte läser och söker själv...
Google existerar.
Jehovas vittnen så kallade, övertolkar och tar som det heter "det säkra före det osäkra", därmed famlar man rätt ofta och generaliserar hellre än sätter sig ner och tar itu med alla misstag, mistag gör alla... men att ropa hej innan m,an är över ån elelr att peka ut och skrika tjuuuuv.. det är INTE snyggt, då de får moralfatala effekter, sedan att en droppe blod försätter jehovas i fullständig skräck, tycker jag säger rätt mycket, om synen på tex "renhet" och hur snabb man är med dömandet, jag ryser när jag tänker på journalister med benägenhet att skjuta från höften, särskilt där välfärden kan mätta jordklotet trettio ggr om, 'ndå dessa extrema domedagsprofetior i ur och skur, det är helt enkelt inte ordentligt nog att ondgöra sig på det viset. bara en sekt kan bete sig så falskt att låta folk knacka runt medan man matar gullehingstarna med miljarder åter miljarder att göra precis som de behagar för att de har en etikett över sina liv, så kan de fortsätta de ruttna skenheliga åtagandena att fulsltändigt råna folk på sina siata pengar, inte alls särskilt heligt alls! att i de lägena gå in med petfingret och låta folk förvillas av sjukt uråldriga nonsensverser, som inte gör ett enda dugg vad gäller den berömda "godheten".
Men i katastrofsituationer, är faktiskt varenda jävel på jorden via ryggrad, så fgott som omedelbart empatisk, medan jv hävdar en massa dravel för att "bli helig", för så gör de andra och var och en hittar ju sin kassaåder på ett el. annat vis, via rena fabuleringar och de vanliga vandringsmyternas trix.. mkt oärligt!
Sedan den löjliga sprittoleransen mot noll, mer patetisk idealism får man leta efter. Ni är närmast islamister i den naiva ambitionen, då det är bra för blodet med lite alkohol now and then. Men jv har reviderat sin skräck för den smutsige individen, kommer inte längre med epitet? Ni får inte skälvan av att se e lättöl händelsevis i kylen och ger er iväg till instanser fortare en kvickt då, att visa er "pliktskyldiga" ??
En sekt är vad jv är. Varit. Men jag är ej uppdaterad, ska sägas... för den skull har man ändå övermoraliserat så folk knappt vågar ta ett steg åt rätt riktning, det är ju bara en rejäl niqab som fattas, så är en jv = traditionell muslim, traditionell jv då.. extrem-moralistiska intill absurdum, det blir enbart utopi av det hela, och segregationerna har faktiskt ökat i Sverige, p.g.a... inte jv alls sittandes med andra extremreligösa i de varma soffornas värld, väl försäkrade och betryggade?