2013-11-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det stämmer alltså inte att han var med och misshandlade den gamle mannen vid affären?
Lust att länka uppgifter från den misshandeln? Nåt jag har missat?
Citera
2013-11-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
Ok. Var TG en tillbakadragen kille?
Korrekt
Citera
2013-11-05, 22:53
Medlem
Dr_Kronas avatar
Någon som vet något om killarnas föräldrar ?
Brydde dom sig eller varför fick 2 unga killar springa runt ute mitt i natten ?
Citera
2013-11-05, 22:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Lust att länka uppgifter från den misshandeln? Nåt jag har missat?
Det var en användare som bara gjorde ett endaste inlägg om det:

https://www.flashback.org/sp45960616
Citera
2013-11-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tvätta inga barnkläder i Ljungsbro utan lämna dem till polisen för DNA-undersökning.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det behöver man väl inte ändra lagen för.
Är det inte värt ett vapenbrott?
KK beväpnade sig t.ex. Kommer han få ett föreläggande eller åtal för vapenbrott månntro?
KK? Är det mannen som överlevde misshandeln? Ser ingen med de initialerna i sammanfattningen. Vad beväpnade han sig med?
Citera
2013-11-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
KK? Är det mannen som överlevde misshandeln? Ser ingen med de initialerna i sammanfattningen. Vad beväpnade han sig med?
Morakniv, jag tror att det är mannen som var tillsammans med kvinnan som dog. Aftonbladet.
EDIT: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780087.ab
Citera
2013-11-05, 22:56
Medlem
Citat:
Korrekt
Så jävla tragiskt. Fan.

Om jag förstått VR rätt så var TG tyst nästan hela tiden under kvällen. Vilken skräck han måste ha känt. Det verkar som om han var paralyserad av rädsla. Tror du det var därför som GM fick med sig honom ut från källaren?
Citera
2013-11-05, 22:59
Medlem
Nu har jag inte gått igenom hela tråden igen efter att ha varit borta några dagar, men lite blandade tankar och teorier kommer här:

Jag tror att VR kommer att anses som delaktig i vad som hänt på ett eller annat sätt. Killen är ju lika känd hos polisen som GM, en liten "sprallig typ" som nog behövt en fadersgestalt och hållt på med hyss och trott sig vara vuxen i flera år. Min teori är att han varit lite polare med GM, köpt droger/sprit och för att betala så möttes de upp nånstans och begav sig ut för att göra inbrott (i utredningen kommer det tillkomma ett antal inbrott under denna natt som upptäckts av andra husägare). Killen som dog var nog den snälle medhjälparen som bara hänger på när det är hyss på gång. En tredje kompis tror jag inte alls på, däremot finns det säkert kompisar till VR som vetat om att han varit ute/skulle ut på en turné, men det visar sig snart med hjälp av mobiltrafikskontroll.

Det finns garanterat mängder av mobiltrafik som nu analyseras och det kommer nog kallas in (om det inte redan gjorts) en mängd människor till förhör. Att GM skulle tagit de två grabbarnas mobiler tror jag inte på, iaf inte i första stunden.

Sen har de brutit sig in i det hus där handgemäng uppstod. Jag tror dock de varit i huset en lång tid, inte sprungit dit för att gömma sig eller så, utan klivit in där ihop med GM i vetskap att där finns pengar, sprit eller annat av värde. Jag tror dock det kommer visa sig att husägaren inte var hemma och man därför valde huset pga denna anledning. Varför de sen kom hem eller upptäckte inbrottet låter jag vara osagt, eller så kanske de varit på fest och kom hem, men jag tror en del av förklaringen till var den förlorade tiden finns är just detta, att de varit i huset iaf minst en timme.

När det sen dök upp folk så blir det handgemäng men jag tror inte på allvar att GM försökte få med sig VR, utan redan från början vill få med sig den andra killen och att VR vet om detta. Kalla det vad ni vill, men jag har en riktigt olustig känsla över VR och får nästan för mig att han var den som organiserade kvällens stöldräd och kanske ville ha med sin kompis för att ha nån att skylla på eller för att ge GM nån att banka skiten ur som ursäkt för ej betalda skulder eller liknande.

Nåväl, tiden får utvisa vad som hänt, jag tror iaf fortfarande att det kommer redas ut en mängd frågetecken med hjälp av mobiltrafik (som vanligt).
Citera
2013-11-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
Så jävla tragiskt. Fan.

Om jag förstått VR rätt så var TG tyst nästan hela tiden under kvällen. Vilken skräck han måste ha känt. Det verkar som om han var paralyserad av rädsla. Tror du det var därför som GM fick med sig honom ut från källaren?
Mycket troligt. Detta med att han ska ha fått silvertejp över ögonen verkar stämma också..
Det är ingen 2 meter lång 15-åring på 120 kilo som GM får med sig ut iallafall..
Så GM bör kunna tagit denna pojke under armen eller rent av släpat ut honom utan problem.
Och sen då uppenbarligen matat på med järnröret..
Citera
2013-11-05, 23:04
Medlem
Den tredje pojken fick gå hem.
Han skulle vara hemma innan 00:00 och kom hem strax innan/efter.
VR, TG och GM ska ha stått utanför hans hus efter han kommit hem (oklar anledning)
Det är tredje pojkens telefon som är en av dom stulna.
Båda telefonerna är beslagtagna av polisen.
100% säkra uppgifter.
Senast redigerad av Prillzor 2013-11-05 kl. 23:07.
Citera
2013-11-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Nu är det dags att ändra vapenlagarna så att man kan förvara sig mot idioter.
lgna jävla Usa-lag här, det=ju 1 av planets största skitstater. Massakrer på skolor med flera
10-tals döda vart halvtannat år, det finns nog med idioter som har vapen redan nu-------skrota
vapenindustrin !
Citera
2013-11-05, 23:08
Medlem
Citat:
Mycket troligt. Detta med att han ska ha fått silvertejp över ögonen verkar stämma också..
Det är ingen 2 meter lång 15-åring på 120 kilo som GM får med sig ut iallafall..
Så GM bör kunna tagit denna pojke under armen eller rent av släpat ut honom utan problem.
Och sen då uppenbarligen matat på med järnröret..
Prillzor, du tillför väldigt mycket, som gör att man får en helt annan och mycket djupare förståelse för vad som skett. Tack. Vet du varför inte PB inte omedelbart följde efter GM för att försöka rädda TG oxå utan blev kvar med VR inne i huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in