2013-11-06, 11:17
Medlem
Flashback är ett internetforum och en av Sveriges mest välbesökta sajter. Här finns över 800 000 registrerade medlemmar, men vem som helst kan gå in och läsa de olika diskussionstrådarna.

Snabbt efter dubbelmordet i Ljungsbro i lördags började det koka på Flashback. En lavin av information, rykten, fantasier och skvaller sattes i rullning.
Adresser och identiteter kollades upp av forumets ”privatspanare”. En del av dem boende i Ljungsbro. I bland blev det rätt, i bland helt galet.
Teorier förkastades och nya vidtog.Diskussionen på Flashback har klickats på, tagits upp och lästs nära 3,5 miljoner gånger.
Inläggen ökar hela tiden och var på tisdagseftermiddagen över 3 600.
Och då nämner vi här ändå bara en av de sajter där morden diskuterats.

Källa : http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/darfor-publicerar-vi-inte-den-misstanktes-namn-6609197-artikel.aspx
Citera
2013-11-06, 11:27
Medlem
Deferos avatar
Vet vi fortfarande inte namnet på kvinnan som mördades?

Finns det saker som tyder på att pojkens berättelse inte är sann?
Citera
2013-11-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vet vi fortfarande inte namnet på kvinnan som mördades?

Finns det saker som tyder på att pojkens berättelse inte är sann?

https://www.facebook.com/people/Pia-%C3%96stlingh/557408881?id=557408881
Citera
2013-11-06, 11:31
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3
https://www.facebook.com/people/Pia-%C3%96stlingh/557408881?id=557408881

Hur vet ni detta?
Citera
2013-11-06, 11:45
Medlem
[quote=Caracallas|46011700]Jag får heller inte ihop att kvinnan i hus 2 (BO) hörde hur några skrek utanför om TG var tejpad runt munnen med silvertejp som framkommit i vissa medier.
"Det var här den 57-åriga kvinnan stod och rökte en sista cigarett innan hon skulle lägga sig i fredags natt.
Men då hörde hon hur en eller flera personer skrek och vrålade utanför fönstret."

Det skrevs någonstans att GM tejpade för ögonen (och ihop händerna) på grabbarna.
Citera
2013-11-06, 11:47
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Hur vet ni detta?

Jag kan bekräfta detta. Känner "Batte" eller som ni vet går under riktiga namnet Kenneth Karlsson!
Citera
2013-11-06, 11:56
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Det skrevs någonstans att GM tejpade för ögonen (och ihop händerna) på grabbarna
Och här skrevs det att munnen var tejpad.. Det är väldigt osammanhängande uppgifter som kommit fram. Hoppas pojkarna säger sanningen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17774682.ab
Senast redigerad av Caracallas 2013-11-06 kl. 12:07. Anledning: Hoppas pojkarna säger sanningen
Citera
2013-11-06, 12:06
Medlem
Även om munnen var tejpad så är det inte konstigt att hon hört mer än en person. Gm var ju troligen högljudd, den andra pojken troligen samt ägarna av källaren, där dörren troligen var öppen. Gm hann ca 100 meter innan han mördade den lilla pojken. Tyst var det alldeles säkert inte.
Citera
2013-11-06, 12:10
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Även om munnen var tejpad så är det inte konstigt att hon hört mer än en person. Gm var ju troligen högljudd, den andra pojken troligen samt ägarna av källaren, där dörren troligen var öppen. Gm hann ca 100 meter innan han mördade den lilla pojken. Tyst var det alldeles säkert inte.
Möjligt då att hon hörde liv från det andra huset.. Tycker bara att det är så många olika uppgifter som kommer fram. Om Pojkarna berättar en samstämmig historia som bekräftar händelseförloppet borde det inte vara så svårt att se vad som hände under de två sista timmarna i TG:s liv.
Citera
2013-11-06, 12:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Möjligt då att hon hörde liv från det andra huset.. Tycker bara att det är så många olika uppgifter som kommer fram. Om Pojkarna berättar en samstämmig historia som bekräftar händelseförloppet borde det inte vara så svårt att se vad som hände under de två sista timmarna i TG:s liv.
Men om nu grabbarna, initialt, var inblandade i något kriminellt, så kan man kanske anta att dom, på barns vis, försöker frisera berättelsen för att undvika att själv komma i dålig dager.
Då kan det ta ett tag innan en klar bild av händelseförloppet utkristalliseras.
Citera
2013-11-06, 12:23
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men om nu grabbarna, initialt, var inblandade i något kriminellt, så kan man kanske anta att dom, på barns vis, försöker frisera berättelsen för att undvika att själv komma i dålig dager.
Då kan det ta ett tag innan en klar bild av händelseförloppet utkristalliseras.
Precis min känsla
Citera
2013-11-06, 12:29
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Har bekanta i Ljungsbro.
Och pojke nummer 3, är inte släkting men ett syskon inom familjekretsen kan man väl säga. Hans namn kommer att utebli tills vidare. Därav mitt stora intresse.

Han fick åka in på förhör samma natt/morgon och redogöra sin historia för polisen.

Har tyvärr inga uppgifter om varför ingen följde efter GM ut. Hoppas på att luska fram den storyn mer invecklat och vad som egentligen hände inne i huset.

Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Precis min känsla

Har jag redan antytt att killarna ljuger o att de nu hunnit prata sig samman ... är helt säker på att de döljer något! Hade jag varit krim hade jag tagit in bägge 2 o låtit dem bli lite mjuka först innan man spräcker deras berättelser och spelar ut dem mot varandra..... lite svårt när de nu kan ha kontakt utan ngn polis inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in