2013-11-05, 21:39
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otsir63
Varför skriver då Aftonbladet:

"Efter att ha gått runt i Ljungsbro kom trion till slut fram till huset på Hällestadsvägen. På ett bord på tomten låg det järnrör och en rulle silvertejp, som Aftonbladet berättat om.
Polisen har ännu inte officiellt bekräftat Aftonbladets uppgifter om järnröret och silvertejpen.
Utanför huset ska mannen ha sagt:
– Ni ska följa med annars dödar jag er bägge två.
Sedan ska han ha tagit upp järnröret.
33-åringen uppges sedan ha tejpat pojkarnas händer och ansikten, slagit in rutorna och tagit sig in i husets källare. Enligt uppgift hade mannen även trätt pojkarnas mössor över deras tejpade huvuden."

Finns att läsa här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17783226.ab

Aftonbladet är inte direkt någon pålitlig källa.
Citera
2013-11-05, 21:40
Medlem
Obekräftade uppgifter från polisen?
Mina kommer från person/personer som är högst inblandade i denna smet.
Sen om du väljer att tro på vad aftonblaskan skriver får stå för dig.
Citera
2013-11-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Han har rånat ett stort antal unga offer i Lund och Malmö iaf. Vanligtvis med hammare som vapen.
Han tycks ha gillat att omge sig med yngre och mindre personer, dvs personer som han hade lättare att dominera. Han förefaller ju oxå att vara gränslös (brott mot besöksförbud 150 ggr!) i sitt beteende redan före helgen.

Sannolikt använde han både belöning (droger, sprit) o bestraffning (hot o våld) vilket sannolikt oxå är förklaringen till "dubbelnaturen"
Citera
2013-11-05, 21:41
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otsir63
Varför skriver då Aftonbladet:

"Efter att ha gått runt i Ljungsbro kom trion till slut fram till huset på Hällestadsvägen. På ett bord på tomten låg det järnrör och en rulle silvertejp, som Aftonbladet berättat om.
Polisen har ännu inte officiellt bekräftat Aftonbladets uppgifter om järnröret och silvertejpen.
Utanför huset ska mannen ha sagt:
– Ni ska följa med annars dödar jag er bägge två.
Sedan ska han ha tagit upp järnröret.
33-åringen uppges sedan ha tejpat pojkarnas händer och ansikten, slagit in rutorna och tagit sig in i husets källare. Enligt uppgift hade mannen även trätt pojkarnas mössor över deras tejpade huvuden."

Finns att läsa här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17783226.ab
För att det är aftonbladet. Det är ungefär lika trovärdigt som påståndet användaren kom med.
Citera
2013-11-05, 21:43
Medlem
Lugna dig kaffenarkomanen, du kommer se att mina uppgifter är pålitliga.
Citera
2013-11-05, 21:43
Medlem
bratemos avatar
F.Y.I snackade med en bekants bekant som bor inom samma område.

Mannen påstods länge ha langat en hel del till yngre och varit känd för våld mot omgivningen.
Vet inte om det redan påståtts eller framträtt i tråden. Oklart hur säker källa min bekantas bekant är dock, haha.
Citera
2013-11-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
F.Y.I snackade med en bekants bekant som bor inom samma område.

Mannen påstods länge ha langat en hel del till yngre och varit känd för våld mot omgivningen.
Vet inte om det redan påståtts eller framträtt i tråden. Oklart hur säker källa min bekantas bekant är dock, haha.
Detta kan jag bekräfta.
Citera
2013-11-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
De båda pojkarna sprang ifrån GM, krossar rutorna på villan för att väcka den sovande familjen och få hjälp. Men sen tagit sig in i källaren för att gömma sig. GM kommer in i källaren.
Både järnröret och silvertejpen fanns i källaren.
Pojken som vart räddad är bekant med GM.
Har säkra källor på detta.
Ok. Intressant. Men Prillzor, vad säger andra i Ljungsbro om alla andra brott den kvällen?
Citera
2013-11-05, 21:47
Medlem
Otsir63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
För att det är aftonbladet. Det är ungefär lika trovärdigt som påståndet användaren kom med.

Det är enligt Aftonbladet, 14 åringen, han som kom undan , som berättat detta i polisutredningen.
Har ingen anledning att tro att AB skulle hitta på händelseutvecklingen.
Citera
2013-11-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
Vad sägs om skam o skuldkänslor?

Det är ju lite märkligt m de 2 versionerna av VRs story (quetal, Ab/Exp). I båda saknas just perioden 00-02
Det är ju ingen orealistisk gissning att barnen som inte har så mycket pengar betalat droger med olika tjänster.
Citera
2013-11-05, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Obekräftade uppgifter från polisen?
Mina kommer från person/personer som är högst inblandade i denna smet.
Sen om du väljer att tro på vad aftonblaskan skriver får stå för dig.

I sådant fall måste ju du även sitta på svaret om de timmar som saknas i hela denna smet...
Citera
2013-11-05, 21:51
Medlem
Har inga uppgifter om det.
Förutom att GM tvingade till sig båda pojkarnas mobiler och dom ska ha suttit på en parkbänk under en okänd tid.
Varav en av dessa telefoner som jag nämnde tidigt i denna tråd, är min källas.
(Finns ju som bekant en tredje pojke med i bilden som fick gå hem innan allt gick över styr.)
Senast redigerad av Prillzor 2013-11-05 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in